חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

דרור אטרי לראש הממשלה: ”העסקים הקטנים הם לא החצר האחורית של המדינה”

 

ביום ג’ שעבר נערכה ועידת ישראל ה-8 לעסקים קטנים ובינוניים בהשתתפות 450 איש. הועידה, ביוזמת יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה דרור אטרי שהזהיר:"ידע כל פקיד ממשל שהוא פוגע בעסקים הוא פוגע בכלכלת ישראל"

 

ביום ג’ שעבר (24/3/15) נערכה ועידת ישראל ה-8 לעסקים קטנים ובינוניים בסימן התאגדות העסקים הקטנים ביוזמת יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה וחבר נשיאות הארגונים הכלכליים דרור אטרי לראשונה, חברו יחד מספר גורמים שונים המעודדים צמיחה של עסקים קטנים ובינוניים והחליטו לשלב כוחות כדי להביא לשינוי חקיקה וליצירת תנאים לעידוד הצמיחה של עסקים קטנים בישראל, ליצירת קבוצת כוח חזקה ומשמעותית במשק.

התאגדות העצמאים והעסקים הקטנים  - יצאה לדרך!

בוועידה  נשמע קולם של העצמאים הבודדים, שעד היום היו חסרי השפעה ומקופחים קשות ,חסרי ייצוג הולם מול הרשויות והממסד הבנקאי,  אך לא מאוגדים. במהלך חדשני מסוגו של דיוני שולחנות עגולים, התחלנו בגיבוש אמנה, חזון משותף ותוכנית עבודה משותפים.

רגעים מהועידה - התאגדות העסקים הקטנים. צילום: ליאת מנדל

ביום שלישי שבוע שעבר בוועידת העסקים הקטנים והבינוניים, נורתה יריית הפתיחה למאבק העצמאים והעסקים הקטנים, המטרה: לשנות את המצב, ולהפוך לקבוצת כוח חזקה ומשמעותית במשק 

במהלך היום התקיים מושב של שולחנות עגולים, שאפשר למשתתפי הוועידה שהגיעו מכל קצות הארץ, ומייצגים מגוון רחב של מקצועות, להעלות יחד רעיונות לקידום מעמדם של העצמאים ולמציאת פתרונות לבעיות אקוטיות שאיתן מתמודדים העצמאים בשלבים שונים של החיים העסקיים לבנית אמנה משותפת.

הוועידה נפתח ע"י יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה וחבר נשיאות הארגונים הכלכליים דרור אטרי, שהכריז על "האמנה לקידום עסקים קטנים ובינוניים בישראל. מטרת האמנה, לתקן את האפליה ממנה סובלים עובדים עצמאים, לעומת עובדים שכירים, ולהביא להכרה בזכויותיהם הבסיסיות.

דרור אטרי: "אדוני ראש הממשלה: העסקיםהקטניםהםלאהחצרהאחוריתשלהמדינה,מערכת הבחירות הנוכחית פגעה בשורה של תהליכים חיוביים שטיפולם החל לפני הבחירות. הבטחות רבות ניתנו על ידי הממשלה היוצאת, לרבות קידום ושוויון זכויות סוציאליות לבעלי עסקים קטנים כגון דמי אבטלה, פיצויים לנפגעי ’צוק איתן’ ועוד. אולם, כל ההבטחות נגדעו, והעסקים הקטנים שוב הראשונים להיפגע כתוצאה מהתפטרות הממשלה, אשר נכשלה כישלון חרוץ בקידומם של עסקים אלו. חשוב שידע כל פקיד ממשל שהוא פוגע בעסקים הוא פוגע בכלכלת ישראל."

נשיא לשכת המסחר ירושלים נחום ויסמן הדגיש את החשיבות בכוח ההתאגדות בארגון גדול ומשפיע במשק וקרא לנוכחים לעשות מעשה ולהתאגד יחדיו מול האתגרים העומדים לפניהם והבטיח להעמיד את כל העזרה הדרושה לסייע בקידום זכויותיהם.

בתמונה מימין: דר’ אופיר ברנע, עו"ד שלמה טורג’מן, מנכ"ל ידיעות תקשורת ברטל, דרור אטרי, דיקלה אבוטבול, סטלה אבידן, רחל מולה. צילום: ליאת מנדל

חבר הכנסת אראל מרגלית, שעסק גם בניהול קרנות הון סיכון, ציין כי כ-900 מיליארד שקלים מקופת המדינה והאשראי הבנקאי מופנים כיום לתמיכה ב-1% מהחברות במשק, בשעה שהמגזר העצמאי, שמורכב מכ-95% מהחברות במשק, זוכה לכ-60 מיליארד שקלים בלבד. על כן, לדברי מרגלית, תמיכה במגזר העצמאי בישראל - שהוגדר על ידי משרד הכלכלה כ"מנוע הצמיחה של המשק", וב-2014 היה אחראי לכ-77% מהמשרות שנוספו במשק - היא אינטרס ציבורי מובהק בישראל.

יו"ר וועדת עסקים קטנים בפורום מנכ"לים לשכת המסחר ירושלים דקלה אבוטבול, הציגה בפני חבריה את האתגרים מולם נמצאים העסקים הציגה את הפעולות שבכוונתה לקדם ואת העמותה שהקימה יחד עם חבריה "התאגדות העסקים הקטנים בישראל" שלראשונה לעסקים הקטנים יש בית וכתובת לקידום זכויותיהם בין הפעולות המידיות צינה את העתירה המתגבשת בימים אלה בגין אפליה במתן פיצויים לעסקים קטנים בעקבות מבצע צוק איתן, שמטרתה להביא לפיצוי הולם לאותם עסקים שנפגעו כלכלית במהלך המבצע. כולם מספרים על התרומה הגדולה שלנו למשק אז אך מסבירים את הפגיעה הגסה בזכויותינו?... שאלה.

מנהל פורום מנכ"לים דודי צמח :אם הכנס העניק לה תקווה ואמונה מחודשות בחייו כעצמאי. "יש כאן תחושה של עשייה וכוח, ועלינו לקדם את הפעילות המשותפת לקידום זכויותינו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות