חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

5 הבדלים מרכזיים בין נעלי ריצה לנעלי אימון

 

יש לא מעט הבדלים בין נעלי הריצה לנעלי האימון הפופולריות של השנים האחרונות. מעבר לאספקט החיצוני, מדובר כאן על הבדלים שמשפיעים על הבריאות שלכם ומאפשרים לכם להשיג תוצאות טובות יותר בכל ענף. אז אילו נעליים מתגאות במשקל סופר נמוך ואיך רמת האלסטיות של הסוליה קשורה לכל העניין? הנה חמשת ההבדלים העיקריים בין נעלי ריצה לנעלי אימון.

 

המשקל של כל נעל

המשקל של הנעל הוא ללא ספק אחד ההבדלים המרכזיים בין נעלי ריצה לבין נעלי אימון. למרות שיש כמה דגמים חדשים של ריבוק שמנסים לשנות את העניין, ב 99% מהמקרים נעלי ריצה יהיו קלות בעשרות אחוזים מכל נעלי אימון סטנדרטיות. העניין נובע מכך שנעלי האימון מיוצרות במטרה להתאים למגוון של סוגי אימונים (משקולות, טי. אר. אקס, אינטרוולים) ואילו נעלי הריצה מיוצרות למטרה אחת בלבד. לכן, נעלי ריצה נחשבות לקלות במיוחד ולעיתים משקלם אף נרשם על האריזה שלהן.

מידת האלסטיות של כל סוליה

לא בכדי מרבית נעלי הריצה מתגאות ברמת אלסטיות גבוה וסוליה סופר גמישה. בניגוד לנעלי האימון, הסוליה של נעלי הריצה צריכה להעניק אחיזת שטח גבוהה ולכן היא בדרך כלל מצטיינת באלסטיות שמתאימה לכל מסלול. נעלי האימון להבדיל, מתאימות לשטחים מישוריים ולאימונים אשר נערכים באולם סגור. אם חושבים על זה, אין הרבה שינויי כיוון שצריך לעשות כאשר מרימים משקולות או עורכים אימון פונקציונלי.

מבנה הנעל והחלל הפנימי שלה

מכיוון שמבנה הנעל משפיע באופן ישיר על התפקוד שלה, אנו נבחין בהבדל מהותי בין המבנה של נעלי ריצה למבנה של נעלי אימון. נעלי ריצה נוטות להיות מעוגלות ובעלות לשונית בולטת הרבה יותר. נעלי האימון מאידך, שומרות על מסגרת רחבה ועבה אשר מספקת מעטפת לכל כף הרגל. כדאי לשים לב גם לעניין של הגפה הפנימית. ברוב נעלי הריצה של השנים האחרונות נראה מעין גרב פנימית שמטרתה לסוכך מפני חיכוכים. בנעלי האימון להבדיל, נראה גפה מרופדת יותר.

גובה הנעל וחומרי הגלם

נעלי ריצה נחשבות לנמוכות יותר מנעלי האימון ועשויות מחומרי גלם שמתבססים על בדים נושמים וחומרים מנדפי זיעה. הם נעשות כך משום שרבים ממי שבוחר בהן רץ ב באוויר הפתוח ולכן הן עושות שימוש בטכנולוגיה שמזכירה את ה fry fit המוכר לטובה. מאידך, נעלי האימון נחשבות לגבוהות יותר (בכדי להגן מפני נקעים שונים בבסיס הרגל) ועשויות מחומרי גלם שונים לחלוטין. ברוב המקרים, מדובר בשילובים של עור ובד, בכדי להעניק תמיכה מלאה.

בולמי הזעזועים

ניתן לומר שבכל הנוגע לבולמי זעזועים, נעלי הריצה שונות גם כן מנעלי האימון. ברוב נעלי הריצה של המותגים המובילים, תמצאו מערכת ייחודית לבלימת זעזועים שממוקמת באזור העקב. למעשה, למעט כמה דגמים חדשים של ריבוק, נעלי האימון נחשבות לאיכותיות פחות באספקט הזה. הטכנולוגיה שבהן מיוצרות רוב נעלי האימון אפקטיבית פחות בבלימת זעזועים ודואגת בעיקר לאזור הקרסול. עניין זה נובע מסוג התרגילים שמבוצעים עימן ומתאים למרבית טכניקות האימון של השנים האחרונות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות