חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ישראל עובדיה, טיפול ויעוץ זוגי, חדרה >>

למה לי מעגלי גברים

 

את ה”רומן” שלי עם מעגלי גברים התחלתי לפני כ 20 שנה. אז היינו נפגשים, הגברים שבחבורה, עוד כשכולנו היינו נשואים... ונותנים זרקור אל כל גבר, עד שהיה לו מספיק ומספק.  להמשך קריאה - כנסו!

 

כך היינו מסיימים מעגל לפנות בוקר, בשעות הקטנות של הלילה, מי מאיתנו מסופקים מי מאיתנו מותשים, מי גם וגם. כשהתקדמתי בדרך מעגלי הגברים היה ברור לי שעל הזמן להיות קצוב ועל השיתופים לא להגיע לקו ההתשה.
 
שנים אחרי המעגלים והמפגשים האלה (היה אחד מהמם באזור הבולענים למרגלות מצוקי דרגות שבים המלח!), מצאתי את עצמי חוזר למעגלים. והפעם לא מתוך מוטיבציה חברית, אלא מתוך מוטיבציה פנימית שבערה בי, היא הייתה קשורה לשאלה הכללית- מה זה גבר, והשאלה האישית- האם אני גבר? כבן לאב שהערצתי בילדותי, גדלתי עם חוויית נטישה. לא חשתי נחשב או מוערך על ידי אבי, ובטח לא קיבלתי ממנו שיעורי גבריות, מה שאפשר לכנות "חניכה גברית". הבנתי שלא אזכה לאב כזה, השלמתי עם האבדן והחלטתי שאני יוצר את האב הפנימי, בתוכי. אב מיטיב ורואה, איכפתי ומדריך, אב חונך. את הדרך לשם עשיתי דרך סדנאות עם מנחים מובילים מהעולם, שיצרו סדנאות מהממות שנגעו בזהות גברית, אחווה גברית ומיניות גברית. קודם כל קיבלתי הדהוד ברור- אני גבר. שנית הבנתי והערכתי מה שמרחב תומך ומאפשר עושה לצמיחה ולהתפתחות הגברית. עד כמה מרחב של גברים פתוחים, כנים ופגיעים מרפא ומאפשר ליבלוב אמיתי של מה שיש בפנים- המהות הנקייה ללא ההפרעות של ציפיות, רושם, ביקורת ושיפוט.
 
החיבור המחודש שלי להשתתפות במעגל גברים היה טבעי, ושם הוקסמתי מהשינויים מרחיקי הלכת שעברנו בתחום הזוגי, איך שהדרמות שככו בתוכנו ובחיים, ומערכות היחסים שלנו עברו שינויים מהממים. המעגל תמך במערכת יחסים שאני התחלתי, גרם לאחר להתחתן והוביל שלישי להיפרד. אפשר לומר, ירדו לנו מהעיניים צעיפי ההסתרות וראינו והתמודדנו עם האמת.
 
לאחר שהמעגל הזה התפזר, רציתי להצטרף למעגל אחר, אך לא מצאתי כזה, לכן יזמתי יצירת מעגל שאהיה אחד המשתתפים בו. המעגל הזה שעדיין פעיל, מורכב מאנשים שמחוייבים לו בכל ליבם ולא מוותרים על השתתפות בכל פעימה שלו, אלא אם הם חולים או בחו"ל. המעגל הזה מהר מאוד הרגיש לי כמו בית, וכשאבי נפטר- חברי המעגל עלו לירושלים בזמן השבעה- כדי ליצור מעגל שם איתי! מה שחיזק את חוויית ההשתייכות והאמון.
 
הדבר הענק הזה יצר בי רצון עז לחלוק עם עוד ועוד גברים את הקסם הזה, שמרגיש לי לא פעם כמו מעין מים צוננים במדבר. זאת הסיבה שאני ממשיך ליזום מעגלי גברים ושירותים נוספים לגברים. שמח ומתרגש כל פעם מחדש להנחות ובעצם להיות חלק מהדינמיקה של המעגל ולהתפעם שוב ושוב מהדיווחים של הגברים על שינויים שקורים להם בבית, בעבודה ובכלל בחיים. יש בי הודיה גדולה שאני עוסק במשהו שמנקז אליו את הניסיון והידע שלי מעולמות הטיפול הרגשי (כבר 27 שנה) שכולל טיפול פרטני וזוגי, ומעולם החינוך (תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך) שבו פתחתי תכניות לפיתוח יצירתיות ועבדתי עם נוער בסיכון, ועוד ועוד.
 
אז עכשיו, בזמן שהשנה החדשה מתחילה, אני מזמין את מי ששומע את הקריאה להצטרף למעגל כזה כדי לחוות ביחד, וללמוד איך להיות אחר, קרוב יותר לעצמו וממומש יותר בחייו. ב-19 לספטמבר מתחיל מחזור חדש של 10 מפגשים, ונותרו בו מקומות אחרונים (אזור חדרה- פרדס חנה). ממש מחכה לפגוש אתכם!
 
ישראל (איסי)- המרחב לצמיחה גברית
עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות