חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חגיגה ירוקה בטבע

 

אירועי ט”ו בשבט יתקיימו ברחבי העיר במהלך פברואר. לרגל ט”ו בשבט, יזמה העירייה מספר אירועים ירוקים במהלך חודש פברואר.

 

 חגיגה ירוקה בטבע

אירועי ט"ו בשבט יתקיימו ברחבי העיר במהלך פברואר

לרגל ט"ו בשבט, יזמה העירייה מספר אירועים ירוקים במהלך חודש פברואר.

ביום ראשון, 9.2 ייערך סדר ט"ו בשבט בין דורי. בו אזרחים ותיקים יחגגו יחד עם תלמידים מבית הספר היסודי "ענבלים", סביב שולחנות ערוכים בפירות ארצנו, יחד עם סיפורים ושירי ארץ ישראל היפה. האירוע יתקיים לא תשלום בשעה 9:30 במרכז האלה, עמק האלה מול מס’ 26. פרטים נוספים במשרדי מפג"ש – 08-6349358.

אירוע נוסף יתקיים יחד עם החווה האקולוגית "חווה ואדם" , תחת השם "חגיגה ירוקה בטבע", המתאים לכל המשפחה. האירוע ייערך במקביל בשני מרחבים ירוקים ויפים, המהווים פינות חמד אותן מתחזקת החווה, בתוך העיר, והוא משלב אהבה לסביבה ואקולוגיה.  

במרחב הראשון, הנמצא ב"בוסתן ירחים" ברחוב ירחים פינת רחוב כסלו, תתקיים פעילות מהנה של הכנת שתילים לכל המשפחה. במסגרת פעילות זו, ילמדו התושבים להכין שתילים מהצמחייה הנמצאת בבוסתן, הכוללת צמחי תבלין ומרפא כמו לבנדר, רוזמרין ועוד. במסגרת ההדרכה, יינתנו הסברים על סגולותיהם השונות של הצמחים שבבוסתן וכיצד לערוך ייחורים על מנת שהצמח ייקלט ויגדל בשתיל באופן נכון. הבוסתן, המטופל ומתוחזק על ידי החווה, מהווה פינה ירוקה ונעימה בעיר למען התושבים שיכולים לבוא ולקטוף מעצי הפרי, הירק וצמחי התבלין בכל ימות השנה. ניתן להביא גם קופסאות או פחיות מהבית לצורך הכנת השתילים.

במרחב השני, הממוקם בגבעת הקשת ברעות (סמוך למגרשי הספורט), נמצאת חורשה חביבה שגם היא זוכה לטיפולה המסור של החווה לאורך השנה, תתקיים פעילות הכנת מתקני האכלה לציפורים. במסגרת הפעילות, יוכלו התושבים לקבל הדרכה על חשיבותם של הציפורים לעצים ולסביבה, וניתן יהיה ליצור מתקן האכלה מאצטרובלים ותערובת מזון לציפורים. המתקן יכול להיתלות על כל עץ בגינה או ליד הבית, התורמת לאקולוגיה. גבעת הקשת נמצאת ברחוב הקשת ברעות ליד הקאנטרי.

האירועים יערכו במקביל ביום שישי  14.2.2020. שעות הפעילות – 12:00 – 15:30, הכניסה חופשית.

פרטים נוספים באתר החווה: www.havaveadam.org , בטלפון 08-6225782 או באתר העירייה.

עוד ביום שישי 14.2, יתקיים טקס ט"ו בשבט לציבור הרחב, בחורשת הנופלים, רחוב עמק האלה פינת דבורה הנביאה. הבוקר יפתח במפגש מקדים שיכלול סיור ומעגלי שיח בבית יד לבנים בהשתתפות מועצות התלמידים הבית ספריות, תנועות הנוער ומשפחות שכולות. לאחר מכן, ייסעו המשתתפים לחורשת הנופלים שם יתקיים הטקס המסורתי בסימן "ערבות הדדית". האירוע יתחיל בשעה 10:00.

למחרת ביום שבת, 15.2, מזמינה החברה להגנת הטבע בשיתוף עם העירייה תושבים ומבקרים, להפנינג לכל המשפחה בגבעות הדרומיות, ללא תשלום. ההפנינג יתקיים בסימן שמירה על המסדרון האקולוגי ועל חיות הבר באזור. במהלך האירוע ייערכו הדרכות לאורך המסלול המותאמות לכל הגילאים, ילדים יוכלו ליהנות מפינות יצירה ולהשלמת האווירה הירוקה יוכנו תה צמחים ופיתות על הסאג’. מהחברה להגנת הטבע נמסר כי המסלולים מתאימים למשפחות ללא עגלות. הסעות ללא תשלום יצאו מחניון היכל התרבות ברחוב עמק דותן, ומחניון מרכז לב רעות. פרטים נוספים באתר החברה להגנת הטבע. במקרה של גשם ידחה האירוע לשבת 22.2.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות