חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

נסיון לחטיפה בסגנון החיזבאללה

 

אתמול (ד’), בוצע נסיון לחטוף בעל מפעל בטון בקרית ספר. מאפייני הפעילות, כפי שעולים מהמידע עד כה, מצביעים בבירור אל שיטות החיזבאללה. זהו נסיון החטיפה השלישי במספר במרחב קרית ספר בשנתיים האחרונות

 

אתמול (ד’), בסביבות השעה 12 בצהריים, בוצע נסיון חטיפה על רקע לאומני. בעל מפעל בטון בקרית ספר דיווח כי ביצע ירי באקדחו, לעבר קבוצה של כ-5 אנשים שלטענתו היו חמושים ניסו לכתרו ולחטוף אותו. עפ"י עדותו, אחד החוטפים נפגע מהירי. החוטפים נמלטו מהמקום.

מדיווחים של כוחות צבא ומשטרה שהוזעקו לשטח עלה החשד כי למעשה במקום היו שתי זירות חטיפה נפרדות או לחילופין, זירת הונאה וזירת חטיפה אמיתית.

במהלך הסריקות אותרו בנתיב הבריחה אקדח- צעצוע, מכשיר קשר מירס, משקפי שמש וכיפה. הציוד שנמצא אותר בסמוך לפרצה בגדר ולידה כתמי דם. כוחות הבטחון ביצעו במהלך שעות הצהריים סריקות בכפרים חרבתא, דיר קדיס ואחרים בנסיון לאתר את הבורחים, אולם ללא הצלחה. במהלך הפעילות של צה"ל בשטח הוצתו צמיגים בסמוך לכביש נעלה-נילי-דיר קדיס.

בסביבות השעה 13.15 דווח ממפקדת התיאום והקישור, כי ערבי-פלסטינאי הגיע פצוע בינוני לבית החולים ברמאללה כשהוא ירוי בחלק העליון של גופו. במערכת הבטחון נבדקת האפשרות כי הפצוע הוא אחד החוטפים מקרית ספר, זה שדווח על הפגיעה בו. העברת הפצוע לרמאללה בזמן כה קצר מרגע הפגיעה בו, עשוייה להעיד על תכנון חילוץ ומילוט שהופעלה בשטח על ידי התוקפים. תכנית שבוצעה והצליחה למרות פעילות צה"ל ותגובותיו בשטח.

ארוע נסיון החטיפה אתמול הוא השלישי במספר במהלך השנתיים החולפות. בארוע הראשון שהיה באפריל 2005, עלה חשד סביר כי נעשה נסיון לפתות נהגת מונית לחצות את מחסום נעלין לעבר דיר קדיס או נעלין. זאת באמצעות טענה כי לא ניתן יהיה לשלם לה עבור הנסיעה אלא רק אם תביא את הנוסעים, פלסטינים תושבי הכפר דיר אל עמר, לרכב שהמתין להם, לטענתם, מעבר למחסום. בלשי משטרת בנימין שהמתינו במחסום, מנעו את הנסיעה ומעבר הנהגת עם המונית מעבר למחסום.

במקרה השני שהיה בספטמבר 2005, נחטף נהג משאית מרצדס, ליאור שושלב, תושב כפר ארנים. הוא פותה באמצעות הצעת עיסקת הובלה, נחטף באיומי אקדח, ונלקח על ידי החוטפים לשטח שממזרח לחרבתא. הוא שוחרר בשל אי תאום בין החוטפים שעה שחלקם ניסו ליצור קשר עם שולחיהם, אנשי פת"ח ברמאללה ולקבל הוראות. המשאית עצמה נמצאה באותו הלילה בחברון לאחר שנמכרה לצד שלישי. המשטרה עצרה תושב בית סירא שהיה שותף לחטיפה, ושאפשר את בריחתו של ליאור שושלב.

חשוב לציין כי עפ"י תיאור העובדות על ההתנהלות בשטח אתמול במהלך נסיון החטיפה, ניתן למצוא בשיטת הפעולה מאפיינים ברורים של ארגון החיזבלאללה. דרך זו של חטיפה אופיינית לאירגון הזה ובוצעה בכל ארועי החטיפה שנערכו בשנים האחרונות בגבול לבנון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות