חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

מאות הגיעו לגבעת חרובה

 

מאות אנשים הגיעו לסיור בגבעת חרובה שצמודה לאזור התעסוקה במסגרת שבוע טבע עירוני שארגנה החברה להגנת הטבע    

 

מאות אנשים הגיעו לסיור בגבעת חרובה שצמודה לאזור התעסוקה במסגרת שבוע טבע עירוני שארגנה החברה להגנת הטבע

כ 500 מטיילים השתתפו בשבת האחרונה באירוע שארגנה החברה להגנת הטבע בגבעת חרובה הצמודה לאזור התעסוקה. האירוע התקיים במסגרת אירועי טבע עירוני שקיימה החברה להגנת הטבע ברחבי הארץ.

במסגרת האירוע הופעלו תחנות הסברה והפעלה בהדרכת חניכי חוגי הסיירות ומדריכים של החברה להגנת הטבע והסבר על ההיסטוריה של המקום בהדרכת נציגת העמותה לשימור אתרים.

גבעת חרובה נמצאת בשטח פתוח רחב ידיים מערבית לעיר מודיעין ושופעת פריחה בשלל צבעים בהתאם לעונות השנה, שרידי בוסתנים ממצאים ארכיאולוגיים ותצפית מדהימה לכיוון הרי ירושלים והעיר מודיעין.  בתכנית המתאר של מודיעין אזור הגבעות הייחודיות הללו מתוכנן לטובת פיתוח מאסיבי של מתחם תיירות הכולל מלונאות בקנה מידה רחב, מתקני שעשועים וספורט, אולמות כנסים, חוות רכיבה, מגרשי גולף, מרכז קאנטרי קלאב ועוד. מתקנים אלו עתידים לשרת תיירים ולא את תושבי העיר.

מלונאות היא מנוף כלכלי חשוב לעיר אך בעיר כמו מודיעין שמציעה כמוקד תיירות שטחי טבע נרחבים לטיילות ורכיבה על אופניים מן הראוי לשמר שטחים אלו כחלק מפיתוח התיירות ולאפשר מתחם מלונאות צמוד לעיר שיהווה אטרקציה גם לתושבי העיר ואורחיהם ולא יהיה מנותק מהם.

קיימים מקומות בצמוד לעיר וכשער לשטח הפתוח דוגמת מיקום החווה האקולוגית שיכולים לשמש שטח חלופי למתחם המלונאות ויאפשרו שמירה על השטח הפתוח לרווחת התיירים והתושבים.  החברה להגנת הטבע פועלת למען שימור השטחים הפתוחים הללו ולמען קידום חלופה סביבתית יותר. 

בימים אלו מעדכנים את תכנית המתאר הארצית, וזו ההזדמנות של כולנו להשפיע לקולו של ציבור התושבים השפעה רבה על עתיד עירנו ושמירה על מרחב טבעי ופתוח לצד עיר מתפתחת. הייחוד של מודיעין הוא האפשרות לגור בעיר מוקפת שטחי טבע ופנאי נרחבים המאפשרים לצאת לבילוי משפחתי מבלי להגיע לכבישים ראשיים ולעמוד בפקקים. פגיעה ברצף השטחים הפתוחים תהווה פגיעה בפוטנציאל התיירותי של העיר ובאיכות חייהם של תושבי העיר.

בחברה להגנת הטבע מקווים כי במסגרת עדכון תכנית המתאר תעשה חשיבה מחודשת על ייעוד מתחמים אלו וקולו של הציבור הקורא לשימורם ישמע זאת למען איכות חייהם של התושבים ולמען הדורות הבאים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות