חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גדעון מגל, תכנון פרישה, קציר >>

תכנון פרישה: מהם מקורות ההכנסה הצפויים לנו בפרישה

 

תכנון פרישה: כותב המאמר הינו גדעון מגל מקציר, יעוץ לפורשים/ות לפנסיה ולמי שמתקרבים/ות לגיל הפרישה, סיוע בהבנת האפשרויות לפנסיה, בחירה ביניהן, ועזרה בכל הקשור לביצוע, כולל מיצוי הטבות המס המגיעות לפורשים/ות. על מקורות ההכנסה בעת פרישה לפנסיה ועוד בכתבה הבאה...

 

אם את עובדת שכירה, את ומעסיקך מפרישים סך של כ - 20% משכרך (רבע הפרשת עובד ושלושה רבעים הפרשת מעסיק) לחיסכון פנסיוני שהיום כולו מופקד לקרן פנסיה חדשה.

אם תעבדי ברציפות מגיל העבודה ועד לגיל הפרישה לנשים בגיל 65, תהיה לך פנסיה נאה.

חשוב לדעת, בקרן הפנסיה את צוברת כסף ולא זכויות. כלומר, קצבת הפנסיה שלך תהיה תלויה בסכום שתצברי ולא תגזר משכרך האחרון, כך יתכן ועקב גידול מהיר בשכרך בשנים שלפני הפרישה, או אם משכת פיצויי פיטורים במהלך חייך, לא תהיה הלימה בין הכנסתך מעבודה לבין הפנסיה שתקבלי (יחס תחלופה).

אם את עצמאית, זכותך להפריש לפנסיה סכום שעומד היום על כ - 38,000 ש"ח לשנה שתוכר לך כהוצאה ואם תתמידי בכך כל שנה תהיה לך פנסיה נאה.

אפשרויות נוספות להגדלת החיסכון הפנסיוני:

שכירים: הפקדת חיסכון לטווח ארוך בקופת גמל להשקעה, ממנה ניתן יהיה למשוך בבוא עת קצבת פנסיה פטורה ממס. תקרת ההפקדה עומדת היום על - 79,000 ש"ח לשנה.

עצמאים: יכולים לפתוח קרן השתלמות ובה להפקיד עד 18,000 ש"ח לשנה כהוצאה מוכרת, ובנוסף חיסכון בקופת גמל להשקעה עד תקרה של 79,000 ש"ח לשנה.

 

יש לכם עוד שאלות לתכנון פרישה - גדעון מגל? כנסו!

050-7519012  המיניסייט שלי

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות