חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הולכים עם העדר

 

זו השנה ה-11 שיש בעיר אורחות מיוחדות, עדר של כ-500 כבשים, שהגיעו על מנת לסייע במניעת התפשטות אש בשטחים הפתוחים בעיר. עדר הכבשים התחיל לפעול בסוף חודש מאי, כאשר לראשונה התווסף מיקום חדש למסלולו הקבוע –יער הילדים, שטח מיוער הממוקם מתחת לרחוב אביטל ועד לשטח שמאחורי עמק החולה 1

 

משך העבודה באיזור זה צפוי להיות כשבוע וחצי. העדר יעבור לשטח זה בסוף השבוע, לאחר שיסיים את עבודתו בגבעת הברושים. לאחר מכן, ימשיך במסלול הקבוע, לאיזור מחסני העירייה והיער הצמוד לצפון מכבים ומשם לגבעת התיתורה אשר תהווה הסיום של הרעייה.

בעירייה מדגישים כי הכבשים מחוסנות בחיסונים הנדרשים ועם אישורים ווטרינריים ממשרד החקלאות. פעילות זו נעשית, כמובן, לצד פעילויות יזומות נוספות של מחלקת גנים ונוף לגיזום הצמחייה באזורים מיוערים הסמוכים לבתי התושבים.

הרעייה מתבצעת במהלך היום, כאשר לקראת ערב חוזר העדר לנקודת האיסוף שלו למשך הלילה. ניסיון העבר מלמד כי פעולת הרעייה חשובה מאוד במניעת שריפות עם בואו של הקיץ וגלי החום הכבדים השוררים באזור. שריפות יער מתחילות מהצמחייה הנמוכה (עלים, ענפים ועשבייה) והכבשים מלחכות את העשב והקוצים היבשים ובכך יוצרות חייץ טבעי ומורידות את גובה וצפיפות העשבייה. דבר שמקטין את סכנת התפשטות האש ומקל משמעותית על כוחות הכיבוי וההצלה. 

מהעירייה נמסר כי תושבים מתבקשים לגלות סבלנות והבנה בנושא המרעה. בשאלות ופניות ניתן לפנות לקק"ל, לשרות הווטרינרי העירוני או למוקד העירוני בטלפון 106.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות