חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

צריכים אילן חזק למודיעין

 

אילן יאיר בן סעדון, סגן ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות בשתי הקדנציות האחרונות ויו”ר תנועת ’אילן למודיעין’, מצהיר: ”ראש העיר בונה את העיר ואני וחבריי לתנועה בונים את התושבים והקהילה– ולכן, בבחירות לא שמים את כל הביצים בסל אחד ובפתק אחד מצביעים לראש העיר ובפתק שני מצביעים לאילן למודיעין בראשותי”

 

אילן יאיר בן סעדון, 46, נשוי למירב ואב לאביב (20), נועם חיים (17) ורוני (14), הינו תושב מודיעין-מכבים-רעות מזה 22 שנה. לפני כעשור החליט להשתלב בעשייה הציבורית,  והוא מסביר: "ראיתי איך העיר גדלה ומתפתחת, ומתוך החיידק הציבורי שתמיד קינן בי ביקשתי לתרום ולהשפיע על התפתותה ושגשוגה, בדגש על חיזוק התושבים כדרך חיים". לדבריו, "ככל שהעיר התפתחה גדלו צרכי התושבים וקהילות העיר השונות. כאן אני נכנסתי לתמונה וראיתי את הקשר האישי עם התושבים ואת הטיפוח על המרקם הכה מיוחד בין הדורות, בין הקהילות, לטובת חיזוק הלב הפועם של העיר, התושבים, את משימתי העיקרית".

מהם הפרויקטים המרכזיים שהובלת בשנים האחרונות?

"הובלתי יחד עם חבריי שורה ארוכה של פרויקטים ומיזמים בעיר, כאשר הנוער עומד בראש סדר העדיפויות. למשל, הקמתו של תיכון ’מעוף ברנקו וייס’ למען נערות ונערים שמערכת החינוך כבר ויתרה עליהם, כדי להכשירם להיות בוגרים משמעותיים, תורמים ומשפיעים. התיכון שלנו הפך למודל חיקוי ברשויות אחרות בישראל ואבן שואבת לנערות ולנערים שהתקשו במסגרת חינוך רגילה ובאמצעות ’ברנקו וייס’ הצליחו להשיג בגרות מלאה ולהתגייס לצה"ל. פרויקט משמעותי נוסף הוא ’העצמה כחולה’, שהינה תכנית אשר במסגרתה בני נוער משתתפים בתהליך שיקומי המאפשר אתהשתלבותם המיטבית בחברה ובשירות משמעותי בצה"ל. גם בהקמת תיאטרון ’נוער לנוער’ בעיר הייתי הרוח החיה מאחוריו. במסגרת התאטרון הייחודי הזה יוצרים בני הנוער הצגות מקור העוסקות בנושאים ובבעיות שנוגעות בשגרת חייהם של בני גילם. עוד פרויקט מעניין הוא סיירת הנוער במודיעין-מכבים-רעות, ארגון התנדבותי שהובלתי יחד עם בני הנוער בעיר למען חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, למען נוער מתנדב ולמען תושבי העיר ומשפחות הרווחה.

ומה בנוגע לדאגה לבני הנוער בשעות הקטנות של הלילה?

בהיותי חבר פעיל בסיירת העירונית במודיעין-מכבים-רעות מזה כעשר שנים הרחיבה הסיירת את פעילותה למען הדאגה לשלומם ולבריאותם של בני הנוער בלילות שישי, כאשר במקביל דאגתי להקים את מתחם ’הזולה’ בסופי שבוע, שהינו מתחם המציע מגוון פעילויות  לבני הנוער מתוך דאגה לבני הנוער בשעות הקטנות של הלילה במאבק למיגור שתיית האלכוהול, הסיגריות והסמים. גם כל הפעילויות הללו ורבות נוספות, הפכו למודל לחיקוי ברשויות אחרות בארץ ואף להחלטה תקדימית של הכנסת בכל הקשור לאיסור על מכירת אלכוהול החל מהשעה 22:00 בלילה. זאת בנוסף להחלטה תקדימית של הכנסת לאיסור מכירת סיגריות דרך מכונות אוטומטיות לבני נוער.

מה עוד כללה פעילותך?

"תחומי האחריות שלקחתי על עצמי כללו היבטים רבים נוספים כחלק מתיק השירותים החברתיים שבו החזקתי והזיקה העמוקה לקשת הגילאים באוכלוסיית העיר. דאגתי, למשל, להרחבת פעילויות פנאי, ספורט וחברה בקרב האזרחים הוותיקים, לרבות הקמת המעון לגיל הזהב. תמכנו בתושבים ותיקים החיים בגפם, כולל שיפוץ בתיהם. סייענו בקליטת עולים ותושבים חדשים בעיר ויזמנו חוגי העשרה דו-לשוניים. הקמנו את הקתדרה להורות ומשפחה, ועד למציאת מקורות תעסוקה לתושבים בעלי צרכים מיוחדים, בעיר ומחוצה לה. גאוותי גם בפרויקט שהושק לראשונה בעיר אך לפני מספר אחדים וזוכה להצלחה עצומה – קהילה מצילה. אף אחד לא שיעור הצלחה כזו. יזמנו שיתוף פעולה עם ארגון ’איחוד הצלה’ ומכבי שירותי בריאות, יצאנו בפרויקט שמטרתו להציל חיים יקרים בקהילה, באמצעות הכשרת תושבים למתן עזרה בשעות הקריטיות עד להגעת כוחות הרפואיים. עד כה השתתפו למעלה מ-500 תושבים בקורס הניתן ללא עלות בכ-20 קבוצות שנפתחו בעיר ועוד כ-20 קבוצות עתידות להיפתח בחודשיים הקרובים. זהו תעודת כבוד לתושבים המגלים מחויבות קהילתית ואזרחית מרשימה ואף הבעת אמון מהלכים שאנו מקדמים לטובתם ולמענם".

 

האם אתה מרוצה מהמצב בתחום התחבורה הציבורי?

"אינני נרתע מאתגרים, וככל שהתחבורה הציבורית הינו נושא הדורש שיפור בכל הארץ, הנתונים במודיעין-מכבים-רעות, לפיהם כ-11,000 איש משתמשים מדי יום בקווי התחבורה הציבורית, מעידים על הבעת אמון בציבור במרכז התחבורה החדש שפתחנו ובמערך שיצרנו. זאת למרות שחשוב לי להדגיש כי המצב איננו מושלם ויש עוד לעשות רבות כדי להביא לשיפור נוסף מתבקש באיכות שירות ההיסעים לתושבים.  תמיד התייצבתי ואתייצב  בחזית המאבק למען איכות התחבורה הציבורית בעיר".

מה בנוגע להיבטים אחרים הקשורים לתחבורה בעיר?

"אכן תגברנו והוספנו קווי אוטובוסים ברחבי העיר, הצבנו עשרות תחנות אוטובוס מקורות, הרחבנו את מערך ההסעות עבור החיילים לצומת לטרון ולעיר הבה"דים., סללנו עשרות קילומטרים של שבילי אופניים ושיפרנו את תשתיות הכבישים, הבטיחות והנגישות. מארג התחבורה והבטיחות בדרכים הוא כיום מהמתקדמים ברשויות בישראל ולא בכדי מודיעין-מכבים-רעות היא כיום היא העיר המובילה בישראל ברמת הבטיחות בדרכים והנגישות, על-פי בדיקות חיצוניות ואובייקטיביות".

מה הקו המנחה שלך לשנים הבאות?

"לא אסטה מדרכי ותמיד אהיה שם עבור כל אחת ואחד - ילדים, בני נוער, חיילים, סטודנטים, זוגות צעירים, מבוגרים ואזרחים ותיקים. הקשר עם התושב ומעטפת הפתרונות לחיזוקו ולצמיחתו היא בדמי ודלתי הייתה ותישאר פתוחה בפני כל תושב ולכל צורך.  התושבים יודעים שאני יודע להפוך מילים למעשים. אני איש עשייה, איש של אנשים, וככל שראש העיר בונה את העיר, אני וחבריי לתנועה בונים את התושבים והקהילה – ולכן, בבחירות לא שמים את כל הביצים בסל אחד ובפתק אחד מצביעים לראש העיר ובפתק שני מצביעים לאילן למודיעין בראשותי".

משפט לסיום...

"אני רואה את כלל התושבים, הלב הפועם של מודיעין-מכבים-רעות, שותפים מלאים לעשיה ולשיפור מתמיד באיכות חיינו בעיר. זו זכות גדולה להיות שליח ציבור עבור תושבים נפלאים כמו בעירנו האהובה ואינני מכיר דרך אחרת, למעט דרך אחת: להבטיח ולקיים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות