חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הנדון: לפתוח את ’קפית’ בשישי בערב ובשבת מהבוקר לכל היום

 

לאור האמור לעיל, אנו חברי עמותת מודיעין חופשית פונים אליך שוב בדרישה לחייב את ’קפית’ לפתוח את בית הקפה ’קפית’ בשבת, בתוך פרק זמן סביר שיאפשר ל’קפית’ להתארגן בהתאם

 

לכבוד

מר חיים ביבס - ראש העיר  מודיעין-מכבים-רעות

מר ביבס שלום

בעקבות העתירה שהגשנו לביהמ"ש בתחילת ספטמבר 2014, החלה מסעדת פרנג'ליקו להציע ארוחות בוקר בשבתות, בכדי להציג למראית עין שהמסעדה מקיימת את התחייבות 'קפית' לפתוח את בית הקפה גם בשבתות בבוקר.

ביקרתי בשבתות האחרונות בבוקר במסעדת 'פרנג'ליקו', המקום היה ריק ונמסר לי שהמסעדה הפסיקה להציע ארוחות בוקר בשבתות בבוקר לאחר חג פסח השנה. 

מאז הפעלת ארוחות הבוקר בשבתות ב'פרנג'ליקו', עודדנו את בעלי המסעדה לפרסם את הנושא בכדי למשוך לקוחות בשבתות בבוקר.

בעלי המסעדה לא הראו איזושהי נכונות לפרסם או לשווק את ארוחות הבוקר בשבתות, ואמרו לנו שאין ברצונם למשוך לקוחות, וכי כל ההסדר של הפעלת ארוחות בוקר בשבתות בבוקר, היה אילוץ שנכפה עליהם בגלל הודעת ביהמ"ש שאישר את "התרגיל" הזה על תקן של הסדר ש"אינו בלתי סביר".

בעלי המקום יוכלו לטעון שלקוחות לא באים, ובגלל זה הם נאלצו להפסיק את ההסדר שנכפה עליהם.

אבי אלבז. צילום: יואל תמנליס

אנו טוענים שמלכתחילה היה ברור לנו ש"התרגיל המסריח" של כאילו ארוחות בוקר במסעדה שכל כולה היא אסייתית, לא יעבוד לאורך זמן, מכיוון שתושבי העיר לא רצו להגיע לארוחות בוקר במסעדה אסיאתית, אלא רצו להגיע לארוחות בוקר ב'קפית' הסגורה בשבתות בבוקר. 

ההוכחה הטובה ביותר לכך שאם 'קפית' היתה פותחת את בית הקפה בשבת בבוקר היו תושבים רבים מגיעים בשבת, היא הלקוחות הרבים שמגיעים ל'קפית' במהלך ימי השבוע, ובמיוחד בימי שישי בבוקר.

כמו"כ, יש הצלחה רבה לבתי קפה אחרים בעיר שפותחים בשבתות. 

בהסכם בין 'קפית' לבין החכ"ל, התחייבה 'קפית' בין היתר להקים מטבח אחד שיופעל במשך שבעה ימים בשבוע, דהיינו בית קפה שיפעל גם בשבת בבוקר, ויציע ארוחות בוקר ללקוחות.

בפועל, במפלס התחתון של המבנה הוקמה מסעדה, לא בית קפה ולא מסעדה רגילה אלא מסעדה אסיאתית שפועלת בשבת החל מהשעה 12:00, מסעדה שלא מגישה כיום ארוחות בוקר

בסעיף 10 לתשובת המשיבים לעתירה שהגשנו בספטמבר 2014, נכתב בין היתר: 

מר ביבס, חובתך כראש העיר לציבור החופשי תושבי העיר, קודמת בהרבה לחובתך כלפי עסקני ותעשייני הדת בעיר.

לאור האמור לעיל, אנו חברי עמותת מודיעין חופשית פונים אליך שוב בדרישה לחייב את 'קפית' לפתוח את בית הקפה 'קפית' בשבת, בתוך פרק זמן סביר שיאפשר ל'קפית' להתארגן בהתאם, כפי שנקבע במכרז שהוציאה החברה הכלכלית מודיעין, להפעלת בית קפה בפארק ענבה בעיר, וכפי שנקבע בהסכם בין החברה הכלכלית לבין חברת "קפית" [1994] בע"מ, וכפי שעיריית מודיעין-מכבים-רעות הודיעה לתושבי העיר לפני פתיחת בית הקפה במאי 2014.

אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול בדרכים משפטיות, ובכללן הגשת תביעות אישיות כנגד הנושאים באחריות ל"תרגיל המסריח" כאמור לעיל.   

בברכה, אבי אלבז

חבר מועצת העיר  מודיעין-מכבים-רעות  יו"ר מודיעין חופשית

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות