חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תכנית הרמזור יוצאת לדרך

 

אתמול יצאה לדרך התכנית הלאומית ”רמזור” של משרד הבריאות. מטרת התכנית, לאפשר שגרת חיים לתושבים בצל משבר הקורונה, על פי מדדי התחלואה ובהתאם להחליט באופן דינאמי על ההגבלות או ההקלות האפשריות.

 

החל מאתמול, יום א’, יצאה לדרך התכנית הלאומית "רמזור" של משרד הבריאות, פיקוד העורף והרשויות המקומיות. מטרת התכנית, לאפשר שגרת חיים לתושבים בצל משבר הקורונה, על פי מדדי התחלואה בכל עיר, ובהתאם להחליט באופן דינאמי על ההגבלות או ההקלות האפשריות. עיריית מודיעין מכבים רעות, אשר משקפת לתושבים מאז תחילת המשבר את מצב התחלואה בדיווחים יומיומיים במדיה הדיגיטלית העירונית, תעדכן גם את "צבע העיר" כפי שייקבע על ידי מדדי תכנית "הרמזור". בהתאם כמובן יעודכנו ההנחיות וההשלכות על תחומי הפעילות השונים בעיר- מוסדות החינוך, מקומות ציבוריים, התקהלות ועוד.

סיווג וצבע העיר נקבע על ידי משרד הבריאות על פי מדדים קבועים, בהם, שיעור החולים החדשים, קצב גידול התחלואה ושיעור הבדיקות החיוביות בהתאמה וביחס לכמות התושבים. צבע העיר מבטא את מצב התחלואה המגדיר ארבעה מדרגי תחלואה – ירוק, צהוב, כתום ואדום.

מדד ירוק – שיעור התחלואה נמוך ומאפשר פעילות מקסימלית של שגרת חיים. התקהלות מותרת במקומות ציבוריים ועסקיים – עד 250 איש בשטח פתוח ועד 100 איש במבנה.

מדד צהוב – מדד תחלואה בינוני. פעילות חלקית של שגרת חיים. התקהלות מותרת במקומות ציבוריים ועסקיים – עד 100 איש בשטח פתוח. עד 50 איש במבנה.

מדד כתום – מדד תחלואה גבוה. פעילות מצומצמת של שגרת חיים. התקהלות מותרת עד 50 איש בשטח פתוח ועד 25 איש במבנה.

מדד אדום – מדד תחלואה גבוה מאוד. פעילות מינימלית של שגרת חיים. התקהלות עד 20 איש בשטח פתוח ועד 10 אנשים במבנה.

אזור מוגבל – מדד תחלואה וקצב גידול גבוה במיוחד. מותרת בעיר פעילות חיונית בלבד ומגבלות תנועה לכניסה ויציאה מהאזור.

צבע העיר יעודכן כאמור אחת לשבועיים על פי המדדים השונים ויפורסם באתר העירייה, דף הפייסבוקשל העירייה, קבוצת הטלגרם העירונית, ברשימות התפוצה של הווטסאפ העירוני, מוקד עירוני ובפורטל החירום הלאומי של פיקוד העורף. כמו כן, ניתן להתעדכן במוקד החירום הלאומי בטלפון 104.

חיים ביבס, ראש העיר: "תכנית "רמזור" מהדקת את שיתוף הפעולה והחיבור החשוב עם הרשות המקומית ואני מברך על כך. סיווגה של העיר על פי התחלואה הוא חשוב ומאפשר קיום שגרת חיים בצל הקורונה. מאז פרוץ המשבר, אנו פועלים בשקיפות מלאה ומעדכנים את התושבים באופן יומיומי על מצב התחלואה, כי הכוח בידיים שלנו. אני קורא לכל התושבים לשמור על הכללים ממ"ש– מסכה, מרחק ושטיפת ידיים ולהישמע להנחיות באשר להתקהלות וכמובן בידודים. רק כך נצליח לשמור על עירנו ירוקה עם תחלואה נמוכה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות