חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

צה’’ל מצפצף על עיריית מודיעין

 

בצהל החליטו להקים את מפקדת גדוד מכבים בצמוד למחנה מג’’ב שבמחסום מכבים. במהלך השבוע הכשירו טרקטורים שטח נרחב לשם כך. רק שבצה"ל "עקפו" את אישור בעל הבית- עיריית מודיעין

 

צה"ל מכשיר ללא אישור או תיאום עם עיריית מודיעין, שטח להרחבת המחנה הצבאי שבמחסום מכבים. החל מהשבוע שעבר החלה מערכת הביטחון להכשיר שטח המוערך בכ-20 עד 40 דונם בצמוד וממערב לגדר המחנה הצבאי הקיים. במקום עוסקים טרקטורים כבדים בכיסוח הקרקע ויישורה.

השטח בו מתבצעת ההכשרה שייך מוניציפאלית לעיריית מודיעין. בעבר היה זה השטח שיועד לבניית איזור תעשייה נקייה למכבים-רעות. עם איחוד הרשויות עבר השטח לרשותה של הרשות המאוחדת. למרות זאת, נמסר מעיריית מודיעין כי שום גורם של מערכת הבטחון לא ביצע עימה תיאום, לא כל שכן קבלת אישור, כמקובל, מהוועדה המקומית לתכנון ולבניה.

בתגובה לידיעה, נמסר מדוברות עיריית מודיעין כי "העירייה בודקת את הנושא". בדיקה עם רשות העתיקות העלתה כי בשונה מההתנהלות מול הרשות המקומית, כאן דווקא בוצע תיאום. לדברי הארכיאולוג האחראי על מרחב מודיעין, העבודה בשטח בוצעה בתיאום מלא עם הרשות. לדבריו למעט אתר אחד שנמצא, סומן ונאסר להריסה, אישרה מבחינתה, רשות העתיקות את השטח לעבודה.

מדובר צה"ל נמסר כי "ייעודו של השטח המדובר הינו הקמת מפקדת גדוד מכבים. מדובר בהליך המעוגן בחוק. הפרוייקט הוצג בפני הועדה למתקנים בטחוניים אשר אישרה את תחילת העבודה במקום. העבודה נעשית לפי הנחיות הועדה ובהתאם לנהלים".

מן הראוי להזכיר כי לפני כשנה, היה מקרה דומה, בו החלה יחידה של צה"ל להכשיר משטח עבודה על גבעת התיתורה. אז, עצרה העירייה את העבודות וחייבה את צה"ל להשיב את המצב לקדמותו, וכך נעשה. להבדיל, במקרה הנכחי, של מחנה מחסום מכבים, לא בוצע על ידי העירייה מהלך לעצירת העבודה. ומאידך, מערכת הביטחון העדיפה ככל הנראה "לצפצף" על עיריית מודיעין וקובעת עובדות מוגמרות בשטח.

דיעה אישית:
שיטת הסלאמי עובדת/ או: מי פה בעל הבית?!
זה תמיד מתחיל בצורה פרטיזנית. בעבר אפשרה מועצת מכבים רעות לצה"ל להקים בשטחה "מחנה קטן". אז אמרו לי ראש המועצה ומהנדס המועצה ש"אם אפשר לעזור לצה"ל, למה לא?. והוסיפו:" כשנרצה לממש את השטח ולהקים בו איזור תעשייה, נזיז אותם". שנה בטרם איחוד הרשויות, כבר התברר שמערכת הבטחון יצרה עובדה מוגמרת ושטח המחנה למעשה הועבר לאחריותה ולריבונותה. עתה, שנתיים מאוחר יותר, קובעים בצה"ל עובדות בשטח. המחנה הקטן מתרחב למחנה ענק, שמשתרע על שטח כולל של עשרות דונמים. רק שהפעם אפילו לא שואלים את בעל הבית- עיריית מודיעין. פשוט עוקפים אותה ומצפצפים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות