חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

טבע סובב מודיעין

 

יש כאן, ממש סמוך למודיעין ואפילו בתוכה, מגוון גדול מאוד של אתרים הסטורים וארכיאולוגיים, עשירים בנוף ובטבע, המתאימים לפיקניק, לטיול קצר או אפילו ל”טרק”

 

קוראים יקרים שלום, אשתי ואני עברנו לגור במודיעין לפני מספר שנים ובתור אוהבי טבע מושבעים ניצלנו כמעט כל סוף שבוע כדי לגלות פינות חמד באזור מודיעין. פינות חמד שרצינו שגם אתם תכירו. 

יש כאן, ממש סמוך למודיעין ואפילו בתוכה, מגוון גדול מאוד של אתרים הסטורים וארכיאולוגיים, עשירים בנוף ובטבע, המתאימים לפיקניק, לטיול קצר או אפילו ל"טרק". יש עשרות רבות של מסלולים מסודרים ומסומנים המתאימים להליכה ברגל, לטיול אופניים וגם לנסיעה ברכב שטח.

מודיעין מוקפת באתרי טבע והיסטוריה (תוכלו להתרשם מהמפה שצירפנו), מדרום גן לאומי מכבים, פארק איילון-קנדה, במערב - נחל ענבה, מצפון וצפון מערב - יער בן שמן ובתוך מודיעין - גבעת תיתורה. האזור זרוע בחורבות עתיקות, גתות, בארות, מערות, קברים כבשני סיד וגם יערות מהגדולים בארץ, מרבדי פרחים ונוף מרהיב.

בתכנון הטיול קבענו לעצמנו מספר "חוקים":

•· סה"כ זמן "מחוץ לבית": עד 4 שעות (על מנת שנספיק לחזור עד הצהריים)

•· מרחק נסיעה של לא יותר מ-30 דקות לכל כיוון ממודיעין

•· הליכה רגלית קלה עד שעתיים

•· שעה אחת למנוחה ולארוחת בוקר

ציוד לטיול

בנושא זה (בעיקר ציוד לקמפינג ובישול בשטח) נעסוק בהרחבה בפרקים הבאים.

הפעם נעסוק באחד הכלים החשובים בטיול שלכם - המפה.

המפה היא כלי נהדר לתכנון הטיול ומפשרת לנו לבחור מסלול בהתאם לאילוצים (זמן, קושי וכו').

הימים בהם טיילנו עם מפת שבילים מנוילנת (עטופה בניילון) חלפו להם. היום יש מפות המשולבות באפליקציות מצוינות (וחינמיות!). כל מה שצריך הוא סמארטפון בעל GPS ומסך בגודל סביר או טאבלט המצויד ב-GPS וזהו. אתם מסודרים.

נסקור בקצרה שתיים מהן (בהן אנו עושים שימוש בכל טיול):

הראשונה היא "עמוד ענן". ניתן להוריד אותה בחינם מחנות האפליקציות ( google play או כל אופציה אחרת). היתרון הגדול שלה - מאפשרת שיתוף אתרים. כלומר - על המפה מופיעים אתרים שמטיילים אחרים הכניסו יחד עם הסבר, תיאור וכו' (כל עוד הסמארטפון מחובר לאינטרנט). השימוש ב"עמוד ענן" פשוט משדרג את הטיול - ניתן לראות את השביל בו אתם הולכים ונקודות עניין לאורכו (וכמובן גם באזור).

אנחנו משתמשים באתר האינטרנט "עמוד ענן" לתכנון הטיול ובאפליקציה בזמן הטיול. אתם מוזמנים להיכנס לאתר "עמוד ענן" ולקרוא על המיזם.

השנייה היא "OruxMaps". גם אותה ניתן להוריד בחינם מחנות האפליקציות. היתרון הגדול שלה - מאפשרת שימוש בכלים מקצועיים לניווט ותכנון מסלול (יש מדריך באתר http://www.oruxmaps.com). בניגוד ל"עמוד ענן" הכוללות מפות המובנות בה, OruxMaps דורשת כי תטעינו בה מפות.

המפות והסבר איך להטעין את המפות נמצאים בקישור (תחת Ready-to-use maps ו-OruxMaps)

https://github.com/HarelM/maperitive-rulesets/tree/master/IsraelHiking

זהו להפעם, בפרק הבא נתחיל לטייל...

להתראות,

שרון וקרן ארבל

srbels@gmail.com

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות