חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

כיסאות מוזיקליים במערכת החינוך

 

חמישה בתי ספר בראשון לציון מעורבים בתהליך של ניצול נכון ויעיל של שטחי ציבור ומבני חינוך קיימים, שבו החל מינהל החינוך בעירייה  

 

ניצול נכון ויעיל של שטחים ציבוריים ומבני חינוך קיימים הוביל למשחק כסאות, שבו מעורבים חמישה בתי ספר בעיר. השבוע נחנך בית הספר רזאל מאורות של החינוך העצמאי בהשקעה של 7.5 מיליון שקלים. המבנה היה בעבר בית הספר רמז הישן, והוא שופץ מן היסוד, ועל המתחם הוקמו שתי כיתות גן, בית ספר יסודי מכיתות א'-ח' ובית ספר תיכון מכיתה ט' ועד יב'.

מכיוון שבית הספר הישן רמז היה בעל חשיבות נוסטלגית וכן אופיין בבנייה אדריכלית מיוחדת, הרשות נמנעה מהריסת המבנה, כמו כן, הושאר חדר מורשת לתולדות בית ספר רמז.

בית הספר רזאל מאורות פעל בשכונת רמת אליהו בתנאים לא ראויים. הצפיפות בכיתות הובילו את העירייה לקדם פתרון ראוי. ראש העירייה הנחה את מינהל החינוך ומינהל שפ"ע להוביל תוכנית, שתיתן מענה הולם ושווה לכל ילד בעיר, ובכלל זה לתלמידות בית הספר.

בשטח, שהתפנה ברמת אליהו עם המעבר של בת הספר רזאל מאורות, ועל חלק משטחו של בית הספר ויתקין הישן, שאף הוא נחנך בשנה שעברה, עבור תלמידי בית הספר מגן אברהם.

מגן אברהם בנחלת יהודה הוא בית ספר ישן בן למעלה מ-70 שנה של מעיין החינוך התורני. גם בו התנאים לא היו ראויים ונדרש פתרון לעניין. כאמור, המבנים הקיימים ברמת אליהו שופצו מן היסוד עבור בית הספר וכן החל תכנון לבניית שתי כיתות גן חדשות במתחם. עד כה הושקע במהלך כשני מיליון שקלים.

על השטח שהתפנה בנחלת יהודה עם מעבר מגן אברהם, מקדמת בימים אלו החברה הכלכלית את בנייתו של בית הספר על שם אריה לובה אליאב, בית ספר ממלכתי חדש שמיועד לילדי הדיירים החדשים בשכונת נחלת יהודה המתאכלסת בשנים האחרונות. מדובר בבית ספר שיבנה על מגרש בגודל 5.5 דונם בהשקעה של כ-14 מיליון ₪. בבית הספר יהיו 18 כיתות לימוד וספרייה. בית הספר יצטרף לבית הספר היסודי בן גוריון שבשכונה.

ראש העירייה, דב צור: "כל תלמידי העיר צריכים לקבל תנאים שווים כדי להצליח. עמד לפנינו אתגר לא פשוט והושקעה מחשבה רבה, ובסופו של דבר מצאנו פתרונות ראויים והולמים לכל מוסדות החינוך".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות