איזה אבחון נעשה לבחינת לקות שפתית
כותבת הטור הינה מומחית בטיפול ריגשי קליני, וקלינאית תקשורת, בוגרת אוניברסיטת תל אביב. מטפלת בתחומי לקות שפה ותקשורת. מאיזה גיל ניתן לאבחן ילד וכיצד הוא נעשה?וע”י מי? על כך ועוד בטור הבא...
אבחון שפתי ניתן לערוך כבר בגיל צעיר מאד, כשרואים שיש איחור .
למשל:אם ילד לא ממלמל אז כבר בסביבות גיל שנה ניתן לקדם את המלמול שהוא שלב מקדים לדיבור.
גם בגיל שנה וחצי שנתיים ,כאשר ילד לא מבטא אוצר מילים רחב או אינו מבין שפה, טיפול עשוי לתווך ולקדם תחום זה.
לקראת גיל שנתיים אנו מצפים לצירופים דו מיליים ואז כבר נטפל בצרופים ובניית מבעים.
בגילאים הבוגרים יותר הטיפול עוסק בתכנים מופשטים יותר כמו: הבעת רעיונות ,תיאור חוויה, ארגון מסר, שליפה ,תקשורת והדדיות, היגוי וכו’.
לכל גיל יש נורמה שפתית וכאשר אנו מבחינים באיחור כדאי לגשת לאבחון אצל קלינאי תקשורת, ובמידת הצורך לקבל הדרכה וטיפול.
יש לכם עוד שאלות לטיפול רגשי וקליני - אסתר גנן? כנסו!
אסתי גנן קלינאית תקשורת לאה אמנו 8/10 מודיעין
טלפון 0528469288