חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס: אלו התוכניות ליישום במודיעין

 

ראש העיר חיים ביבס הוציא הודעה מטעם מרכז השלטון המקומי הנוגעת לכל עיר בישראל, אבל כאן הוא מתייחס לדברים המתוכננים להתבצע במודיעין כגון: מחיר למשתכן, מחיר מטרה ומסלול לבניה עצמית

 

ראש העיר חיים ביבס שלח לנו הודעה מטעם מרכז השלטון המקומי הנוגעת לכל עיר בישראל, אבל הוא מתייחס כאן לדברים המתוכננים להתבצע במודיעין.

המדובר בקידום שלושה מסלולים שמטרתם הוזלת מחירי הדיור למטרה של  כ-25% ממחירי השוק לטובת זוגות צעירים, זכאי דיור ומשפרי דיור, זאת מבלי להמתין לפתרונות ממשלתיים שלא נותנים מענה מציאותי בזמן מהיר. על פי התוכנית, בה הוצגו ארבעה מסלולים תוכל כל רשות להצטרף למסלול מואץ של תכנון ובנייה במחירים מופחתים ממחירי השוק הקיימים.  הרשות תוכל לבחור האם להצטרף למסלול אחד או מהמסלולים המוצעים או לייצר תמהיל משולב של חלק מהמסלולים.

ארבעת המסלולים שהמש"מ הציע הם: דיור למשתכן, מחיר מטרה בינוי עצמי והתחדשות עירונית (דבר שלא אפשרי במודיעין מכבים רעות מאחר והעיר נבנתה בהתאם לתמ"א 38).

על פי התכנית דיור למשתכן, יוקצו 25% מיחידות הדיור בכל פרויקט עבור הזכאים לפי קריטריונים מוגדרים מראש במחיר מוזל. התוכנית תוביל להוזלה של כ- 20% ממחירי הדיור. דיור למשתכן הוא פרויקט במסגרתו רוכשים הקבלנים את הקרקע כאשר בזמן ההתמחרות עליה הם גם מתחייבים על מחיר נמוך ל-25% מהפרויקט המיועד לזכאים של משרד השיכון. 

כזכור, בחודש מרץ האחרון קיימה העירייה כנס הסברה לשיווק יחידות דיור למשתכן אליו הגיעו יותר מאלף תושבים והוגשו כ-600 תעודות זכאות. כנס ההסברה אותו ארגנה עיריית מודיעין מכבים רעות בשיתוף עם חברת ’עמידר’ מטעם משרד הבינוי זכה להצלחה רבה והראה על הצורך האמיתי של תושבי העיר הצעירים בדיור מוזל.

תוכנית מחיר מטרה, מספר גדול של יחידות דיור יימכרו במחיר קבוע מראש עבור מטר מרובע דבר שיוזיל את מחירי הדיור בכ- 200 אלף שקלים ליחידה בממוצע
לזוגות צעירים, זכאי דיור ומשפרי דיור. כידוע במודיעין מכבים רעות נמצא בימים אלה מכרז לבניית 697 יחידות דיור לאורך שדרות החשמונאים, מהן 524 יחידות דיור שישווקו כדיור מטרה ויאפשרו לרוכשים לקנות את הדירות במחיר מופחת.

המסלול השלישי הוא מסלול לבינוי עצמי לפיו הרשויות המקומיות יבנו בעצמן את יחידות הדיור באמצעות החברות הכלכליות שברשותן, ועל ידי כך יוזילו דרמטית את מחירי הדיור בכ- 550 אלף שקל ליחידת דיור לזוגות צעירים וזכאי דיור וזאת בשל חסכון בעלויות הקרקע הנובעות מהקצאת 25% מהקרקעות בעלות אפס וכן חסכון ברווח יזמי הבנייה (ראה טבלה מפורטת במצגת).

ראש העיר חיים ביבס: "הרשויות המקומיות מהוות ציר מרכזי ומוביל בכל פתרון למצוקת הדיור בישראל. רק באמצעות הרשויות ניתן לחולל רפורמה אמיתית ובת קיימא במחירי הדיור. כמי שאמונים מדי יום על תחומי החינוך, הרווחה, התרבות והביטחון של תושבינו, מציאת פתרון הולם למשבר הדיור היא המשך ישיר של פעילותנו. הקמת חברות בנייה עצמאיות תוך חיסכון ברווח היזמי ובעלויות הקרקע היא אחת מהפתרונות המובילים של התוכנית. יישום  התוכנית יוביל לתוצאות מהפכניות תוך זמן קצר, ובעקבותיה מחירי הדיור יוזלו דרמטית לזוגות צעירים, זכאי דיור ומשפרי דיור בכל רחבי מדינת ישראל"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות