חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שווקו חמישה מגרשים בפארק הטכנולוגי מודיעין

 

רשות מקרקעי ישראל הצליחה למכור את המגרשים בפארק הטכנולוגי מודיעין בשווי מצטבר של יותר מ-49 מיליון שקלים. לכל המכרזים הוגשו 94 הצעות שונות  

 

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) סיימה השבוע את חמשת מכרזי שיווק הקרקע בפארק הטכנולוגי מודיעין בשווי מצטבר של יותר מ-49 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ), סכום הגבוה כמעט פי ארבעה ממחיר המינימום בו יצאו המכרזים שנאמד בכ-13.8 מיליון שקלים. זאת נוסף על סכום של 12.26 מיליון שקלים עבור הפיתוח.

כך שלמעשה כ-70 מליון שקלים יושקעו בשיווק ובפיתוח חמשת המגרשים. בעירייה ציינו כי לכל המכרזים הוגשו 94 הצעות שונות, מספר גבוה מאוד המעיד יותר מכל על האטרקטיביות של העיר מודיעין-מכבים-רעות בכלל והפארק הטכנולוגי בפרט.

המכרז הנוכחי פורסם בחודש יוני, התייחס לחמישה מגרשים בגודל מצטבר של כמעט 45 אלף מ"ר, הממוקמים בחלקו הפנימי של רחוב המעיין, מגרשים 65, 66, 70א’, 70ב’ ומגרש 71.

מנכ"ל מינהלת אופק, רון ברזני ציין השבוע בנושא כי לקראת קיום המכרז נערכו במסגרת תהליך זה עשרות פגישות עם בעלי חברות ומשקיעים פוטנציאלים, תוך בחינת התאמת השימוש המבוקש למגרש, בשיתוף עם נציגי אגף ההנדסה של העירייה והיחידה הסביבתית של אגף שפ"ע. ברזני ציין כי בשונה משווקים קודמים, הזוכות במכרז זה הן חברות פעילות שמעוניינות להעתיק את משכנן לפארק הטכנולוגי. לדברי ברזני, עובדה זו צפויה תזרז את תהליך הבניה ולקדם את הפארק.

במגרש מספר 65 בשטח של 12,124 מ"ר זכתה חברת "דוד צ’פניק ובניו" במחיר של 13.799 מיליון שקלים (מחיר המינימום שהוצע למכרז היה  כ-3.7 מיליון שקלים), בתוספת הוצאות פיתוח בסך כ-3.3 מיליון שקלים. למכרז זה הוגשו 18 הצעות מחיר.

במגרש מספר 66 בשטח של 7,756 מ"ר זכתה חברת אפקו ציוד במחיר של 8.58 מיליון שקלים (מחיר המינימום שהוצע למכרז כ- 2.379 מיליון שקלים). למחיר זה מצטרפת עלות של כ-2.19 מיליון שקלים, הוצאות פיתוח. למכרז זה הוגשו 20 הצעות מחיר.

במגרש מספר 70א’ בשטח של 6,377 מ"ר זכתה חברת מגה-אור במחיר של 6.877 מיליון שקלים (מחיר המינימום שהוצע למכרז היה  כ-1.95 מיליון שקלים), בתוספת של הוצאות פיתוח בעלות של כ-1.7 מיליון שקלים. למכרז זה הוגשו 17 הצעות מחיר.

במגרש מספר 70ב’ בשטח של 7,660 מ"ר זכתה חברת צ’יטה השקעות בנדל"ן במחיר של 8.411 מיליון שקלים (מחיר המינימום שהוצע למכרז כ- 2.3 מיליון שקלים). למחיר זה מצטרפת עלות כשני מיליון שקלים הוצאות פיתוח. למכרז זה הוגשו 18 הצעות מחיר.

במגרש מספר 71 בשטח של 11,050 מ"ר זכתה חברת דוד צ’פניק ובניו, שהציעה עבור השטח סכום של כ-11.3532 מיליון שקלים (מחיר המינימום שהוצע היה 3.3 מיליון שקלים). לסכום זה מתווסף הוצאות פיתוח של כ-3 מיליון שקלים. למכרז זה היו 21 הצעות מחיר.

בעירייה ובמינהלת אופק הסבירו השבוע כי הגידול, הניכר בחברות המבקשות להעביר את פעילותן לפארק הטכנולוגי, נובע מהשלמת עבודות התשתית באזור, לרבות סלילת כביש 4 המחבר בין הפארק הטכנולוגי לתחנת הרכבת פאתי מודיעין, שיפור וריבוד השדרה המרכזית בפארק, הכשרת מגרשי חנייה, כניסת חברות שונות והקמת מבני משרדים בסטנדרטים גבוהים כדוגמת מבנה אטריום ועוד.

גידול זה לידי ביטוי במספר החברות, שהתמודדו במכרזים לשיווק מגרשים שהסתיים השבוע ובעובדה כי המבנים הקיימים מאוכלסים ברובם והדרישה עולה על ההיצע.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות