חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ביטוח >>

איך ממנים מוטבים בביטוחים ולמה זה חשוב

 

מי הם המוטבים? האם זה קיים בכל חסכון? במידה ויש צוואה האם נדרש למנות מוטבים? ואת מי כדאי למנות אם כרגע בסטטוס של רווקות? על כך בכתבה הבאה...

 

מוטבים אפשר למנות בכל מכשיר פנסיוני. זו פעולה יזומה ולא אוטומטית. 

בחלק מהחברות יש לכך טפסים יעודיים שאינם כלולים בטופס ההצטרפות, ובחלק זה כלול בטופס ההצטרפות. היום גם יש הגדרה מה קורה אם אחד הוטבים ילך לעולמו לפניך, למי תרצי שהכספים יופנו - ליורשים ע"פ צו ירושה, לצאצאיו של אותו מוטב וכ"ו.

עד לפני כשנה, היה מקובל לחשוב שהפוליסה/קופת הגמל וכ"ו, אינן כלולות בצוואה, ובהתאם לכך, גם אם העמית ציווה את כל רכושו בצוואה ל-X, אם מינה מוטבים בפוליסה /קופ"ג והם שונים מהמוטבים בצוואה, המוטבים בפוליסה גוברים על הצוואה. המשמעות היא שאם יש לך קרן השתלמות או פוליסת ביטוח שבה מינית מוטבים לפני עשרים שנים, אם עשית היום צוואה ומינית מוטבים לכל רכושך ולא שינית את המוטבים בפוליסה, הצוואה לא תתפוס.

לפני כשנה יצאה פסיקה שמערערת על עליונות המוטבים בפוליסה על פני הצוואה, זאת במקרה שבצוואה מצויינת הפוליסה עם פרטיה - מספר הפוליסה, החברה המנהלת וכ"ו. בכל מקרה אני ממליץ למנות מוטבים בפוליסה.

אם את רווקה, למי היית רוצה שילכו הכספים שצברת במקרה שיקרה לך משהו רע? - הורים, אחים ואחיות? זו בחירה אישית, ולי כיועץ פרישה אין יתרון עליך.

בהצלחה

יש לכם עוד שאלות לגדעון מגל יעוץ פרישה? כנסו!

0507519012

https://www.gidonmagal.co.il/

עירית מודיעין

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות