חיפוש

 

 
לדף הבית >>     zimzum הדבורה >>

”יפה לך עוצמתית!” במתחם ROOMS במע”ר

 

מתחם ROOMS מודיעין מארח את תערוכת ”יפה לך עוצמתית!” של מועדון כדורסל עוצמה מודיעין

 

"יפה לך עוצמתית!" - תערוכה ראשונה מסוגה מוצגת בימים אלה במודיעין.
התערוכה של מחלקת הנערות במועדון כדורסל עוצמה מודיעין עלתה בתחילה בקניון מודיעין, וזכתה לתגובות אוהדות ביותר.

אירוע ההשקה החגיגי של התערוכה נערך במעמד ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, סגן ראש העיר מויש לוי והמשנה לראש העיר אלעד שמעונוביץ’, חברי מועצה עובדי עירייה מאמנות ומאמנים ושחקניות מקבוצות הליגה של מודיעין.

בתום שבועיים בהם הוצגה בקניון, נדדה התערוכה אל מתחם העבודה השיתופי ROOMS של רשת פתאל במע"ר מודיעין.

יובל רצבי, מנהלת מתחם ROOMS מודיעין, הזמינה את הנהלת המועדון להציג תמונות של שחקניות הכדורסל בחלל השיתופי של המתחם, ולחשוף את כל עובדי ובאי המתחם למסר החשוב שמבקש המועדון להעביר.

בתערוכת "יפה לך עוצמתית!" מוצגות תמונות, שנבחרו מתוך אלפי תמונות שצלמו שחקניות הכדורסל עצמן במהלך העונה החולפת.

התמונות מתעדות את השחקניות, את הקשרים המיוחדים ביניהן, את ההתרחשות על המגרש, לפני, בזמן ואחרי המשחקים, ומציגות את האחווה הנשית באולמות ובמגרשי הכדורסל, ברגעים קטנים ואופייניים, ולאו דווקא בעת נצחון.

התמונות המוצגות נבחרו על ידי השחקניות, תוך שימת דגש על הערכים והמסרים שהן עצמן בקשו להציג לעולם, מתוך הוויית הכדורסל שלהן, ערכים כמו כח, נשיות, אגרסיביות, ספורטיביות, קבוצתיות ועוד.

במועדון כדורסל עוצמה מודיעין יודעים, שכדורסל הוא ענף ספורט שמתאים מאד לילדות, נערות ונשים, ופועלים לכל אורך השנים כדי להדוף דעות קדומות וסטיגמות שקיימות בנושא. השאיפה היא שהתערוכה תביא לשינוי בתפיסות בקרב בוגרים וצעירים, תוך שהיא מעצימה את שחקניות הכדורסל עצמן.

ברוריה הדר, שחקנית, מאמנת ומנהלת מחלקת הנערות במועדון, שיזמה את הפרויקט החינוכי הזה, מדווחת כי בהמשך התערוכה תנדוד בין בתי ספר ברחבי העיר, וכי המועדון יקיים פעילות לתלמידות ולתלמידים, יפגיש אותם עם השחקניות המופיעות בתמונות ויאפשר להם לשמוע משחקניות בקבוצות הליגה על העיסוק בענף הכדורסל ועל נשיות וספורטיביות.

לדבריה, השאיפה היא גם לצאת אל מחוץ לעיר, ובהמשך להרחיב את המיזם גם לענפי ספורט נוספים, ובכך להפוך את היוזמה הזאת למפעל חינוכי כלל-ארצי.

בעונת הכדורסל 2020-21 שחקו במועדון כדורסל עוצמה מודיעין 29 קבוצות ליגה, מתוכן 9 קבוצות של "עוצמתיות".

בעונת הכדורסל 2021-22 שנפתחה זה עתה, 10 קבוצות מתוך 31 קבוצות הליגה של המועדון הן קבוצות של שחקניות כדורסל.

ב-6 העונות האחרונות, גדל המועדון מ-2 קבוצות רב-גילאיות בלבד של שחקניות כדורסל, לכ-120 שחקניות, המהוות כ-25% מכלל השחקנים.

השחקניות במחלקת הנערות במועדון הן ילדות ונערות מכיתה ה’ ועד י"ב; ובשתי קבוצות הנשים במועדון משחקות נשים בנות 18 עד 50 - חיילות, סטודנטיות, אמהות, נשים בעלות קריירה במגוון תחומים, המהוות כולן השראה ומודל לחיקוי לשחקניות הצעירות. המועדון מקפיד לחבר בין השחקניות הצעירות לבין שחקניות ליגה בוגרות, ואלה מהוות דוגמא עבור הדור הצעיר של השחקניות, שנשים יכולות לשלב את היותן שחקניות כדורסל בקבוצות ליגה בחיי היומיום שלהן.

הדר: "התערוכה היא הזדמנות מצוינת לקיים שיח בנושאי נשים וספורט ונשים בכדורסל, במטרה לשנות דפוסי חשיבה מיושנים, ולהביא לשינוי בתודעה ולתת לגיטימציה לבנות ונערות לעסוק בענפי ספורט שאינם נתפסים בהכרח כ’נשיים’. "אנחנו שואפים, שבאמצעות התערוכה, השיח יגיע לקהל גדול ככל האפשר, לחשיפה אקראית ולא מתוכננת, ודור העתיד יחשף למסר שלספורט אין גבולות מגדריים. אנחנו שמחים על ההזדמנות שנתנו לנו הנהלת קניון עזריאלי ומתחם ROOMS מודיעין, להציג את התמונות ולהעביר את המסר שלנו לציבור הרחב וגם למגזר העסקי במודיעין."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות