חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שבוע גלישה בטוחה ברשת

 

השבוע הלאומי לגלישה בטוח הברשת שמוביל המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת במוקד 105 של בטחון פנים ומשטרת ישראל יצויין בין התאריכים : 9-14/2/2020 ויעמוד בסימן סוף שיתוף במחשבה תחילה. כיום כל ילד שלישי בישראל נחשף לאיומים או לאלימות מילולית ברשת .כל ילד רביעי נחשף לשיימינג השפלה או חרם. כל יחד חמישי נחשף לפניה או להודעה בעלת אופי מיני. כל ילד עשירי נחשף לסחיטה או לגניבת הזהות.

 

"סוף שיתוף במחשבה תחילה" – שבוע גלישה בטוחה ברשת

השבוע הלאומי לגלישה בטוח הברשת שמוביל המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת במוקד 105 של בטחון פנים ומשטרת ישראל יצויין בין התאריכים : 9-14/2/2020 ויעמוד בסימן סוף שיתוף במחשבה תחילה. כיום כל ילד שלישי בישראל נחשף לאיומים או לאלימות מילולית ברשת .כל ילד רביעי נחשף לשיימינג השפלה או חרם. כל יחד חמישי נחשף לפניה או להודעה בעלת אופי מיני. כל ילד עשירי נחשף לסחיטה או לגניבת הזהות.

יום אינטרנט בטוח ושבוע גלישה בטוחה מוקדשים  להעלאת המודעות בקרב ילדים ונוער, הורים ואנשי מקצוע לשימוש נבון ואחראי ברשת האינטרנט ולהתנהלות ערכית אחראית ומוגנת ברשת . בשבוע זה עוסקים גורמי המקצוע בעיר בקידום התנהלות בטוחה וערכית ברשת ובהעלאת המודעות למצבי הסיכון הטמונים בה, לחשיבות של הגנת הפרטיות של האחר ולשמירה על צנעת הפרט.
בינואר 2016 החליטה ממשלת ישראל על הקמת מטה אזרחי ומשטרתי למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת- מוקד 105.

המטה כולל מטה מקצועי, מוקד לאומי, יחידת משטרה ייעודית למאבק נגד קטינים במרחב הוירטואלי. מוקד 105 פועל לצמצום תופעות האלימות והפשיעה במרחב המקוון באמצעות פעולות הסברה להעלאת מודעות לגלישה בטוחה, פעולות אכיפה ושיטור תוך הגברת ההרתעה נגד אלימות ברשת.

בעיר מודיעין נעשות פעולות מניעה המגבירות את המודעות לגלישה בטוחה ברשת ע"י המחלקה לביטחון קהילתי בשיתופי פעולה עם משטרת מודיעין, אגף הנוער והצעירים, הקתדרה להורות ומשפחה מנהל החינוך הכוללות הרצאות בחינוך הפורמלי ובבלתי פורמלי, הרצאות להורים, מתנדבים ולאנשי מקצוע הפועלים בעיר.

במהלך שבוע זה יחולקו בעיר מאות מדבקות ע"י בני הנוער ומדריכי המוגנות, פעילות המגבירה את המודעות לפגיעת קטינים ברשת ומתן מענה באמצעות מוקד 105.כמו כן, יינתנו בעיר עשרות הרצאות על ידי השוטרים הקהילתיים העוסקים במניעת בריונות ברשת והעלאת המודעות לגלישה נכונה ונבונה.

 מיטל אשור מנהלת המחלקה לביטחון קהילתי – כיום כולנו משתמשים ברשת ואין אנו יכולים למנוע לילדים להשתמש בה אך חשוב שנלמד ונלמד להשתמש ברשת בצורה חכמה על מנת למזער את הנזקים הרבים. במסגרת תפקידי אנו נפגשים בלא מעט אירועים בהם מעורבים קטינים החווים בריונות ברשת ולכן חשובה הגברת המודעות למוקד 105 וגם מתן כלים לגלישה נבונה ובטוחה.

אילן יאיר בן סעדון – אנו רואים חשיבות עליונה לספק לבני הנוער המצוין שיש לנו בעיר את כל המידע הנדרש על הסכנות ותופעות הלוואי שיש בשימוש ברשתות החברתיות. לא בכדי הצבנו השנה בראש סדר העדיפות ואנו נותנים דגש מיוחד גם על הסכנות הכרוכות בשימוש ברשתות החברתיות לא רק לבני הנוער שחווים אלימות ברשת אלא להעניק גם להורים כלים לפעול ולהגן על הילדים בחוכמה. יש לנו נוער מצוין של רשות הייתה רוצה בהון כזה בתחומה. אנו מקום ראשון בגיוסים לצה"ל הן הבנים והן הבנות, מקום ראשון בהתנדבות. שנוער שמביא לנו המון כבוד ומוטלת עלינו החובה להעמיד לרשותם את כל האמצעים הנדרשים כדי שימשיכו לעשות כן.

אנו בעירייה לא מסתפקים רק בימי עיון והסברה יזומה, אלא גם בשטח, דרך "סיירת הורים". שמהווים אוזן קשבת לבני הנוער ומהווים עזרה וטיפול לנערים שתויים שמלווים אותם הביתה. ההורים שמגיעים לפארקים על מנת לשוחח כאמור וכן להקשיב לנוער על האתגרים עימם הם מתמודדים ביום יום. עצם הימצאותם מונעת אלימות ובעיקר עוזרת להם להתמודד יותר בהצלחה מול תופעות הבריונות ברשת.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות