חיפוש

 

 
לדף הבית >>     עובדה חקירות, ראשון לציון >>

איך חושפים בחקירה את המקרה שלא קרה

 

כשאנשים שומעים את המילים חוקר או חוקרת פרטית, הם חושבים די מהר על סיפורים עסיסיים של בגידות והרס משפחה. למען האמת יש המון תחומים שאליהם נוגעות חקירות פרטיות, לעיתים מדובר ברכוש, לעיתים באיתור קרובים, איתור עזבונות, וגם חשיפת מקרי מצוקה. הסיפור הבא יעסוק באחד מבין אלו. להמשך קריאה - כנסו

 

במושב יוקרתי אחד, בצפון השרון, התגוררה משפחה מורחבת בבתים סמוכים אלה לאלה.

מקימי המשפחה, זוג מבוגר שהתגוררו בבית אחד ובסמוך שתי אחיות נשואות, הילה ומרב בנותיהן של בני הזוג המבוגרים, ומשפחותיהן, בעליהן והילדים.

למשפחה היה עסק בינוני למכירת ציורים,תמונות וחפצי נוי כשהחנויות, שתיים במספר, פעלו האחת במרכז היישוב ונוספת בקניון סמוך ליישוב, מעין מרכז קניות אזורי.

מאחורי בתיהן של האחיות היה מחסן גדול, בו אוחסנו חפצים שהיו מיועדים למכירה בחנויות, כאלה שנקנו ויובאו מחו"ל ואף כאלה שהאחיות יצרו בעצמן בסטודיו קטן לקרמיקה שהפעילו השתיים ופעל בבית ההורים המבוגרים.

באחד הימים ארעה במחסן שריפה גדולה, כל תכולת המחסן נשרפה, כמו שקורה במקרים כאלה, לאחר מכן נערכה חקירה ע"י חברת הביטוח ונדמה היה שנמצאה הסיבה לדליקה.

אבל, כמה ימים אחרי שתמה החקירה, הונח מכתב בתיבת הדואר של אחת האחיות, בו נכתב כי עליה לפטר את המוכרת השכירה באחת החנויות ואם לא,  תשלם מחיר בסגנון שכבר שילמה.

עוד נכתב כי עליה לפעול מידית ובדיסקרטיות ולא לשתף אף אחד בתוכנו של המכתב.

המכתב הגיע ללא מעטפה, הונח בתיבת הדואר הסמוכה לדלת ביתה ומלבד התדהמה מקבלת המכתב, חשה הילה שבטחונה נפגע כשאדם יכול להגיע עד פתח דלת ביתה , דלת בלתי נעולה כנהוג באותו מושב, מבלי  שיחשוש להתקרב ככה ואולי להתגלות ולהיחשד כפורץ.

הילה פנתה אלי וביקשה שני דברים, הראשון שאמצא את הדרך להחזיר לה את בטחונה האישי והדבר הנוסף, לגלות מי עומד מאחורי המכתב.

דבר ראשון באישורה המלא של הילה, פעלנו להתקין רשת מצלמות היקפית המשדרת למחשב שבביתה , כך שתוכל לדעת מי מסתובב באזור כשאינה נמצאת.

מעבר לכך לקחנו את המכתב והעברנו אותו למעבדה המיומנת בגילוי טביעות אצבע, כתמי שמן וצבע ופרטים נוספים.

בשלב הבא ביקשנו מהילה לדאוג להעביר לנו חפצים שונים בהן נגעו עובדים בחנויות , במחשבה שאולי מדובר בתחרות עסקית ואף של בני המשפחה.

תוצאות המעבדה שהגיעו הראו שלא נמצאה אף טביעת אצבע נוספת על הכתב מלבד טביעת האצבע של הילה.

בתחילה סברתי שזה ודאי נובע משימוש בכפפות או דרך מתוחכמת אחרת של הגורם שהניח את המכתב, אבל נוצר בי גם ספק שמא אין אדם נוסף ולמעשה מעורב רק גורם אחד בסיפור, הייתה בי תחושה כזו שהייתי חייבת לבדוק עד כמה היא נכונה או שגויה.

במיומנויות המקצועיות שרכשתי עם השנים, ערכתי חקירות סמויות בקרב עובדים, בקרב בעלי עסקים סמוכים ושוחחתי אף עם בעלה של הילה והתברר שהילה גלתה פעמים רבות פרצי קנאה והטיחה בו שיש לו רומן עם אותה מוכרת וכשתמצא את ההוכחות, תסגור חשבון עם שניהם.

הזמנתי את הילה לפגישה ובאופן ישיר וקר העליתי בפניה את הדברים שאספתי,

לרגע הייתה המומה ואז פרצה בבכי, הודתה שבכלל היא זו שעומדת מאחורי ההצתה ומאחורי המכתב ושכל כך קינאה במבטי בעלה אל עבר אותה מוכרת, ככה שאפילו שהבינה שאין כלום ביניהם, חיפשה דרך דרמטית למצוא אשמים .

בתיאום מלא עם הילה הוחלט על ידי שתינו שהיא תדאג למצוא את הדרך להתפשר על פיצוי מחברת הביטוח בעזרת ייעוץ עורך דינה , אך קודם לכך תפנה לטיפול מקצועי, בכדי להחזיר קודם כל את חייה לתחום ההתנהגות הסבירה.

"להפוך השערה למידע, זו לא הנחה זו לגמרי ע!בדה

 

יש לכם עוד שאלות לעובדה חקירות, משרד חקירות? כנסו!

 טל’: 039616173  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות