חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”תחבורה חופשית” לשר: קיים תחבורה ציבורית בשבת

 

השבוע הצטרף חבר המועצה שחר מי און לפורום תחבורה חופשית, הפועל לקידום פעילות של תחבורה ציבורית בסופי השבוע

 

השבוע הצטרף חבר המועצה שחר מי און לפורום תחבורה חופשית, הפועל לקידום פעילות של תחבורה ציבורית בסופי השבוע. הפורום מאגד גופים אזרחיים רלוונטים ונציגי הרשויות מוניציאפליות במטרה לאחד כוחות ולייצר שינוי לאומי בכלל ועירוני בפרט.

הפורום פועל לשליחת מכתב לשר התחבורה, עליו חתומים כל חברי הפורום, ובו הוא נדרש לפעילות לשינוי הסטטוס קוו בנושא תחבורה ציבורית ולאפשר לרשויות המקומיות לפעול להפעלתה.

מי-און תומך נלהב של נושא הפעלת תחבורה ציבורית בסופי השבוע בעיר, אמר השבוע על הצטרפותו לפורום: "מבחינתיף המצב שבו תושבי מדינת ישראל אינם יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת, הוא מצב בלתי נסבל, שקיים רק במדינת ישראל. לא יכול להיות כי אזרחי המדינה, המעוניינים להתנייד בשבתות, אינם יכולים ליהנות מתנועה חופשית ברוב חלקי המדינה".

מי-און מבהיר כי לדעתו, בסופי שבוע התחבורה הציבורית צריכה לפעול בתדירות נמוכה יותר ברחובות ראשיים, כדי לא להפריע לשקט של השבת באופן מסיבי: "אני לא חושב שצריך להוציא אוטובוס בתוך ומחוץ לעיר בכל 20 דקות, אבל אני סמוך ובטוח שנוכל למצוא מתווה נכון להפעלת תחבורה ציבורית באופן תדיר וסדיר שישרת את כל תושבי העיר שרוצים ליהנות מטיולים במהלך השבת.

אני גם חושב כי עונת הקיץ במיוחד קוראת לחשיבה מחודשת על קווים נוספים.  בעונת הרחצה צריך לארגן תחבורה ציבורית בסופ"ש מהעיר הלוך וחזור מחופי הים בת"א ובראשון לציון, ובוודאי ובוודאי שצריך לאפשר הפעלת קווי תחבורה ציבורית בלילות שישי ושבת במסגרת קווי לילה, כדי שבני הנוער יוכלו לבלות בשקט, בידיעה שתמיד יש להם איך לחזור הביתה". מי-און אומר כי המצב הקיים מכעיס אותו כבר שנים רבות: "לצערי הרב, עד ששר התחבורה לא יאפשר לרשויות המקומיות לקבל על כך החלטה בעצמן, לא ניתן לעשות שינוי. אני סמוך ובטוח כי ברגע שהכדור יעבור למגרש שלנו, מועצת העיר תמצא מתווה שיעבוד באופן המיטבי בעיר".

המכתב עליו חתם מי-און לשר התחבורה אומר את הדברים הבאים:

אנו החתומים מטה, חברי/ות מועצות מכל הארץ ונציגי ארגונים מהמגזר השלישי פונים אליך כדלקמן:

1. הובא לידיעתנו כי על פי תקנות התעבורה, תשכ"א-1961 באפשרותך, כשר התחבורה, לאשר הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת כאשר הם חיוניים לדעת הרשות מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית.

2. מדינת ישראל היא היחידה בעולם בה מתקיים איסור על הפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע, אשר פוגע בראש ובראשונה בשכבות המוחלשות, קשישים, עניים, חיילים, סטודנטים ובעלי מוגבלויות.

3. במצב אבסורדי זה, ברור כי לא ניתן לצמצם את השימוש בתחבורה הפרטית בישראל ולהרחיב את השימוש בתחבורה ציבורית לטובת צמצום הפערים ושמירה על איכות הסביבה, כאשר הנ"ל כאמור מושבתת במשך יום וחצי בשבוע, במקרה הטוב.

4. אנו דורשים כנציגי ונבחרי הציבור בישראל, שתאפשר לרשויות המקומיות להפעיל תחבורה ציבורית לטובת תושביהן, בהתאם לצורך ולרגישויות השונות הנובעות מהמתח שבין המגזרים השונים.

5. בידיך האפשרות להוביל מהפכה של ממש אשר תקל על כל בית בישראל ותהווה קפיצת מדרגה באיכות החיים והשמירה על זכויות אזרחי המדינה.

6. אנא השאר אחריך מורשת של מנהיגות אמיצה החותרת לשוויון, לחירות ולמיצוי מלוא הזכויות של כלל אזרחי המדינה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות