חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

5 דברים ששווה לכם לשאול את הקבלן שלכם

 

בין אם אתם מעוניינים לבנות נכס חדש יש מאין ובין אם אתם יוצאים לתהליך של שיפוץ, הרי שהשלב הראשון הוא לבחור קבלן מצויין. אנשי מקצוע טובים ידעו איך לקחת אתכם לאורך תהליך השיפוץ בצורה אחראית ובטוחה. כך תדעו כי אתם בידיים טובות ויש מי שמטפל בכל הפרטים הקטנים כדי שהתוצאות יהיו לשביעות רצונכם

 

בין אם אתם מעוניינים לבנות נכס חדש יש מאין ובין אם אתם יוצאים לתהליך של שיפוץ, הרי שהשלב הראשון הוא לבחור קבלן מצויין. אנשי מקצוע טובים ידעו איך לקחת אתכם לאורך תהליך השיפוץ בצורה אחראית ובטוחה. כך תדעו כי אתם בידיים טובות ויש מי שמטפל בכל הפרטים הקטנים כדי שהתוצאות יהיו לשביעות רצונכם. עם זאת, מכיוון שאתם לא בהיכרח מי שיש להם היכרות מוקדמת עם התחום, אנחנו רוצים לשתף אתכם בכמה נושאים עליהם כדאי לדבר עם הקבלן לפני ביצוע העבודה.

ראשית, חשוב להתחיל עם תיאום ציפיות 

תיאום ציפיות צריך להיעשות במספר מישורים. קודם כל, כמובן, חשוב להסכים ביחד על תכנית העבודה. החל מבירור לעומק של התכנית אותה הניח האדריכל על השולחן וכלה במתן מסגרת ולוח זמנים לעבודות כולן. ככל שתהיו בטוחים כי אתם והקבלן מגיעים במה שנקרא ’אותו ראש’ כך עולים הסיכויים כי העבודה תיעשה תוך שאתם מודעים לכל שלב וכאשר אתם נשארים עם ’יד על הדופק’. אגב, ככל שאתם תהיו מודעים יותר לשלבי העבודה השונים, כך תמצאו את עצמכם הרבה יותר רגועים לאורך תהליך העבודה. פעמים רבות יש מי שטוענים כי שיפוצים הם ’סיוט’. אפשר למזער את הנזקים פשוט על ידי תיאום ציפיות מדוקדק וראיה של התמונה בצורה רחבה. 

שאלו באילו חומרים עתיד הקבלן להשתמש 

היום קיימות טכנולוגיות מתקדמות בתחום לו אנחנו קוראים ’בניה קלה’. כלומר, מדובר על טכניקה אשר מסייעת לנו להפוך את העבודה מהירה בלי לוותר על האיכות. בניה קלה מאופיינת בעיקר בעבודה עם חלקים המיוצרים כבר במפעל ולא מיוצרים בשטח. לדוגמא, אם בניה ’כבדה’ כוללת יציקה של שלדת בטון במקום העבודה בשטח. הרי שבבניה קלה אנחנו נביא חלקים מוכנים מבעוד מועד ורק נעמיד אותם בשטח. הנחת קלקר לדוגמא, נכנסת לתוך הקטגוריה של בניה קלה. קלקר הוא חומר מצויין בכל הקשור לבידוד. במהלך העבודה הקבלן יכול להניח בלוקים מקלקר עטופים במוטות ברזל ועץ כדי לקבע אותם במקומם. בהמשך, יציקת בטון איכותית תשמור עליהם במקומם לאורך זמן. את הבטון יוצקים לתוך חללים בתוך הבלוקים העשויים קלקר. בתום העבודה משאירים את הקלקר במקומו וכך, אנחנו מקבלים בידוד אקוסטי ותרמי בקלות. 

זו כמובן דוגמא אחת לאינספור טכניקות אשר מאפשרות לנו להשיג תוצאות המותאמות לצרכים של הלקוח בצורה הטובה ביותר. 

אסור לוותר על בדיקה בזמן יציקת הבטון 

שאלה נוספת אותה כדאי לשאול את הקבלן זה האם הוא מודע לבדיקות השונות אותן יש לבצע כדי לקבל אישור לאכלוס של המבנה. בין הבדיקות המוגדרות בחוק בתור בדיקות חובה אנחנו נמצא בדיקת בטון מקצועית, בדיקה של שלדת המבנה. בדיקת אטימות ממ"ד וכן הלאה. כמובן, את הבדיקות הקבלן לא יכול לעשות בעצמו. אלא, עליו לפעול בשיתוף פעולה עם מעבדה מקצועית אשר לה רישיון לבצע בדיקות מהסוג הזה. 

שאלו את הקבלן באילו כלים הוא משתמש 

למשל, אם רוצים להקים הכנה לתריס חשמלי או ידני, יש לבצע ניסור בטון. ניסור בטון נשמע כמו מלאכה פשוטה, אבל האמת היא כי הפעולה הזו דורשת מכשור מתקדם ויכולת מקצועית מרשימה. הטכנולוגיה היום יודעת לספק לנו כלים מצויינים כדי שנוכל להגיע לתוצאות מדויקות בכל פעם. אבל תמיד טוב לשאול את הקבלן מי עתיד לבצע את העבודה. לא פעם, כדאי להוציא פעולות כמו ניסור בטון לקבלן חיצוני, לקבלן משנה. לצורך העניין במקרה הזה, האחים כהן ידועים בתור אנשי מקצוע מעולים בתחום. כדאי לברר האם הקבלן שלכם מכיר את האחים כהן והאם הוא מוכן לשיתוף פעולה אשר יביא לתוצאות הטובות ביותר. 

אל תהססו לשאול כל שאלה בכל נושא 

עד כאן שיתפנו אתכם בתחומי ידע אותם אתם וודאי לא הכרתם מתחום הבניה. אבל האמת היא כי התפקיד של הקבלן הוא לא רק לבצע את העבודה כמו שצריך. אלא, גם לשמוע אתכם ולהבין את הצרכים שלכם. אם יש לכם שאלות, פשוט אל תהססו לשאול אותן. כאמור, ככל שתהיו בטוחים יותר בתהליך וככל שיהיה לכם יותר ידע, כך התהליך כולו יהפוך פשוט ונעים יותר. 

שיהיה בהצלחה!

קרדיט תמונה: Photo by Mina Rad on Unsplash

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות