חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נשות הדסה-ישראל סניף מור במודיעין חגגו את ”יום האישה הבינלאומי”

 

נשים וגברים כאחד הגיעו לציון "יום האישה הבינלאומי", שאורגן ע"י חברות הדסה-ישראל סניף מור מודיעין. האירוע, אליו הוזמנה הסופרת מאירה אלטר, התקיים השבוע בבנייני דימרי במודיעין

 

פתחה את הערב נורית שופר, נשיאת הסניף, שברכה את הבאים וסקרה את הפרויקטים המרכזיים של חברות המועדון בעיר. החל מפרויקט "ניצני אוריינות" הכולל הענקת עזרה בלימודים וארגון טיולים לתלמידים האתיופיים שמגיעים לעיר ממרכז הקליטה במבשרת ציון, המשך בפרויקט " משחקי חשיבה" לתלמידים בבתי הספר ועד לפרויקט "כתף למשפחה" שבו המתנדבות מטפלות בילדי ההורים ומאפשרות להם להשתתף בקבוצות תמיכה שמארגנת עבורן מחלקת הרווחה בעירייה.  

מסמר הערב הייתה הסופרת הירושלמית מאירה אלטר, שהוציאה לאור ספר על פונדקאות כנגד כל הסיכויים. ספרה הראשון, הרומן "אחיות כמעט" מבוסס בחלקו על סיפור חייה האישיים .

לאחר שחוותה עם חברתה הטובה, שהתקשתה להיכנס להריון, את כל התהליך של הפריות וטיפולים שלא צלחו, רצתה לעזור לה להביא חיים לעולם. היא הציעה לה לשמש עבורה כאם פונדקאית, חרף התנגדות בעלה והחרדות שעורר התהליך אצל ילדיה. כאשר הדבר לא עלה בידה החליטה להעלות את סיפורה האישי על הכתב ובכך להגשים חלום חיים להיות סופרת.

במפגש העלתה הסופרת את הקשיים שעומדים בפני אישה עובדת במשרה מלאה ואם לארבעה ילדים בכתיבת ספר והוצאתו לאור. "כתבתי כל ערב אחרי שהילדים הלכו לישון עד השעות הקטנות של הלילה ולמחרת קמתי בבקר לעבודה. בשלב מסוים הגעתי לסף קריסה" היא אומרת ומספרת שמילדות אהבה לכתוב וכתבה שירים למגירה, אך הרצון לכתוב ולהיות סופרת לא עזב אותה. "במשך שנים חשבתי שכשאצא לפנסיה אוכל להגשים את חלומי. אבל הצורך בכתיבה היה חזק ממני". הקשיים לא הסתיימו עם כתיבת הספר. הקושי הנוסף , שאתו נאלצה להתמודד היה בפרסום הספר, כאשר הוצאות ספרים רבות לא מצאו עניין בהוצאתו לאור.

ספרה הראשון מהווה ציון דרך בהגשמת חלום. במפגש העלתה הסופרת לדיון שאלות הנוגעות לנשים : מה גורם ליציאה מהשגרה ולהגשמת חלום, מי מגשימה חלום ומי מוותרת, משבר אמצע החיים כיוצר שינוי ובעיקר האם כדאי לחכות לזמן שיתפנה או לפנות זמן בכל מחיר עבור הגשמה עצמית. " זמן זה עניין של בחירה " היא אומרת ומוסיפה "בכל עשייה יש חלום, הגשמה וחששות. אבל צריך להעז ולבצע". עכשיו היא נמצאת בעיצומו של כתיבת ספרה השני.

המפגש המרתק תם ולא נשלם.  עם השאלות שעלו ואחרות - יצאו המשתתפים לחשיבה מעמיקה כל אחד ואחת לעצמו.

כתבה וצלמה : חיה כץ, חברה בארגון נשות הדסה-ישראל, סניף מור מודיעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות