חיפוש

 

 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

נעמי רז על הקשר הבטוח בין הורים לילדים

 

מה למדתי מאבא שלי, וכמה היה קשה לי להתגבר על מותו שהיה אבידה ענקית בשבילי. אספר לכם סיפור מחיי שהביא אותי לתובנות, כמו למשל, הצורך לשמור על קשר בטוח וקרוב לילדים

 

קשר קרוב ובטוח חיוני להתפתחות הילדים בכל תחומי החיים, החל מהתפתחות פיזית של המוח ועד יכולת למידה, יחסים חברתיים, התפתחות רגשית וקוגניטיבית. אני מלמדת הורים איך ליצור ולשמר את הקשר הזה לאורך שנים באמצעות הקשבה ומשחק.

איך הגעתי לזה?  בוקר מושלג אחד בדצמבר אבא שלי לא התעורר.

שנים פיללתי שהוא יחזור וכל ערב הייתי מספרת לתמונה שלו על כל אירועי היום. המוות שלו היתה אבדה ענקית עבורי. לקח לי שנים להתגבר.

אבל מה שחשוב לי לספר כאן זה כמה אבא היה חשוב עבורי. הוא מאד אהב אותי והיה משחק אתי ומקשיב לכולם.כשהמשפחה המורחבת היתה נפגשת הוא היה משחק עם הילדים על הדשא כשהמבוגרים האחרים ישבו ופטפטו ביניהם.

מאבא למדתי להקשיב ולשחק. אני רוצה שיהיו לכל הילדים הורים אוהבים כמו שהיה לי,הורים שמקשיבים ומשחקים עם הילדים שלהם.שילדים לא יישארו לבד עם הקשיים שלהם, שידעו שתמיד יקבלו אותם כמו שהם ושתמיד יהיה למי לפנות לקבל אזן קשבת.

כל שנות עבודתי עשיתי בחינוך בגיל הרך כגננת ורכזת פדגוגית וכשיצאתי לפנסיה החלטתי שהיעוד שלי הוא להדריך הורים.חיברתי את כל מה שלמדתי בחיי מאבא, מהילדים וההורים שעבדתי אתם, מארגון הייעוץ ההדדי שבו החלמתי מהאבדה שלי ועוד.

כיום אני שמחה לכל ההזדמנות לעזור להורים לחזק את הקשר שלהם עם ילדיהם, להראות את אהבתם, להקשיב להם ולשחק וליהנות ביחד.

אני מקבלת הורים באופן פרטני ומנחה סדנאות של הורים וגם של סבים וסבתות. 

נעמי רז 054-7791003

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות