חיפוש

 

 
לדף הבית >>     סתיו כהן, דיני משפחה ונזקי גוף, אשקלון >>

מה כדאי לכם לדעת על גירושין בהסכמה

 

כותבת המאמר הינה עורכת דין המומחית בדיני משפחה ונזקי גוף. לא פעם, כאשר זוג מחליט על גירושין בהסכמה עם ילדים הוא מנסה לעשות זאת קודם כל באמצעות הליך גישור. ישנה אמנם אפשרות לקבל גישור מטעם המדינה בו הצדדים פותחים הליך יישוב סכסוך לפני שההליך עובר לבית המשפט, אך הסיכוי להצלחתו של גישור שנעשה באופן פרטי הוא גדול הרבה יותר. להמשך קריאה - כנסו...

 

גירושין בהסכמה עם ילדים

לא פעם, כאשר זוג מחליט על גירושין בהסכמה עם ילדים הוא מנסה לעשות זאת קודם כל באמצעות הליך גישור. ישנה אמנם אפשרות לקבל גישור מטעם המדינה בו הצדדים פותחים הליך יישוב סכסוך לפני שההליך עובר לבית המשפט, אך הסיכוי להצלחתו של גישור שנעשה באופן פרטי הוא גדול הרבה יותר. בגישור פרטי תינתן תשומת לב לכל פרט ופרט בהסכם הגירושין הנבנה כך ששני הצדדים יצאו בסופו של דבר בתחושה שההסכם הוגן והגיוני. בחירה בעורך דין שהוא גם מגשר מעניקה את הסיכוי הטוב ביותר לכך. במצב של גירושין בהסכמה עם ילדים, קיימת השפעה מכרעת גם על יחסי הצדדים לאחר הגירושים. במשרד עורכי דין וגישור של סתיו כהן רואים תמיד את טובתם של בני הזוג והילדים בפרט, בהליכי הגישור, ומשתמשים בכל הכלים, הידע והניסיון הדרושים כדי לצלוח תהליכים באופן הטוב ביותר.

כיצד מתבצע תהליך הגישור?

הליך גישור שנעשה למטרת גירושין בהסכמה עם ילדים כולל מפגשים בין בני הזוג לבין המגשר ככל שנדרש. במהלך המפגשים יערכו דיונים לגבי כל סעיף בהסכם הגירושין. מטרתו של המגשר היא לא להחליט עבור המתגרשים אלא לאפשר להם להגיע להסכמות ביניהם תוך הכוונה הן מתוך ניסיון בגישור ויישוב סכסוכים והן מתוך ניסיון בתור עורך דין לענייני משפחה הבקיא בחוקים הרלוונטיים. כך בסופו של דבר מגיעים להסכם המקובל על שני הצדדים.

מה כלול בהסכם גירושין בהסכמה עם ילדים?

ככלל, אלו הם הסעיפים העיקריים שיופיעו בהסכם הגירושין. ההסכם חייב להתייחס לכל הנושאים הנוגעים לבני הזוג בהתבסס על נסיבותיהם.

  1. חלוקת רכוש: אם אין הסדר כספי בכתב, חלוקת כל רכוש משותף חייבת להתבצע מיד לאחר גירושין של בני זוג. אם ניתן להוכיח כי הצדדים התכוונו לחלוק את הרכוש, זה יכול לכלול גם כל רכישה לפני הנישואין שבוצעה על ידי כל צד.
  2. משמורת: על בני הזוג להחליט על חלוקת זמני השהות עם הילדים וכיצד לתקשר בנוגע לקבלת ההחלטות לגביהם.
  3. הצדדים יחליטו על גובה מזונות הילדים.

נדגיש כי על מנת לספק לצדדים ביטחון ולהפחית את האפשרות לחילוקי דעות עתידיים, הסכם גירושין בהסכמה עם ילדים חייב להיות יסודי וספציפי. אך, מכיוון שהסכם זה יועיל לצדדים לאורך זמן, יש לאפשר בו מקום לגמישות במקרה שייווצרו נסיבות בלתי צפויות. עו"ד סתיו כהן היא עורכת דין לענייני משפחה ומגשרת בעלת ניסיון רב בניהול תהליכי גישור בהצלחה.



יש לכם עוד שאלות לדיני משפחה ונזקי גוף, עו”ד סתיו כהן? כנסו!

054-7745264 stavadv@gmail.com

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות