חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

בינה מלאכותית - המהפכה השקטה שמשנה את חיינו

 

בעידן הטכנולוגי המודרני, בינה מלאכותית (AI) היא כבר לא רק תחום מדעי בדיוני או מונח מרחף באוויר. בינה מלאכותית נוכחת בכל רגע מחיינו, משפרת אותם בצורות שקשה אפילו להבחין בהן. מבלי שנשים לב, בינה מלאכותית מהווה השופר הסמוי מאחורי טכנולוגיות ושירותים שאנו משתמשים בהם יום-יום

 

בעידן הטכנולוגי המודרני, בינה מלאכותית (AI) היא כבר לא רק תחום מדעי בדיוני או מונח מרחף באוויר. בינה מלאכותית נוכחת בכל רגע מחיינו, משפרת אותם בצורות שקשה אפילו להבחין בהן. מבלי שנשים לב, בינה מלאכותית מהווה השופר הסמוי מאחורי טכנולוגיות ושירותים שאנו משתמשים בהם יום-יום.

 בינה מלאכותית בסביבתנו הקרובה

מערכות בינה מלאכותית נמצאות כמעט בכל מכשיר חכם שאנו מחזיקים - בטלפון הנייד, במחשב הנייד, ברובוט הניקיון הביתי ואפילו במכונית. הן מאפשרות מגוון רחב של יכולות חכמות כמו הכרת פנים, זיהוי קול, תרגום שפות בזמן אמת, המלצות מותאמות אישית ועוד.

 כאשר אנו נכנסים לאתר אינטרנט או יישומון כלשהו, אנו נתקלים באלגוריתמים של בינה מלאכותית. אלו הם שאחראים להמליץ לנו על תוכן רלוונטי, מוצרים שעשויים לעניין אותנו וכן לנתח את ההתנהגות וההעדפות שלנו (בשפה המקצועית נקרא גם פרסונליזציה). גם חיפושים ברשת, קריאה של המילים שאנו כותבים במקלדת ומענה קולי לשאלות שלנו - כולם מבוססים על בינה מלאכותית.

 מאחורי הקלעים, בינה מלאכותית משמשת אלגוריתמים לקבלת החלטות באפליקציות שונות כמו בנקים, רשתות תחבורה, מערכות רפואיות ועוד. היא גם חיונית לאבטחת סייבר ולמניעת הונאות וגניבות.

 בינה מלאכותית משנה את השיח הציבורי

לא רק בחיינו הפרטיים, גם בשיח הציבורי והתקשורתי בינה מלאכותית כבר משחקת תפקיד מרכזי. דמו את עצמכם מנהלים שיחה עם מענה קולי אוטומטי או צ’אט-בוט וירטואלי - הטכנולוגיות האלה מבוססות כולן על בינה מלאכותית.

 כך גם תהליכי העריכה וההפקה של כתבות ותכנים עיתונאיים כוללים כיום שלבים של בינה מלאכותית. למשל, צילומים שאנו רואים בכתבות עוברים תהליך זיהוי והכרה באמצעות בינה מלאכותית. הם גם נסרקים כדי לזהות תוכן לא הולם לפני הפרסום.

 כאשר אנו קוראים מאמרים, נתקלים בקטעים שכתובים באופן מאוד טבעי שקשה להאמין שנכתבו על ידי בינה מלאכותית. זאת מכיוון שכלי כתיבה ממוחשבים מתקדמים, המבוססים על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, יכולים ליצור תוכן טקסטואלי באיכות גבוהה. 

 בינה מלאכותית לשירותנו בכל צעד ושעל

כך, גם בעיר הבית מודיעין, בינה מלאכותית נמצאת כמעט בכל נקודה בחיינו - החל מכלי הרכב שלנו ועד לשירותים העירוניים המסופקים לנו. ברשויות המקומיות מוטמעות מערכות המנתחות את הצרכים והביקושים של התושבים. חברות הסטארט-אפ בעיר נעזרות בבינה מלאכותית לפיתוח המוצרים שלהן. אפילו בקניון או במרכז המסחרי האהוב עלינו בינה מלאכותית עוזרת להפעיל את מערכות השירות והקופות.

 בינה מלאכותית היא "המהפכה השקטה" שמתרחשת כאן ועכשיו, ומשפיעה על חיינו יותר משנדמה לנו לעיתים. בעזרת בינה מלאכותית אנו זוכים ליכולות משופרות, חיסכון בזמן, נוחות ושירותים איכותיים יותר. אם תסתכלו סביב, תראו שבינה מלאכותית נמצאת כבר בכל פינה בסביבתנו ותמשיך לשנות את חיינו לטובה בשנים הבאות.

אז אם גם אתם שמעתם את השמות ChatGpt, קופיילוט, ג’ימיני, קלוד ועוד, ולא בטוחים אם אתם באמת מכירים את יכולותיהם ואת הפיצ’רים האחרונים שלהם, ומעוניינים לדעת יותר ולהכיר לעומק את יכולות הבינה המלאכותית וכיצד אתם יכולים להשתמש בה - מוזמנים לקרוא עוד באתר https://letsai.co.il/, מילון האבן שושן של הבינה המלאכותית בישראל.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות