חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נחנך בית אלמוג הרביעי לחיילים בודדים במודיעין

 

עמותת בית אלמוג שילוני חנכה בית רביעי במודיעין, ומניין החיילות והחיילים הבודדים המתגוררים בבתי העמותה עלה לעשרים המעצבת קרן גרוס ממודיעין עיצבה את הבית הרביעי בהתנדבות, ורתמה אליה עוד הרבה מאד בעלי מקצוע שתרמו מכל הלב

 

עמותת בית אלמוג שילוני הוקמה על מנת להנציח את זכרו של סמ"ר אלמוג שילוני ז"ל, שנרצח בידי מחבל בנובמבר 2014.

במהלך השירות הצבאי שלו, אלמוג שילוני ז"ל לקח על עצמו לדאוג לחיילים הבודדים ששרתו עמו בבסיס, ואף הזמין אותם לא פעם להתארח בבית הוריו במודיעין.
לאחר שנלקח מהם, גילו הוריו, מיכל ויוסף שילוני, עד מה עמוקה הייתה המחויבות שלו לחיילים הבודדים, והמשפחה החליטה להנציח את זכרו על ידי הקמת בית לחיילים בודדים במודיעין.

הבית הראשון נחנך בשכונת שיר השירים בחודש מרץ 2015, והתגוררו בו עד היום עשרות חיילים. הבית נפתח בדיוק ביום בו אלמוג ז"ל אמור היה להשתחרר.

בחודש ספטמבר 2019 נחנך בית לחיילות בודדות בשכונת הנחלים.
כעבור שנתיים, בחודש פברואר 2021, נפתח בסמוך לבית החיילות בית שלישי, עבור חיילים.
ב-13 בספטמבר 2022 נחנך הבית הרביעי, והוא ממוקם ברחוב נחל נעמן בשכונת משואה.

במהלך השנים, התגוררו בבתים שמפעילה עמותת בית אלמוג שילוני עשרות רבות של חיילים וחיילות, וממשיכות להגיע אל העמותה פניות רבות, מעוד ועוד חיילות וחיילים, שהמערכת הצבאית אינה מצליחה להציע להם פתרון מגורים נאות, כשהם מרוחקים ממשפחותיהם מסיבות שונות.

בבית אלמוג שילוני הם מקבלים לא רק קורת גג, אלא גם גב, לב וכתף. העמותה מעמידה לרשותם מערך תמיכה שלם, החל ממשפחה מלווה, מוצרי מזון, הרצאות, השתלמויות וליווי אישי, וכל שנדרש להם כדי לעבור את השירות הצבאי בהצלחה ובשלום.

הקהילה במודיעין נרתמה ונרתמת לטובת החיילים, ותורמת ביד רחבה שירותים ופינוקים - רהיטים, שיעורי נהיגה, טיפולי שיניים, ביגוד, לימודי אנגלית, הרצאות על התנהלות כלכלית נכונה, עזרה במציאת תעסוקה, עוגות לשבת, הכוונה לקראת השחרור, ארוחות מפנקות, כביסה ללא תשלום של הבגדים והמדים ועוד ועוד.

לקראת פתיחת הבית הרביעי, הצטרפו עוד הרבה מאד אנשים טובים ובעלי מקצוע שתרמו להשלמת עיצובו, אבזורו והתאמתו למגורי החיילים.

עם אכלוס הבית הרביעי בעיר, עלה מניין החיילות והחיילים הבודדים המתגוררים בו-זמנית בארבעת הבתים של העמותה ל-20.


בזכות הקהילה הבית הרביעי נפתח
הבית הרביעי לחיילים נפתח בתחילת חודש ספטמבר, ומתגוררים בו שבעה חיילים. חלק מהחיילים הגיעו לארץ מחו"ל וחלקם הם חיילים שנולדו בישראל. כל השבעה משרתים או ישרתו ביחידות קרביות. בקומה העליונה מתגוררים חיילי הצנחנים, בקומה התחתונה חיילי גולני.
הבית נמצא כעת בתהליך השלמת האבזור, בזכות הרבה מאד אנשים טובים. הבית עוצב ושופץ על ידי מעצבת הבתים קרן גרוס, שרתמה בעלי מקצוע רבים, שעשו את עבודתם בהתנדבות מלאה.
קרן גרוס היא מעצבת בתים, ששהתה באנגליה ושבה לארץ לפני עשור. לעבודתה היא מביאה טעם של חו"ל, בשילוב עם ישראליות שורשית.
גרוס החלה את דרכה בתחומי החינוך ומשאבי אנוש, ובהמשך למדה הלבשת בתים ב"בניין ודיור". היום היא מצהירה על עצמה שהיא עושה הכל - גם בתים וגם משרדים, עיצוב בתים, הלבשת בתים, שיפוצים, תכנון משרדים ועוד, עם דגש על טקסטיל וצבע, עבודה בשכבות, עומקים, חיבורים מעניינים ולא טריוויאלים, והכל עם ניחוח של חו"ל.
כשגרוס שמעה ממיכל שילוני, שעומד להפתח בית רביעי לחיילים בודדים במודיעין, היא מייד נרתמה למשימה.
בנוסף לכך שהיא עצמה עבדה בהתנדבות, גרוס רתמה אליה גם בעלי מקצוע רבים. גרוס: "הספקים היו מדהימים ומרגשים, והתנדבו מכל הלב. הם נרתמו לעבודה של שיפוץ, עיצוב והלבשת הבית הרביעי."
"הבת שלי חיילת," מגלה גרוס, "ואמנם אין לי קשר ישיר לחיילים בודדים, אבל כל כך משמח ומרגש אותי לדעת שיש לי חלק בכך שלחיילים הבודדים האלה, שלפעמים אין להם אף אחד, יש עכשיו מקום משלהם."
לדברי גרוס, התוצר הסופי הוא לא רק מקום לשים בו את הראש לישון, אלא ’בית’ במלוא מובן המילה. "יצרנו מקום מהמם, שמרגש לחיות בו. החיילים לא מגיעים למקום שהוא רק קירות, אלא בית שמטופל מקצה לקצה, שגם משפחה יכולה לעבור לגור בו.
היה לי חשוב שהמקום יתן לחיילים הרגשה של ’בית’, שהם ירגישו שהם הגיעו ’הביתה’, שזה המקום שלהם, לא מקום אגבי שנעשה כלאחר יד, אלא הושקעו בו המון תשומת לב ואכפתיות.
בקשתי ליצור לכל חייל מקום מפלט, מקום טוב, שנותן להם בטחון ושקט, ומקום שהם ירצו להגיע אליו בסוף כל יום או בסוף השבוע.
אני מלאת תודה לבעלי המקצוע והספקים, שתרמו להצלחת הבית. נורא מרגש אותי שכולם עשו ונתנו, ויצא בית מקסים!"

אירועי חנוכת הבית הרביעי
ביום ג’, 13.9.22 התקיים ארוע חגיגי לחנוכת הבית הרביעי לזכרו של אלמוג שילוני ז"ל. האירוע נחלק לשניים. כבדו בנוכחותם: חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, שלמה פסי, ממלא מקום וסגן ראש העיר, עמיעד טאוב, משנה לראש העיר, שמעון גואטה, מחזיק תיק תיירות, שימור אתרים ומורשת, הרב אליהו אלחרר, הרב הראשי למודיעין, אנשי ציבור, מתנדבים וחברי עמותה, משפחות מלוות של החיילות והחיילים הבודדים, והחיילות והחיילים הבודדים עצמם, שלמענם ולמען רווחתם הבתים הללו הוקמו.

מפגש משפחות מלוות, חיילות וחיילים
בפתחו של הערב, התקיים מפגש של המשפחות המלוות והחיילות והחיילים הבודדים. נשאו דברים גיא שילוני, דודו של אלמוג וחבר העמותה, יוסף שילוני, מיכל שילוני נציגי ההורים המלווים ונציגי החיילים.
גיא שילוני: "הבית הרביעי הוא פרי עשייה של המון אנשים במודיעין והרבה מאד מתנדבים בעמותה.
זהו שיעור גדול של קבלה ונתינה. יצאנו לדרך מתוך כאב גדול, הכאב היווה מנוע לפעולה, ובעקבותיו יצרנו עולם מלא אור, תקוה ואהבה."
יוסף שילוני פנה אל המשפחות המלוות את החיילים והודה להם על הבית החם שהם מעניקים להם. "אתם, המשפחות, נמצאות בחזית, ואנחנו, העמותה, במעטפת. אני מקנא בכם בלב הענק שלכם, ועל שאתם מעניקים לחיילים בית, על כל המשתמע מכך. זו זכות עצומה."
עוד אמר, כי בצה"ל יש 6000 חיילות וחיילים בודדים, וכי העמותה מקבלת פניות כמעט יומיומיות מצה"ל ומחיילים שמבקשים להגיע, ונאלצת לענות להם בשלילה, ולכן חשוב כל כך לקדם את פרויקט הקמת בית הקבע במודיעין, עבור 100 חיילים בודדים.
נעמה צוביירי דברה בשם המשפחות המלוות, וספרה כי משפחתה מתנדבת בעמותה מאז הקמתה, ולאחרונה הגיע לביתם החייל השביעי (!) שהם מלווים. היא ספרה כי הם שומרים על קשר עם מרבית החיילים, גם הרבה שנים אחרי השחרור, והספיקו לחתן כבר שני חיילים. לדבריה, הם חשים שזו זכות גדולה עבורם לשמש משפחה מלווה לחיילים בודדים, ואף הציעה למשפחות אחרות להתיעץ אתם וללמוד מהנסיון הרב שצברו לאורך השנים.
יעקב, חייל שהצטרף לאחד מבתי העמותה בעיר, דיבר בשם החיילים הבודדים, ואמר: "מאז שהגעתי לבית אלמוג, אני פוגש רק נתינה. אני לא צריך לבקש, ואני מיד מקבל. עברתי הרבה מקומות, ואני שמח על המעטפת שאנחנו מקבלים פה. עבור החיילים זה הכל! תמיד יש אנשים טובים באמצע הדרך, ואשרינו שזכינו להכיר אותם."

העמותה העניקה למשפחות ולמתנדבים שי מתוק לכבוד השנה החדשה, כאות תודה על מסירותם ומחויבותם לחיילות ולחיילים הבודדים ולמורשת של אלמוג ז"ל.

טקס קביעת מזוזה עם ראש העיר
בהמשך הערב, הגיעו נבחרי ציבור ועוד אורחים רבים לטקס קביעת מזוזות בדלת הדירה ובחדרי הבית.
יוסף שילוני: "אנחנו זוכים לחזות בערבות הדדית, וזה נותן לנו כח לכוון אל היעד. עיריית מודיעין הקצתה לנו את השטח הכי יפה בעולם, ואנחנו עסוקים בגיוס המשאבים לבניית בית הקבע. זכותו של אלמוג מלווה אותנו."
חיים ביבס: "משפחת שילוני מיישמת את העשייה ואת החלום של אלמוג. העירייה השלימה את ההקצאה, ואנחנו ממשיכים לקדם את היוזמה. אני מאמין שנגיע אל היעד. נמשיך ללוות את בית אלמוג שילוני עד לבניית בית הקבע. טבעי שבית לחיילים בודדים יקום בעיר מודיעין, שמובילה מזה 11 שנה באחוזי גיוס לצה"ל. החיילים שומרים עלינו, ולכן אנחנו עושים הכל כדי שיקבלו את המגיע להם."
הרב אלחרר: "הערב חונכים את הבית הרביעי, שהוא כמו הרגל הרביעית של השולחן. העולם בנוי על חסד. זכיתי שאלמוג גדל על ברכי, והנתינה האינסופית שלו מקורה במשפחתו. הבית הזה הוא צוואת חייו האמיתית. אנחנו מקוים שנגיע לבית קבע כמה שיותר מהר. במקום הזה אנחנו פוגשים את עם ישראל במיטבו, אנשי החסד הם כאן."
בראדלי, חייל המתגורר באחד מבתי העמותה בעיר, ביקש לברך, בשם החיילים הבודדים: "זו זכות גדולה עבורנו להיות חלק מהדבר הגדול הזה. עליתי לארץ והתגייסתי לצה"ל בעקבות סיפורים של חיילים גיבורים. הבית הזה מוסיף לשירות הצבאי שלי.
בהתחלה "נפלתי" על בית אלמוג, וחשבתי שזה נראה נחמד. מהר מאד הבנתי כמה נתינה יש פה, ואפילו שאלתי את יוסי אם הוא מכיר מושג של גבולות בנתינה, והוא ענה לי ’לא!’.
כאן אני נח, משתחרר מהלחץ של הצבא ומרגיש חופשי. המשפחה המאמצת מלווה אותי בכל. זכיתי! אני כל כך שמח שהחלום לבית קבע מתקדם ושאחרים יזכו כמוני!"
מיכל שילוני הודתה לקרן גרוס, המעצבת, על העבודה המאומצת והתוצאה הנפלאה, וכן על כך שרתמה כל כך הרבה בעלי מקצוע לתרום לטובת הפיכת הבית לשלם ומושלם:
שקע ותקע - תאורה
דור וצורי - ריצופים וחיפויים חדרי רחצה
דומוס - פרקט ודלתות
חמד מטבחים - מטבח חדש
פביו - ארונות חדרי רחצה ואבזור משלים
רוזבד - וילונות
אייטמס - שולחן פינת אוכל
דקו רום - טפט
בוקס אנד אאוט סיגל שכטר - שטיחים, כורסא, ריהוט מרפסות, כסאות
אבי מדר - התקנת טפטים 
גלריה 1-135- תמונה
שיש אוהד - שיש למטבח
חיים - אסלות לשירותים
יוסי בוקובזה - ספות
ישר לחייל - מיטות
נורטלי - תמונה
ג’ניס ולדמן - מוצרי חשמל וכלים למטבח
אתי גיל-עד נגריית בוטיק במודיעין - יחידת מטבח
גורניצקי - תרומה כספית
מנש ייעוץ בע"מ - תרומה כספית

בית קבע למאה חיילות וחיילים
עמותת בית אלמוג שילוני נמצאת במהלך מואץ של גיוס תרומות לטובת הקמת בית הקבע לכ-100 חיילות וחיילים בודדים, בשטח שהוקצה לטובת העניין על ידי עיריית מודיעין והעומד בראשה, חיים ביבס.
העמותה שואפת להניח את אבן הפינה לבית הקבע בתחילת 2023, בתקוה שיגויסו כל המשאבים הדרושים לטובת הקמת השלב הראשון של הפרויקט המרגש.
מיכל ויוסף שילוני אומרים שכל תרומה תתקבל בברכה, בין אם תרומת ציוד ושירות מקצועי ובין אם שווה ערך כסף, שיוכל לקדם את העמותה לקראת הקמת הפרויקט השאפתני והחשוב.
תרומות לעמותה מקנות לתורמים זיכוי ממס לפי סעיף 46.
לפרטים: https://www.beit-almog.co.il/ 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות