חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חוזרים לחוויה המודיעינית

 

מחודש מרץ  סיורים מודרכים להיכרות עם הטבע, ההיסטוריה וקסמם של המקומות באזור מודיעין

 

עם סיום עונת החורף ומזג האוויר שמשתנה והופך לאט לאט לאביבי, מתחדשת פעילות "החוויה המודיעינית" של העירייה בשיתוף עם החברה להגנת הטבע. כל אחד מהסיורים, המותאמים למשפחות, יעניק למשתתפי הסיור הדרכה חווייתית על המקום, ההיסטוריה, החי והצומח, בעלות סמלית. אביטל יוגב, מנהלת קהילת מודיעין והסביבה מוסיפה כי:" העיר בנויה בלב ליבו של המסדרון האקולוגי של המדינה, מה שאומר שיש בה ריכוז יוצא דופן של צמחיה עשירה, פרפרים, ציפורים ויונקים. השילוב של הטבע העשיר עם המורשת שהשאירו בגבעות אבותינו החשמונאים, חייליו של בר כוכבא וחיילי חטיבת יפתח שהגנו על האזור במלחמת העצמאות , הופכים את מודיעין למקום שחוויה לטייל בו."

ביום שבת 21.3, יצא לדרך הסיור הראשון במסגרת "החוויה המודיעינית" אל גבעת שר. הסיור ייקח את המשתתפים למסע בזמן תחת הכותרת "מנין באנו ולאן אנו הולכים". במסגרת הסיור ילכו המשתתפים בין שרידים קדומים, נשמע על ההיסטוריה של העיר ונכיר את סיפורן המיוחד  של השומרות הנמצאות בגבעה. נקודת מפגש ברחוב ראובן ליד בית הכנסת החשמונאי העתיק, בשעה 10:00. משך הסיור כשעתיים ויש לבוא עם נעליים סגורות, מכנסיים ארוכים, כובע ומים. 

סיורים מודרכים נוספים שיהיו בהמשך, כוללים הליכה לאורכו של נחל ענבה המשרת את חיות הבר, סיור בגבעות הדרומיות וסיפורם של הפרחים הצומחים בה, א"ש לילה בגבעת רגב לאור עששיות, גבעת התיתורה, סיור לילי בבקעת הנזירים לאור עששיות ועוד. הפרטים המלאים יתפרסמו בקרוב באתר העירייה. יוגב: "תכנית הסיורים המקיפה שהכנו, לבקשתה של העירייה, כוללת ביקורים באתרים המרתקים ביותר בעיר. הסיורים מתחלקים לסיורי יום, המזמנים בילוי משפחתי של שבת בבוקר בחיק הטבע עם הפריחה הייחודית לכל עונה והנופים הנהדרים הנשקפים מגבעות העיר וסיורי לילה, לאור עששיות, המאפשרים להקשיב לבעלי החיים הליליים ולהתחבר אל הטבע מזווית שונה."

שמעון גואטה, מחזיק תיק מורשת: "הפריחה המדהימה שמסביבנו היא תוצאה של החורף הגשום שהיה באזורנו. ואין כמו סדרת הסיורים של "החוויה המודיעינית" כדי שאנחנו התושבים נוכל לראות עד כמה יפה העיר שלנו. אני מזמין אתכם לקחת חלק בסיורים המודרכים ולראות את אתרי הטבע של העיר ולהכיר מקרוב את הטבע, את ההיסטוריה ואת המורשת של האזור."

החברה להגנת הטבע אביטל יוגב: "סיורי החוויה המודיעינית זוכים כל שנה להצלחה רבה בקרב התושבים, וההרשמה אליהם מתמלאת תוך זמן קצר. מהרו לשריין לעצמכם מקום!".

עלות כרטיס בודד- 20 שקלים, לזוג – 30 שקלים ולמשפחה -50 שקלים. מספר המקומות מוגבל וההרשמה דרך המוקד העירוני – 08-9726020. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות