חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

מדריך לבחירת תבניות לתנור

 

אין כמו הניחוח המבושם של אפייה שמתפשט ברחבי הבית ובשנים האחרונות רבים אופים בשמחה, חדווה שהועצמה בתקופת הקורונה ובעקבותיה יש אפילו מי שהפכו את התחביב למקצוע

 

אין כמו הניחוח המבושם של אפייה שמתפשט ברחבי הבית ובשנים האחרונות רבים אופים בשמחה, חדווה שהועצמה בתקופת הקורונה ובעקבותיה יש אפילו מי שהפכו את התחביב למקצוע.
בכל מקרה, כל אופה צעיר או וותיק יודע שלתבניות אפייה השפעה משמעותית על התוצר הסופי יחד כמובן עם חומרי הגלם, הדיוק באופן ההכנה והשדרוגים.

ההיצע הרחב של תבניות לתנור מאפשר לבחור את הטובות ביותר ולהתאים אותן גם לסוג המנה על מנת שהבצק יתפח או שהבראוניז יצאו קריספיים בדיוק במידה הנכונה.
לפניכם הכרות עם חומרי הגלם הנפוצים בזירת התבניות וכיצד לבחור את התבנית לסוג המאפיה:

נפלאות החומר בתהליכי אפייה
מבחינת חומרים נפוצים בתבניות לתנור, אין ספק שהסיליקון האלסטי להפליא מככב במיוחד כאשר רוצים לחלץ בקלות את המאפה כמו ביצירת מאפינס או עוגה והסיליקון נחשב גם לחומר שמתאים לניקוי ושטיפה במדיח כלים.
עם זאת, יש לקחת בחשבון שמבחינת הולכת חום האלומיניום הוא ככל הנראה חומר הגלם היעיל ביותר בשל היכולת שלו לפזר חום בצורה אחידה ובדרך מהירה יחסית במיוחד כאשר מחפשים השחמה מהירה.
האלומיניום גם מתחמם במהירות וגם מתקרר במהירות ועמיד בפני חלודה וקורוזיה, ועם זאת, בניגוד לסיליקון שקל לשחרר ממנו בקלות את המאפה, אלומיניום כדאי לשמן לפני האפייה עצמה וכך גם מוצרים מסוג טפלון.
ישנם גם פריטים מבודדים עשויים מזכוכית, שנחשבת לחומר גלם שקל לשטוף במדיח כלים, מקדמת פיזור אחיד של החום - אך יש לקחת בחשבון שהאפייה בכלי זכוכית תהיה איטית יותר.
ישנם גם כלי אפייה מחימר שנחשבים למוליכי חום נהדרים ופשוטים לניקוי כולל במדיח כלים, אך עשויים להיות כמו הזכוכית רגישים לשבירה. ברזל יצוק הוא עוד חומר גלם פופולארי עמיד מאוד, אולם, יש להבריש שמן בחלק התחתון שלו למניעת היצמדות והוא מוליך חום יעיל למדי.
בכל אופן, בשל המבחר המסחרר, היום גם אפשר למצוא מוצרים בעלי ציפוי נון סטיק שמבטיח שהמאפה לא יידבק או ייצמד לשוליים ולתבנית, שלא תצטרכו לגרד בכוח. בדקו אם המוצר מגיע עם ציפוי זה.

עגולה או מרובעת? זו השאלה
הצורניות של תבניות לתנור אף היא מגוונת ואפשר לבחור את הצורה גם לפי העיצוב של התוצר וגם בהתאם לסוג המנה כמו עוגה עגולה לעומת עוגה צרה ובעיקר כיכר לחם אשר מכינים בתבנית מסוג אינגליש קייק. כל סוג מגיע במגוון גדלים בהתאם לגודל התנור או לגודל המנה ומספר הסועדים ויש עוגות או קישים, שכדאי לאפות מלכתחילה בתבנית קפיץ שמקלה על תהליך חילוץ המנה במיוחד אם השקעתם בתחתית שלה ושימו לב שמדובר במנגנון מאסיבי איכותי.
בנוסף, ישנן תבניות חלוקה לפי חלוקת מנות כמו מאפינס או קאפקייס וייעודיות להכנת פאי בעלות קצה גלי או מסולסל ליצירת מוצר אסתטי במיוחד.
מבחינת עובי של התבנית, גם כאן מדובר בפרמטר שחשוב לקחת בחשבון. עובי מספק יותר בידוד אך עשוי לעכב את תהליך ההתחממות ומצד שני, דקה עשויה להיות פחות עמידה לאורך זמן. התייחסו לגובה הדפנות של התבנית כשגם במקרה זה תלוי במתכון ובמספר הסועדים כשפאי לרוב ייאפה בתבנית נמוכה בעוד עוגות מסוימות יזדקקו לשוליים גבוהים כמו קוגלהוף. 

בכל מקרה, אל תתפשרו על האיכות והסטנדרטים הגבוהים שמציעים המותגים המובילים.
שימו לב שאתם רוכשים את המוצר ממקום אמין במחיר אטרקטיבי והחזיקו במטבח תבניות ממגוון סוגים, כך שתמיד יהיה לכם הפרפקט מאץ’ למנה שברצונכם לאפות. הצטיידו גם בעזרים שונים לקיצור תהליכים ושדרוג הביצועים. 

קרדיט תמונה - Photo by sheri silver on Unsplash

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות