חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”לא תמיד ניתן להוביל עגלת תינוק בבטחה”

 

חוקי נגישות רבים נחקקו בשנים האחרונות כדי למנוע פגיעה בעקרון רצף ההתניידות. מודיעין היא אחת הערים המונגשות ביותר בארץ, אך מבדיקת אתרMCITY עולה כי בתחום הנמכת המדרכות יש עוד הרבה מה לשפר

 

מזה כ- 15 שנים מתחולל במדינת ישראל מהפך מחשבתי ומעשי שעיקרו שימת דגש על חובת החברה לקדם שוויון זכויות והזדמנויות, ומתן אפשרות הולמת לאנשים עם מוגבלות להשתלב בקהילה בכבוד ובעצמאות מרבית, תוך מיצוי מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. כדי להבטיח את השתלבותם של אנשים עם מוגבלות יש להנגיש את כל הסביבה שבה מתנהלים חיינו.

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מחייב את הרשויות המקומיות להנגיש את כל מבני הציבור שבתחומם, את המדרכות בצמתים ואת תחנות האוטובוס. כדי לממש את החוק זקוקות הרשויות המקומיות בישראל לתמיכה של משרד הפנים בגובה של יותר ממאה מיליון שקלים בשנה.  

בתקציב שאישרה הכנסת בקריאה ראשונה הקצה לכך השנה משרד הפנים רק עשרים מיליון שקלים. 

על פי פרסום ב-ynet , כתב החודש יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס לשר הפנים סילבן שלום: "מרכז השלטון המקומי מבקש להציע מודל המסדיר מחויבות משותפת של הרשויות המקומיות והמדינה לתקצוב הנושא, תוך הסרת הסנקציות הפליליות כלפי ראשי הרשויות המקומיות ובעלי תפקידים בהן, ותוך עדכון לוחות הזמנים המחייבים בחקיקה".

במעברי חצייה שפת המדרכה צריכה להיות מונמכת למפלס הכביש. סידור זה חשוב ונוח לנכים וגם לעוברי דרך אחרים כמו אנשים שדוחפים עגלות תינוק או עגלות אספקה של סחורה.

ככלל, העיר מודיעין בהיותה עיר חדשה, היא אחת הערים המונגשות ביותר בישראל. רוב מוסדות הציבור בה מונגשים, אך בתחום נגישות המדרכות בצמתים יש עוד הרבה מה לעשות, בעיקר בשכונות הוותיקות אשר נבנו לפני 15 שנה ומעלה (המגינים, הנביאים, הפרחים ועוד).

רווית כהן היא אימא טרייה המתגוררת בשכונת הנביאים. כבר בחודש הראשון אחרי הלידה כשביקשה ליהנות מימי השמש האחרונים בשנה זו ולטייל עם בנה בעגלת תינוקות נתקלה במכשול בלתי צפוי: מדרכות לא מונמכות במעברי חצייה הפוגעות בהליכה הרציפה ובאפשרות להעלות את עגלת התינוק בצורה מהירה וחלקה.

כהן אמרה השבוע לMCITY : "בעיר צעירה כמו מודיעין יש לחוק הנגישות מטרה נוספת של סיוע לאלפי הורים המסיעים תינוקות בעגלות. לא הייתי ערה לכך קודם כשלא היה לי תינוק, אולם מסתבר שלא קל לטייל עם עגלת תינוק בחלק משכונות העיר. אני לא יודעת בדיוק מה נעשה בשכונות אחרות אליהן טרם הגעתי בתוקף תפקידי כאימא טרייה, אך בשכונה שלי חלק ממעברי החצייה אינם מונמכים, כך שקיימת מדרגה לעתים ממש גבוהה בין הכביש למדרכה, דבר שמחייב את המטיילים עם עגלה, לעצור באמצע הכביש ולהתגבר על המכשול בצורות שונות. מעבר לאי הנוחות ולפגיעה ברצף ההליכה, פעולה זו לוקחת זמן מיותר בו העגלה עם התינוק נותרים בכביש וזה מסכן ללא צורך וללא סיבה את התינוקות שלנו. אני בטוחה שבנושא זה יש בכוחה של הרשות המקומית לפעול באופן שייטיב את איכות חייהם של תושבי העיר, בין אם מדובר בהורים כמונו לתינוקות בעגלה ובין אם באנשים עם מוגבלויות. יזמה כזאת אולי עולה כסף אבל כדאית מאוד מאחר ומדובר בנושא בטיחותי ממדרגה ראשונה. לדעתי, הגברת קצב הטיפול בנושא תזכה להערכתם של רבים מתושבי העיר בין אם מדובר בנכים ובין אם מדובר בהורים שסתם מבקשים להוביל עגלה בבטחה".

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "ככלל העיר מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים המונגשות ביותר בישראל. יחד עם זאת, כחלק מתוכנית האב הכללית לנגישות למבני ציבור ומוסדות חינוכיים ערכה העירייה סקר נגישות בעיר שכלל בדיקה מקיפה של צמתים בעיר, תחנות אוטובוס, מבני ציבור, צירי תנועה מרכזיים ושטחים ציבוריים בעמקים. לאחר סיום הסקר החלה העירייה בתכנית עבודה רב שנתית במטרה לשפר אף יותר את הנגישות בעיר. העבודה מבוצעת על ידי אגף תשתיות, עפ"י הנחיית היועץ לענייני נגישות בעירייה. נוסף על כך בעיר פועלת קבוצת ’קהילה נגישה’ המורכבת מתושבי העיר בהם תושבים בעלי מוגבלויות שמטרתה לקדם את זכויות הנכים בקהילה: ייזום, פיתוח, נגישות, מתן מידע וזכויות, וביצוע תכניות בהתאם. העירייה מזמינה את התושבים ובכללם את הפונים ליצור קשר עם הקבוצה או למסור מידע אודות אתרים נוספים בהם יש צורך בהנגשה לנכים".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות