חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: האזינו תשע”ו

 

בשעת כתיבת מאמר זה מציינים ברחבי הארץ טקסי זיכרון לנופלים במלחמת יום הכיפורים . גם בתפילת יום הכיפורים הוקדשו דקות לתפילות אזכרה

 

בשעת כתיבת מאמר זה מציינים ברחבי הארץ טקסי זיכרון לנופלים במלחמת יום הכיפורים . גם בתפילת יום הכיפורים הוקדשו דקות לתפילות אזכרה  פרטיים לקרובי משפחה וגם  בנוסף לנספים במלחמות ישראל ובשואה.

חלק משמעותי של הלוח העברי   מציין ימי זיכרון של העבר. בעצם כל החגים  הם זכר למאורעות היסטוריים.  ראש השנה נקרא  "יום הזיכרון" ובתפילה  הזכרנו "זיכרונות" רבים.  בכל קידוש בשבת ובחג מוסיפים : "זכר ליציאת מצרים". לפי הפילוסופיה היהודית  בזיכרון  מונח סוד הגאולה. עם שלא  זוכר את העבר שלו גם עתידו יהיה לוטה בערפל.

 בפרשת השבוע, בשירת הסיכום והפרידה שלו מעם ישראל ,מתחנן משה  בפני מאזיניו:

"זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור" איך? על ידי כך שתתעניין:  "שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך"! חובה על כל מבוגר ללמוד את ההיסטוריה הלאומית שלו.

 רק על ידי לימוד וחקירת העבר נוכל להסיק מסקנות להווה. כדי שלא נחזור על הטעויות.

  אומנם השכחה לפעמים רצויה. אבל לפעמים מסוכנת. ולכן מוטלת החובה על ההורים להעביר את המורשת לדור הצעיר. כמו שמסיים משה את דבריו במילים הבאות:

"שימו לבבכם לכל הדברים אשר אנוכי מעיד בכם היום ,אשר תצוום את בניכם לשמור לעשות את דברי התורה הזאת. כי לא דבר ריק הוא מכם כי הוא חייכם"....!

שבת שלום וחג שמח.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות