חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם מודיעין זקוקה לקניון נוסף / משאל mcity

 

אז צריך עוד קניון או לא צריך. שאלת mcity לגולשים מצאה ש 59% סבורים שאין צורך בעוד קניון וזאת למרות המחירים ולמרות העובדה שהמצב הנוכחי בוודאי לא יוצר תחרות ופוגע בכיס שלנו

 

את קניון עזריאלי במודיעין תכננו כבר בתוכנית האב, כשהיה מדובר במשהו יותר פתוח בסגנון של רחוב הולנדי ואולם מאז זה עבר שינויים בלחצו של היזם, וראש העיר דאז נאלץ להסכים לתנאיו ולבנות איזור מסחרי סגור בדמות קניון.  

כאמור, תוצאת הויתורים הותירה לנו בנין סגור מס’ בתי קפה בודדים הפונים לכאורה כלפי חוץ, אך למעשה הן חלק בלתי נפרד מפעילות הקניון כולל ענין שעות הסגירה והפתיחה, שלא לדבר על בעיית השבתות והחגים. אבל זו כבר היסטוריה ובימי החום והגשמים שיש לנו מתברר שיש למבנה הנוכחי גם יתרונות.

לכל מי שמבקר בקניון בימי שישי ונאלץ להחנות את רכבו בחנייה מתחת, נשרף איזה פיוז כשהוא נאלץ להזדחל זמן רב בתקווה למצוא חניה פנויה ועוד לא דיברנו על מסע היציאה המפרך מהחניה החוצה.

אז אין ספק שלעיר בת 85.000 תושבים + הפריפרייה, לאנשי העסקים בקניון אין מה להלין, לתושבים אין לאן לברוח בימי יולי אוגוסט המהבילים ודצמבר ינור הגשומים והקרים. השאלה היא האם הגיע העת לחשוב על בניית קניון נוסף ולאו דוקא באיזור המע"ר. אבל בינתיים זה המצב וגם אם זה יקרה, עוד חזון למועד.

מאידך, חוסר הברירה יתכן והוא גורם לחוסר תחרותיות ולמחירים הגבוהים שהקונים משלמים עבור הרכישות או הבילוי במקום. 108 שקל לארוחת בוקר לזוג הכוללת, כמה ביצים, ירקות, לחם וגבינה הם רק הדוגמית ליוקר המחירים במקום והמחירים המאמירים שאנו נאלצים לשלם על האוכל המוכן בימי שישי רק מדגישים זאת. אז מה עושים? כנראה שזה לא מרגש במיוחד את רוב משיביי המשאל.

אז השלמנו עם מה שיש, ועתה מתעוררת שאלה נוספת הכרורכה ושלובה במה שנאמר עד כה. העיר הולכת ומתפתחת וכנראה שואפת להגיע למה שתוכנן במקור, עיר של רבע מיליון תושבים. האם העיר זקוקה לעוד קניון או שנסתפק בנוכחי + התוכנית להפיכת השטח שממזרח לחשמונאים לאיזור מסחרי בסגנון פריזאי.

את השאלה הזו הצגנו כאן באתר במשאל שהתפרסם לפני כחודש, והתוצאה אולי מפתיעה אולי לא, 59% מהמשיבים שהשתתפו בסקר סבורים שאין צורך בעוד קניון ו 42% חושבים שצריך. בסקר השתתפו 282 גולשים.

59% אומנם זה רוב והרוב קובע,אבל אין כאן רוב גורף, וניתן אם כך לראות  שעם סטייה של כמה אחוזים מהשוללים למחייבים, נקבל תוצאה שוויונית לחלוטין.

תוצאות הסקר: http://mcity.co.il/index.php?poll=47

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות