חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

חוף רחצה חדש נפתח לרשות הציבור בראשון לציון

 

150 מטר של חוף בתולי נפתח בסוף השבוע לציבור, לאחר שלראשונה מאז קום המדינה, צה”ל העביר שטח חוף ששימש כשטח אימונים לידי עיריית ראשון לציון לטובת חוף רחצה

 

לא בכל יום הציבור בישראל מקבל עוד שטח חוף לרחצה. בסוף השבוע האחרון נפתח חוף רחצה של כ-150 מטרים לשימוש הציבור הרחב והצטרף לרצועת החוף הפתוחה לאזרחי מדינת ישראל. שטח זה הוא חלק מרצועת חוף של כשבעה קילומטרים הנמצאת בשטחה המוניציפלי של העיר ראשון לציון. לאחר תהליך ארוך, של פינוי וניקוי השטח, השבוע התקבל אישור משרד הפנים להכרזה על החוף כחוף מוכרז לרחצה וכאמור החל מסוף השבוע החוף פתוח לרחצה.

רצועת חוף זו, בת 150 המטרים, הייתה שטח צבאי ששימש מטווח ובמסגרתו נורו אמצעי לחימה לעבר השטח הימי והשטח החולי. בשנת 2010 ביקש ראש עיריית ראשון לציון דב צור, ממשרד הביטחון לפנות את הבסיס הצבאי משטח החוף על מנת להרחיב את רצועת החוף הקיימת של העיר, שעמדה עד אז על כ-800 מטרים בלבד. בתום משא ומתן ממושך הסכים משרד הביטחון לוותר על רצועת חוף בת 22.5 דונם ולהעבירה לשימוש הציבור.

ההסדר כלל התחייבות מצד העירייה כי היא תישא באחריות ובעלות של פינוי השטח מנפלים, ניקויו והכשרתו כחוף רחצה פתוח לציבור, בהתאם להנחיות גורמי הביטחון. העירייה הובילה תהליך ראשון מסוגו בארץ לפינוי נפלי פגזים ותחמושת בשטח הים והיבשה המיועדים לשמש כחוף רחצה מוכרז, בשילוב מומחים בינלאומיים. זוהי למעשה רצועת החוף הראשונה בארץ שהועברה משימוש צבאי לשימוש הציבור.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "זהו יום שמח ואפילו מרגש. אחרי 5 שנים, עשרות מיליוני שקלים, תהליך פורץ דרך וראשון מסוגו בארץ להכשרת חוף ים, הציבור סוף סוף יוכל ליהנות מעוד 150 מ' של רצועת חוף מדהימה ביופיה". צור הודה לכל הגורמים שהיו שותפים לעשייה ולתהליך המורכב, והצהיר כי ימשיך לפעול על מנת לשחרר עוד ועוד שטחי חוף בראשון לציון לטובת הציבור.

מחזיק תיק חוף הים, חבר המועצה עידן מזרחי, הוסיף: "אני שמח לחנוך עם ראש העירייה דב צור, מנכ"ל העירייה פרנקו גונן ומנהל החופים אלי שוורצברג את חוף הים החדש. אני מזמין את כל תושבי העיר להגיע וליהנות מאחד החופים היפים בישראל, עם חנייה חינם לתושבי העיר, מחירים שווים לכל כיס לכיסאות ושמשיות וכן מגוון של מסעדות ובתי הקפה לכל אורך החוף".

יועצת ראש העירייה, לימור ברזילי: "עירית ראשון לציון עשתה היסטוריה ולראשונה בישראל שוחרר קטע חוף לטובת הציבור, ההצלחה נזקפת לשיתוף פעולה של משרד הבטחון אגף אמון, משנה ליועץ המשפטי לממשלה, ועבודה ראויה להערכה של האינטגרטור חברת 'דיפנסיבשילד'".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות