חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

הקרן למורשת הכותל מבזה את צה”ל משחרר הכותל

 

”הקרן למורשת הכותל המערבי דרשה למנוע לפני כשבוע וחצי מקצינה בצה”ל להנחות טקס השבעת לוחמים, רק בגלל היותה אישה...” - להמשך קריאת הטור כנסו...

 

המפקדים האחראים על הטקס נעתרו לבקשת הקרן וביקשו מקצינת החינוך שלא להנחות את הטקס.
צה"ל מסר כי ההחלטה להחליף את הקצינה התקבלה על ידי המפקדים במקום, תוך טעות בשיקול הדעת של הנוכחים, ללא התייעצות עם מפקדים בכירים, וכי לא קיימת בצה"ל פקודה האוסרת הנחיה של טקסים ע"י נשים.
הקרן למורשת הכותל המערבי מסרה שהטקסים הצבאיים בכותל המערבי נערכים בהתאם לנהלים שנקבעים ע"י צה"ל, בעבר הונחו טקסי השבעה וטקסי סיום בידי קצינות בצבא, וככל הנראה, מדובר באי הבנה מקומית.

אני לא קונה את סיפורי המעשיות של הקרן למורשת הכותל ולא מאמין להם שהייתה כאן אי הבנה. כבר היו מקרים של הדרת נשים מטקסים בכותל, רק בגלל שהן נשים.   
הקרן למורשת הכותל היא עמותה ציבורית שמחזור ההכנסות שלה מהמדינה ומתרומות הוא כ- 65 מיליון ₪!!! הקרן נשלטת כבר עשרות שנים ע"י חרדים, שהפכו את הכותל לעוד משלט של החרדים, מנהלת בכוחנות הפרדה והדרת נשים, ומבריחה מהכותל ציבורים רבים מישראל ומהעולם, שמעוניינים לבקר בכותל.

צה"ל שחרר את הכותל המערבי ב- 1967, אך השחרור הזה היה לזמן קצר, וגורמים קיצוניים שאינם סופרים את צה"ל ומשתמטים מגיוס לצה"ל, הפכו את הכותל המשוחרר לעוד מיתחם "שנכבש" בחסות המדינה ע"י החרדים.

 

מיתחם הכותל אינו רכוש פרטי של הקרן למורשת הכותל, ממשלת ישראל חייבת לשחרר את הכותל בשנית, לבטל לחלוטין ולסלק את המונופולים ואת ההשתלטות החרדית הכוחנית מהאתרים הלאומיים-יהודיים, כמו הכותל המערבי, קבר הרשב"י במירון ועוד, ולהפוך את המקומות האלו לאתרים לאומיים פתוחים וחופשיים שהמדינה תנהל באמצעות אנשי מקצוע דמוקרטיים, ליברלים ונאורים.

כמו"כ, המדינה חייבת לאפשר לכל זרמי היהדות, חילונים, מסורתיים, רפורמים ואורתודוקסים לנהל את טקסיהם בכותל עפ"י אמונתם, השקפותיהם ומנהגיהם, ללא כפיית הפרדת והדרת נשים.   

בברכה,
אבי אלבז

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות