חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עצומה נגד הקצאת להקמת בית כנסת ברחוב ראובן

 

אנו החתומים על העצומה, מתנגדים להקצאת מגרש צ’ 22 ברחוב ראובן 30 להקמת בית כנסת, ודורשים לבטל לאלתר את פרסום המודעה ואת ההקצאה הנ”ל ולבטל הקמת בית כנסת במגרש צ’ 22, מהסיבות הבאות... אבי אלבז מזמין אותכם להצטרף לעצומה

 

תושבים יקרים, 

העירייה פרסמה באתר העירייה מודעה על הקצאת מגרש צ’ 22 בסוף רחוב ראובן בשכונת השבטים, לצורך הקמת ביכנ"ס בגודל של כ- 300 מ"ר.

עוד נכתב במודעה שבקשר לאפשרות ההקצאה הנ"ל, נעשתה פנייה ע"י עמותת ביכנ"ס מניין ספרדי ירושלמי ע.ר. 580485126.

אנו החתומים על העצומה, מתנגדים להקצאת מגרש צ’ 22 ברחוב ראובן 30 להקמת בית כנסת, ודורשים לבטל לאלתר את פרסום המודעה ואת ההקצאה הנ"ל ולבטל הקמת בית כנסת במגרש צ’ 22, מהסיבות הבאות:

במגרש קיים גן ילדים פעיל, ועפ"י התב"ע מגרש צ’ 22 מיועד לבניה ולהרחבת בית ספר יסודי, ויש להשאיר את הייעוד המקורי של המגרש - הרחבת בית הספר.

חברי עמותת ביכנ"ס מניין ספרדי ירושלמי מתפללים כיום בישיבה התיכונית ברחוב ראובן 4, וזהו הסדר מתאים שגם יאפשר בעתיד את הקצאת מגרש צ’ 22 להקמת בי"ס, או מבנה ציבור או פארק ציבורי, לטובת כלל ציבור תושבי העיר. 

מאז הקמת השכונה, לא הוקם מועדון נוער באיזור, למרות שבתוכנית המתאר יש שטחים עבור מועדוני נוער.

העירייה חייבת לחלק באופן שיוויוני ועפ"י צרכי תושבי השכונה את השקעותיה בפיתוח מוסדות ציבור לרווחת כלל תושבי השכונה והעיר בכלל.

הקמת בית כנסת היא האפשרות הקלה והזולה ביותר לעירייה, מכיוון שאינה מצריכה ממנה כמעט איזושהי השקעה כספית.

לכן, העירייה מאשרת בהינף יד הקמתם של בתי כנסת רבים, שאין להם כל הצדקה, מכיוון שהם כמעט ריקים באמצע השבוע, ובסופי שבוע יש לעיתים מצב של חוסר במניין מתפללים. לעומת זאת העירייה אינה נותנת מענה שכונתי וכללי לצרכי הציבור החופשי-חילוני.

מצב זה נותן תמריץ לחיזוק ולמשיכת משפחות מהציבור האורתודוקסי ובעתיד גם משפחות חרדיות רבות, להגיע לשכונה, להקים מתחם סגור במיוחד בשבתות, ולהדיר את הציבור החופשי-חילוני מהשכונה.

בית המשפט החליט כי שימוש בכל מגרש ציבורי לצורך הקמת מבנה לציבור הרחב, יעשה רק לאחר שיערך סקר צרכים וייבחנו חלופות, הכול מתוך שקיפות ציבורית - לא ראינו מסמך המפרט את סקר הצרכים של תושבי שכונת השבטים.

בעשור האחרון, דרשנו פעמים אחדות להפסיק את האנרכיה בהקצאת מגרשים ציבוריים שהם נכסי הציבור, לעמותות בכלל ולעמותות אורתודוקסיות בעיקר.

אנו סבורים שהגיע הזמן לעשות "קיבוץ גלויות" אמיתי ולהפסיק את הפלגנות בתוך מיגוון הקהילות הדתיות הספרדיות ובתוך מיגוון הקהילות הדתיות האשכנזיות, ולכן הצענו להקים בתי כנסת עפ"י פירוט העקרונות הבאים:

  • שני בתי כנסת גדולים בלבד בכל שכונה - אחד עבור הציבור שמתפלל בסגנון ספרדי/מזרחי/ירושלמי/תימני, השני עבור הציבור שמתפלל בסגנון אשכנזי.
  • הקמת כמה בתי כנסת בקומות על מגרש אחד בכל שכונה, תוך השגת חיסכון בעלויות.
  • הקצאת כיתות בבתי ספר יסודיים/תיכוניים דתיים ומבני ישיבות תיכוניות בעיר, לקהילות מתפללים.
  • בניית בתי כנסת על גגות בתי הספר הדתיים בעיר - בדיוק כפי שב- 2010 ראש העיר מר ביבס אישר בניית ביכנ"ס "אדיר במרומים" מעל 4 גני ילדים בשכונת השבטים (רח’ דן פינת רח’ שמעון).  

         

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות