חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

הצעירים אור גרינפלד מתאחדים עם מויש לוי

 

מפץ פוליטי בבחירות 2018: אור גרינפלד וסיעת ”אנחנו הצעירים” מתאחדים עם מויש לוי ב”שחר עושים חינוך”. .במסגרת ההסכם אור נכנס למקום רביעי ברשימה של לוי, ובאופן טבעי ינהל את תחום הנוער והצעירים כאשר לוי הכריז שהכוונה היא שלאחר הבחירות תלחם ותקבל הסיעה את תיק הנוער והצעירים במועצת העיר.  בנוסף, יצטרפו לרשימה המאוחדת חברי רשימת ”אנחנו הצעירים”- שני פרחודניק, אור סלע, ונעה כאהן

 

סיעת "אנחנו הצעירים"שבראשה עומד אור גרינפלד, שהביאה  לשינוי מהותי בשיח בנושא הצעירים במערכת הבחירות הנוכחית, מאחדת כוחות עם מחזיק תיק החינוך וסגן ראש העיר מויש לוי, שיזם את הקמת מרכז הצעירים בעיר לפני 8 שנים.
במסגרת ההסכם אור נכנס למקום רביעי ברשימה של לוי, ובאופן טבעי ינהל את תחום הנוער והצעירים כאשר לוי הכריז שהכוונה היא שלאחר הבחירות תלחם ותקבל הסיעה את תיק הנוער והצעירים במועצת העיר.  בנוסף, יצטרפו לרשימה המאוחדת חברי רשימת "אנחנו הצעירים"- שני פרחודניק, אור סלע, ונעה כאהן.

האיחוד בין הסיעות מחזקת שני הצדדים:
מבחינת סגן ראש העיר מויש לוי, שהעשייה החינוכית של סיעתו ב 7.5 השנים האחרונות אינה שלמה בלי טיפול מהשורש בנושא הצעירים - המהלך פותח את מפלגתו להובלת תהליכים נוספים בעיר, וכמובן- פנייה לקהל נוסף וטיפול בו.

מבחינת גרינפלד, האיחוד מציג חיבוק של סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, העומד בראש סיעה חזקה ותיקה וגדולה, לדרך, לרעיונות, לשפה ולעשייה שהציגה סיעת אנחנו הצעירים, שעוררו שיח רב בחודשים האחרונים.

אור גרינפלדוסיעתו יכולים ככל הנראה להיבחר למועצת העיר, אך בהבנתו של גרינפלד את המפה הפוליטית בעיר, הדבר לא בטוח שיספיק כדי לתת לו לטפל בנושא הצעירים.
 ההצטרפות לסיעה ותיקה וחזקה עם רקורד מוכח של עשייה רבה, מחזקת את כוחם של הצעירים של גרינפלד ואת יכולתם לעשות את השינויים שנדרשים בעיר בתחום.

מויש לוי, יו"ר "שחר עושים חינוך":"אני עוקב מזה זמן אחרי הפעילות של אור. אני רואה מועמד רציני מאוד, שעובד קשה מאוד, עם אג’נדה יצירתית ופורצת גבולות בנושא הצעירים בעיר.
אור הוכיח שיש לו רעיונות נכונים, וגם את היכולת להוציא אותם לפועל.
אני מחפש לעבוד עם אנשים שעושים. ואור הוכיח את עצמו כאדם שעושה. היוזמה של הפאב החברתי הנודד, הרעיונות המצוינים בנושא עידוד חלוקת דירות לצורך אפשרות לשכירת דירות קטנות יותר, המאבק שניהל בנושא התחבורה הציבורית בעיר וההצלחות . כל אלה הוכיחו לי שאור הוא אדם שעושה וראוי שהוא יצטרף לסיעה של אנשים שעושים.

אור גרינפלד:"כשקיבלנו את ההחלטה להיכנס למערכת הבחירות הצבנו לעצמנו מטרת על– להחזיק בתיק הנוער והצעירים.
זאת כדי לקדם את התחום עם שפה אחרת, בדרך אחרת, רעיונות אחרים ותהליכים אחרים ממה שהיה נהוג פה. אלה דברים, שרק אנחנו – הצעירים שחיים פה - יכולים להבין.
אז אמרו עלינו שאנחנו גימיק. אמרו עלינו שאנחנו לא רציניים. אמרו שאנחנו "אנטי" ונגד הממסד.
אבל אנחנו פשוט אנחנו. וגם באיחוד הזה אנחנו נשאר "אנחנו הצעירים" בתוך שחר עושים חינוך -  עם אותה השפה, אותה הדרך, ואותם הרעיונות. המצע שלנו – הוא מה שאנחנו מתכוונים לקדם ממועצת העיר. האיחוד הוא חלק מהדרך להשגת המטרה".

בחודשים האחרונים הוביל גרינפלד עשייה רבה בתחום התרבות לצעירים; עם מיזם #תוך_העיר ההופך מרכזים מסחריים לפאבים, בתחום התחבורה הציבורית; עם הובלת מחאת "הקו האדום", בתחומי הקהילה עם אירוע "סיפורים על הספקטרום" המיועדים לבני משפחה של צעירים על הרצף האוטיסטי ועוד,  המצטרפים לעשייה רבה שלו בקרב הקהל הצעיר בשנים האחרונות.

גרינפלד מסביר את הבחירה להצטרף דווקא לשחר עושים חינוך בראשות מויש לוי:"מויש מציג עשייה אחרת, ואפילו קשה לי להשתמש במונח "פוליטיקה"כשאני מדבר עליו. הוא אדם אמיתי וכן, שלא מחפש סופרלטיבים או לייקיםבפייסבוק.

אני מכבד את כל חברי מועצת העיר ונפגשתי כמעט עם כולם. מויש מבין שאנחנו מייצגים מה שהוא ואף מתמודד אחר לא יכול לייצג ונותן לנו את התחייבותו לתמיכה בחופש הפעולה ליצור, ליזום ולעשות".

מויש לוי אומר כי החיבור לתחום הצעירים הוא משהו שהוא מחכה לו מאז יזם את הקמת מרכז הצעירים לפני 8 שנים:"לפני כ 8 שנים פנה אלי דוד צור, ששימש באותה עת כמנהל מחלקת הנוער בעיר, ואמר לי שצריך להקים כאן מרכז צעירים. לא נדרש הרבה כדי לשכנע אותי.  היה ברור לי, כמחזיק תיק החינוך, שאנחנו משקיעים הרבה מאוד זמן ומשאבים בילדים עד גיל 18, אבל הרגשתי שמרגע שהם מגיעים לצבא, הקשר של העירייה איתם, ההשקעה בהם, ומתן המענה לצרכים שלהם – לוקה מאוד בחסר.

כמו בכל דבר שאני עוסק בו, פעלנו בכמה שלבים:

שלב ראשון היה של לימוד. קראנו חומרים על מרכזי צעירים, ביקרנו במספר מרכזי צעירים  בכפר סבא, רעננה ומטה אשר, דיברנו עם אנשים בתחום ושמענו מצעירים בעיר על הצרכים שלהם.

שלב שני היה של בניית תכנית. לקחנו את כל החומרים והכנו מודל שיתאים לעיר שלנו. החלטנו שמרכז הצעירים כאן יפנה לצעירים בין הגילאים 18-30 ויתמקד בארבעה תחומים: תרבות הפנאי, תעסוקה, לימודים ודיור.

שלב שלישי היה לדאוג לשיתופי פעולה ומשאבים לתחילת הדרך. לאחר שהצגתי את התכנית בפני ראש העיר חיים ביבס וקיבלתי את ברכתו, הקמנו את מחלקת הצעירים כתוספת למחלקת הנוער בסחלבים, גייסנו רכזת צעירים, דאגנו למיקום פיזי באשכול של שני גני ילדים שהתפנו, ודאגנו לתקצב את המרכז באופן שיהיו משאבים להפעלתו.

לצערי בקדנציה הנוכחית לא החזקתי בתיק הצעירים שהקמתי, ולא יכולתי להמשיך ולצקת תוכן ולהרחיב את הפעילות שהתחלתי בה. אין ספק שנעשתה עבודה בתחום, והמרכז גם עבר למשכן קבע, אבל אין ספק שגם יש עוד הרבה מאוד שניתן לעשות בתחום, בכל ארבעת המישורים שהתווינו.מבחינתי החבירה עם אור היא זאת שתביא להמשך העשייה, ולדעתי, העשייה תגיע לתחומים חדשים, בזכות החשיבה רחבת ההיקף והייחודית של אור וחברי הרשימה שלו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות