חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בית אלמוג: בר-מצוה עם החיילות והחיילים הבודדים

 

מקס אנגלהרט אימץ את עמותת בית אלמוג שילוני בשנת בר המצוה שלו, ואת טקס הנחת התפילין ערך באחד משלושת הבתים לחיילים בודדים במודיעין

 

מקס אנגלהרט ערך בשישי האחרון את טקס הנחת התפילין שלו, לקראת הגיעו לגיל מצוות. הטקס התקיים בגינה של בית אלמוג שילוני – בית לחיילות וחיילים בודדים במודיעין - וקדמה לכך שנה שלמה של פרויקט בר מצוה אישי, משפחתי וקהילתי.

משפחת אנגלהרט עלתה לישראל מארה"ב בשנת 2014, וקבעה את ביתה במודיעין. מרגע שנחשפו לבית אלמוג שילוני, נרתמו למען הבית, ותרמו בכל שנה לקראת חג הסוכות ערכות של ארבעת המינים לחיילים הבודדים המתגוררים בבית.

נילי, אם המשפחה, מספר שבעלה, ארי, מגיע ממשפחה של ארבעה בנים, שכל אחד מהם לקח על עצמו לעשות משימות של חסד לכבוד שנת בר המצוה שלו. גם לה ולבעלה ארבעה בנים, והם המשיכו את המסורת היפה של שנה שלמה של עשיית חסד.

הבן הבכור (היום בן 18) בחר לאמן תלמידים בבית ספר לחינוך מיוחד וללמד אותם לשחק בייסבול, הבן הבא בתור (היום בן 15) אימץ גן לילדים עם צרכים מיוחדים ולימד את הילדים לרכוב על אופניים, וכשמקס הגיע לגיל 12, ונשאל מה היה רוצה לעשות, היה לו ברור שהוא רוצה לעשות משהו עבור החיילים הבודדים בבית אלמוג שילוני.

למקס היו אינספור רעיונות יצירתיים, אבל הקורונה שבשה קצת את התכניות, ומפגשים פנים אל פנים עם החיילים לא התאפשרו. 
כל המשפחה קיימה דיונים בשולחן השבת והגתה רעיונות לפעילויות, ומקס רתם את החברים שלו, וביחד הם יזמו פרויקטים שונים עבור החיילות והחיילים, במסגרת מגבלות הקורונה.
בין השאר, הם קיימו פגישות זום, בהן כל אחד מהבנים אפה עוגיות בביתו, והביאו את המאפים לחיילים; הם הכינו מארזים למשלוח לחיילים שנשארו בבסיס; בחג הפורים הם הכינו משלוחי מנות לכל החיילים; דאגו להם לשלל פינוקים במהלך השנה; וכעת, לכבוד חג הפסח, הדפיסו להם הגדות של פסח עם תמונות ונגיעות אישיות.

ביום שישי האחרון התכנסו כולם בגינה של בית אלמוג שילוני לתפילה ולטקס הנחת התפילין של מקס. בנוסף על החברים של חתן השמחה, היו בקהל כל החיילים והחיילות שיצאו שבת, ומקס התרגש מאד מהנוכחות המלאה של החיילים באירוע שלו.

דקלה ארזני בן ברוך, מנכ"לית עמותת בית אלמוג שילוני, ברכה את מקס והודתה לו, לחבריו ולמשפחתו על העשייה המבורכת למען שלושת הבתים לחיילים בודדים שהעמותה מפעילה במודיעין.
יוסי שילוני, אביו של סמ"ר אלמוג שילוני ז"ל, נשא דברים מול משפחת אנגלהרט וחבריו של מקס ואמר, ששם המשפחה הוא לא מקרי, וכי משמעות השם ’לב של מלאך’ אומרת הכל על מקס ומשפחתו. הוא הודה למקס על העשייה הרבה שלו למען החיילות והחיילים ולמען העמותה, וכאות תודה מיכל ויוסי שילוני העניקו למקס תעודת הוקרה ומתנה.

נילי אנגלהרט מסכמת: "הפרויקט של מקס הפך לפרויקט מיוחד, משפחתי וקהילתי. כשהוזמנו לקיים את הטקס בבית אלמוג שילוני, אפילו לא דמיינו כמה יהיה מרגש לציין את הטקס בנוכחות החיילים! מקס היה ברקיע התשיעי! בית אלמוג הפך להיות חלק מהמשפחה שלנו, ואנחנו הפכנו להיות חלק מהם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות