חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין הוכנסה לרשימת החרם האירופי

 

מפות משנת 48 שסופקו ע"י ג’יבריל רג’וב הפלשטיני לאיחוד האירופי ולפיהן איזור ליגד סנטר הינו שטח מובלעת במחלוקת ולא שטח ריבוני ישראלי הובילו להכללת איזור התעסוקה כשטח עליו חל החרם האירופי. ביבס: "מכה קשה להתפתחות העיר"

 

האם איזור המלאכה עומד להתרוקן מיושביו, או לפחות מהחלק היצרני שמייצא את מרכולתו לאירופה? האם התפתחותה של מודיעין ככרך בן רבע מיליון בסכנה? לאור ההתרחשויות האחרונות  בשטח המדיני, יש מצב.

וכל זאת למה. כל השנים הורגלנו שמודיעין להבדיל ממכבים אינה קשורה למרות היותה איזור ספר, למחלוקת בשאלה היכן משורטט קו הגבול בשנת 48.

ל"צעירים" שבינינו, נספר ששביתת הנשק שנחתמה בין ירדן וישראל עם שוך קרבות העצמאות  מצאה את ישראל עם קו גבול מעט לא ברור שעבר אי שם בין מנזר לטרון לבין יער בן שמן לאליבא דה אנשי אבו מאזן ובין המנזר למכבים על פי גירסת ישראל.

וכך כל השנים הורגלנו לחשוב שאם מכבים אולי אולי שכנה על שטח הפקר, הרי על מודיעין אין עוררין שהיא בצד הישראלי.

השבוע התעוררנו כנראה למציאות קצת שונה. על פי הטלוויזיה הפלשטינאית, איש הרשות ונאמנו של אבו מאזן ג’בריל רג’וב הגיש לפני זמן מה לאנשי האיחוד האירופי מפות ולפיהן השטח הנמצא בין כביש  2 הפנימי העובר ממערב לשימשוני הצבאי ואבני חן ובין הישוב המוכר כיום כמבוא מודיעים, היה בעת החתימה על שביתת הנשק שטח פלשטיני לכל דבר.

Mcity אגב, התריעה כבר לפני שנה וחצי על כך:

http://mcity.co.il/index.php?id=56696

אז על מה מדבר ג’ביל רג’וב. על פי המפות והמסמכים שהתלוו אליהן ואשר נמסרו לאנשי האיחוד, באזור המלאכה (ליגד סנטר) היה לפי דברי איש הרשות, גדוד ירדני (הג’ורדאים)  שהתבצר במקום. חיילי כח חטיבת יפתח שפתח את מבצע דני, לא בזבזו זמן על הגדוד הירדני וכדי לא לא לפספס את שעת הפסקת האש שנקבעה, עקפו את הגדוד וכבשו את התיתורה עליה שכן אז הכפר אל בורג’.

ברור לשני הצדדים שבכל הסדר שהוא, מודיעין בוודאי, מכבים ואיתם השטחים שבמחלוקת  יישארו בתחום המדינה, אלא שלפלשטינאים  כל דונם אדמה במחלוקת יעזור להם ביום שיבואו לשרטט את קו הגבול הסופי, ובינתיים לא יזיק שהחרם האירופי יכסה גם שטח שכזה, שבמפת אנשי הרשות הוא מופיע אגב  כ"גבעות ג’ורדאין"

גורם מוסמך בעירייה המקורב לגורמים במשרד החוץ,סיפר ל mcity שאנשי המשרד עשו הכל כדי לשכנע את אנשי האיחוד שאין דין גבעות גורדאין כמודיעין עילית או אריאל, אבל שם מסרבים לעשות הפרדה ובאין מפה ישראלית שתסתור את גירסת הרשות, כל המפעלים שבליגד סנטר הוכללו למעשה בשטחים האסורים על פי חוק לסחור עימם.

ראש העיר חיים ביבס: "ההחלטה לצערי עלולה לגזור גזר דין מוות על התפתחות העיר דווקא בשטח שיועד לחברות והיי טק שעיקר תוצרתם הינה ליצוא. אני מקווה שבמשרדי ראש הממשלה והחוץ ערים לסכנה הגדולה של הפגיעה האנשוה בעיר ובהתפתחותה באם איום זה לא יוסר. לצערי  אני צופה מצב בו חברות וגופים גדולים עתירי ידע יסרבו לבוא לעיר ואלה שנמצאים, חלקם עלולים לעשות חושבים".

האם כתוצאה מכך, ישונה היעוד של איזור ישפרו שבעיקרו הינו מסחרי, כאן בעירייה מקווים שהגזירה תבוטל ושלא יהא צורך בשינויי יעודי קרקע. גורם בכיר בעיריה אמר השבוע  בחצי הלצה חצי ברצינות: "כנראה שחיים צריך ללחוץ על ביבי לוותר קצת לפלשטינאים כדי שיורידו לחץ".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות