חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

דון ויטו: פיסת איטליה לא הרחק מהבית / ביקורת

 

האחרונה זו אחת המנות המאפיינות את דון ויטו והיא בהחלט לא תישאר על הצלחת, בזכות השילוב המענג של חציל רך, מגוון גבינות ורוטב שמנת פסטו. כל אלה בליווי סיידר חם נתנו ספתח נהדר לארוחה

 

על מנת לאכול ארוחה איטלקית אמתית, נסענו השבוע למסעדת דון ויטו בבקעת אונו. את המסעדה הזו אני זוכרת עוד מהתקופה שהייתי עובדת באזור בעבר. דון ויטו נמצאת על כביש מסובים ולא ניתן לפספס אותה. האזור מסביב - אזור תעשיה של אור יהודה וש"ג של מחנה תל השומר - אמנם רחוקים מאוד מהנוף האיטלקי הטיפוסי, אבל בפנים מחכה לכם אווירה אחרת לגמרי.

דון ויטו היא מסעדה איטלקית כשרה המשתרעת על מבנה גדול למדי, ומחולקת למספר אזורים: הגינה בכניסה, האזור המיועד לאירועים, אזור הבר עם כסאות וספות עור ושני חדרים גדולים עם שולחנות עץ כבדים, אור מעומעם ווילונות עבים המאפשרים ניתוק מוחלט מההמולה שמסביב. מוזיקה נעימה משרה גם היא אווירה של רוגע וגעגועים לאיזו וילה בטוסקנה. והנה האוכל מתחיל לזרום לשולחננו.

 

מנוות ראשונות: ההיפך מפסטה

נתחיל ממנות ראשונות, או, לו היינו באמת באיטליה, מהאנטיפסטי. בארץ השם הזה שויך באופן מוטעה לירקות קלויים בתנור. בפועל הפירוש המילולי של המילה הוא "לפני הארוחה", דהיינו, מנת פתיחה, ולא "ההפך מפסטה". המטבח האיטלקי שופע מנות פתיחה, שחלקן מוצג בכבוד בדון ויטו. אנחנו טעמנו פוקאצ’ת קשקבל טעימה (39 ₪), כדורי כרישה חביבים (42 ₪) וגלילות חציל (43 ₪). האחרונה זו אחת המנות המאפיינות את דון ויטו והיא בהחלט לא תישאר על הצלחת, בזכות השילוב המענג של חציל רך, מגוון גבינות ורוטב שמנת פסטו. כל אלה בליווי סיידר חם נתנו ספתח נהדר לארוחה.

המשכנו למנות בעלות שמות איטלקיים מעוררי חשק

לאחר מכן המשכנו למנות בעלות שמות איטלקיים מעוררי חשק: רביולי פורמג’יו ארנצ’יו (72 ₪) ולזניה מלנזנה (68 ₪). מהידע הדל ביותר שלי באיטלקית נזכרתי ש"פורמג’יו" פירושה גבינה ו"מלנזנה" זה חציל. ואכן היה זה רביולי גבינה רך, עם רוטב לא שגרתי ונעים, ולזניה מסורתית במחבת כבדה עם חצילים וגבינות, עטופה ברוטב עגבניות עשיר, וטעימה-טעימה.

ומה עם הסיומת המתוקה לארוחה? האיטלקים ידועים במנות האחרונות שלהם, ביניהן טירמיסו, פנקוטה, סמיפרדו או אפילו קרם מסקרפונה עם פירות טריים. אבל הפעם בחרנו בקינוח קלאסי אחר - הפרופיטרולים, פחזניות פריכות עם קרם פטיסייר, רוטב שוקולד ועוד תוספות טעימות. בתפריט ניתן לבחור בין הקינוח המכיל שלושה פרופיטרולים (68 ₪) לבין פרופיטרול בודד (28 ₪). אנחנו הלכנו על הבודד, וזה בהחלט הספיק. לסיום ניתן לציין כי דון ויטו מספקת חוויה איטלקית מיוחדת, עם אווירה חמימה ואוכל אותנטי. לא במקום טיסה לאיטליה, אך במרחק של עשרים דקות מהבית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות