חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

פנסיה חובה לעצמאים? האומנם?!

 

לאחרונה התבשרנו על הצעת חוק של ח"כ אלי כהן שתחייב עצמאים להפקיד כספים בחיסכון הפנסיוני. יראה עד כמה זה ראלי לבעלי העסקים שבקושי מצליחים לגמור את החודש

 

לאחרונה התבשרנו על הצעת חוק של ח"כ אלי כהן שתחייב עצמאים להפקיד כספים בחיסכון הפנסיוני. יראה עד כמה זה ראלי לבעלי העסקים שבקושי מצליחים לגמור את החודש. אין ספק שחה"כ כהן בה בהצעות מבורכות אך לצערי אין בה דבר כדי לשמח את העצמאים והעסקים הקטנים שבקושי מצליחים לשרוד ביום יום וכעת מחייבים אותם להפקיד לפנסיה. מאיפה הכסף?.

על פי ההצעה, החל משנת 2017 יחויב העצמאי להפקיד לחיסכון הפנסיוני. חובת ההפקדה תחול על עצמאי שהכנסתו עולה על מחצית השכר הממוצע ועד לשכר הממוצע במשק. שיעור ההפקדה ינוע בין 2% ל10%, בהדרגה, בהתאם לרמת ההכנסה. לדוגמא עצמאי המרוויח סכום של 9,500 שקלים בחודש, יפקיד 950 ש"ח לחיסכון.

דרור אטרי בנאום באחת התכנסויות האיגוד

יו"ר האיגוד וחבר הנשיאות דרור אטרי: "כזכור, בשנת 2007 נחקק חוק פנסיה חובה המחייב כי על כל עובד שכיר יחול הסדר פנסיוני. שכידוע שלארגוני היה הזכות להיות בין הארגונים אשר קידמו את הסכם הקיבוצי לביטוח פנסיוני שקודם ביוזמת נשיאות הארגונים העסקיים (לשכת התיאום של הארגונים העסקיים) לבין הסתדרות".

ההסכם הקיבוצי הכללי (מסגרת) לביטוח פנסיוני מקיף במשק בין לשכת התאום של הארגונים הכלכליים לבין ההסתדרות הכללית הוא בתוקף מיום 1.1.08 משהוצא צו הרחבה ע"י שר התמ"ת. עם חתימת השר כאמור חל ההסכם על כל המגזר הפרטי במשק ולאחריו נכנס החוק גם על המגזר הציבורי",

ראו לינק מצורף:
http://www.moital.gov.il/.../4E41D973-0E56-4C81-99A9-5BC251C9...

"עם זאת", ממשיך ואומר דרור אטרי "בחוק לא נכללה אוכלוסיית העצמאים, המהווים כ-12% מכוח העבודה במשק. בשל אי החובה, חלק נכבד מהעצמאים אינו מבוטח במסגרת תוכנית פנסיה. במסגרת חסכון לפנסיה ישנם הפרשות של המעסיק והעובד.

בהצעה אותה מבקש חה"כ כהן לקדם אין שותפים לחיסכון (מעסיקים ועובדים), ואני שואל איפה המדינה שבמשך שנים מעשירה את קופתה על גב המעסיקים ע"י גבית מסים וביטוח לאומי?.. למה היא לא חלק מיוזמה חשובה זו לפנסיה?.. מדוע זה צריך להיות על גב העצמאים והעסקים הקטנים?...

לצערי חה"כ ממעיט להתייעץ עם עסקים שחבים על בשרם מהוא ניהול עסק ומרבה להתייעץ עם מנהלים במשק בארגונים שונים שהינם שכירים וכך נראים ההצעות אותם הוא מבקש לקדם.  

ראינו זאת בהצעת החוק לדמי אבטלה (דמי קבורה לעצמאים) ואנחנו רואים זאת כעת. טוב יעשה חה"כ כהן, בטרם יצא בכותרת יפה יראה עד כמה זה ראלי לבעלי העסקים שבקושי מצליחים לגמור את החודש. 

הצעה פשוטה לי לחה"כ המכובד קדם יוזמה להחלת תלוש שכר לעצמאים ועסקים קטנים כך נבטיח שוויון זכויות בין העצמאים לעובדיהם שנהנים מתנאים שלמעסיקיהם אין". 

ויפה שעה אחת קודם!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות