חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

משנים את מדיניות שתילת העצים בעיר

 

בעקבות פנייתו של חבר המועצה האדריכל איתי אלמוג-בר מסיעת מודיעין חופשית לראש העיר חיים ביבס, הוקמה לפני מספר חודשים ועדה מיוחדת לבדיקת מדיניות שתילת העצים במודיעין. השבוע הומלתו ההצעות בישיבת הנהלת העיר

 

בעקבות פנייתו של חבר המועצה האדריכל איתי אלמוג-בר מסיעת מודיעין חופשית לראש העיר חיים ביבס, הוקמה לפני מספר חודשים ועדה מיוחדת לבדיקת מדיניות שתילת העצים במודיעין-מכבים-רעות. בועדה השתתפו 4 חברי מועצה ואנשי מקצוע מטעם העיריה.
כידוע עצים מועילים מכמה סיבות: הם מטילים צל שהופך את ההליכה לנעימה יותר, הם מפחיתים את הטמפרטורה בעיר - דבר שתורם להפחתת ההתחממות הכללית והם סופגים פחמן דו חמצני ומפחיתים את זיהום האוויר.
המטרה היתה לבדוק מדוע יש אזורים בעיר שבהם העצים לא מתפתחים ולא מספקים צל באופן נדרש ולמצוא דרכים לשפר את המצב הקיים הן בשכונות קיימות והן בשכונות עתידיות.
נערכו מספר ישיבות שבהן הבנו שיכולות להיות בעיות שקשורות לגודל הגומה, למערכת ההשקיה והדישון, לסוג העץ ולשיטת השתילה. ישנם אלמנטים נוספים כמו מערכות טכניות במדרכות שמשפיעים ולא תמיד מאפשרים שינוי מצב קיים.

הועדה הגיעה לכמה מסקנות שישפיעו גם על תכנון הנוף בשכונות חדשות וגם על שיפור המצב בקיימות.

1. בשכונת מורשת עומדים לשנות את מפרט הגומות על מנת לאפשר צמיחה טובה יותר של העצים. הדבר יתבצע גם בשכונות עתידיות.
2. ייערך מחקר אגרונומי ארוך טווח בעשרות עצים שתולים קיימים כדי לבחון פרמטרים שונים ולהבין מה מפריע לצמיחת העצים במקומות מסוימים.
3. ייערך פיילוט במספר מיקומים לבדיקת שינויים שונים כדי לראות את השפעתם על עצים קיימים : בדיקה של הגדלת גודל גומות, בדיקה של שינוי בהשקיה ובדישון כולל עומק הדישון וההשקיה.
4. ייבדקו מקומות שונים שבהם יתווספו עצים ברחבי העיר לאחר בדיקה של אגף גנים ונוף.

המלצות הועדה אושרו הערב בישיבת הנהלת העיר.
אנו במודיעין חופשית שמחים על שינוי המדיניות ועל הצעדים המעשיים שיובילו לשיפור במצב העצים מטילי הצל בעיר וזאת בהמשך להצעה לסדר שהעלינו לפני כשנתיים.
מודיעין חופשית! תמשיך לפעול למען נושאי סביבה וקיימות ולמען עיר ירוקה ופורחת.

בברכת שנה טובה!
איתי אלמוג-בר, אדריכל
חבר מועצת העיר
סיעת מודיעין חופשית

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות