חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מה חדש ב”מי מודיעין” - סוגרים שנה

 

אין צורך בתעריף מים גבוה כדי לתת שירות טוב. לפני כשנתיים הצהיר מנכ"ל תאגיד מי מודיעין משה אשכנזי בתקשורת, כי תעריף המים מנופח, ולתאגידי המים אין באמת צורך בתעריף כה גבוה כדי לתפקד. השנה הוכיח אשכנזי את אמיתות דבריו

 

אין צורך בתעריף מים גבוה כדי לתת שירות טוב. לפני כשנתיים הצהיר מנכ"ל תאגיד מי מודיעין משה אשכנזי בתקשורת, כי תעריף המים מנופח, ולתאגידי המים אין באמת צורך בתעריף כה גבוה כדי לתפקד. השנה הוכיח אשכנזי את אמיתות דבריו, כאשר למרות הירידה בתעריף המים, הצליח התאגיד לתעל את הסכומים הנדרשים לשיפור השירות לתושבים ושיקום תשתיות מים וביוב, הנמדדים במדדים אובייקטיבים.

בתום שנת 2014 התאגיד הציג נתונים של ירידה דרסטית בתלונות הציבור ובתקלות מערכת, ושיפור משמעותי של מדדי השירות השונים, כמו גם עלייה משמעותית בהוראות הקבע- המראות על אמון הציבור.

מנכ"ל מי מודיעין משה אשכנזי: "אמרתי בעבר כי תעריף המים מסבסד מגזרים שונים במשק שלא קשורים לצרכן הביתי. אנו מוכיחים שניתן לנהל תאגיד מים באופן מיטבי בסכומים קטנים הרבה יותר, ונוכל להמשיך לעשות זאת עם ירידת תעריף המים עוד יותר".

למרות השחיקה בתעריף המים, ניהול נכון הביא להשקעות של כ-7 מליון ₪ בשנת 2014 בשיקום תשתיות מים וביוב- סה"כ של כ-20 מליון ₪ בהשקעות בשלוש השנים האחרונות.

התושבים בעיר מראים אף הם אמון הולך וגובר ב"מי מודיעין", כאשר נרשמת עלייה של 60% במספר הוראות הקבע בתוך 3 שנים.

התאגיד מצידו מצדיק את האמון שהציבור נותן בו, ומציג ירידות במגוון מדדי תפעול: בפחת המים העירוני יש ירידה של 25%. מספר פיצוצי צנרת הביוב פחת באופן דרסטי: מ- 450 גלישות ביוב לשנה בשנת 2012, נרשמו עד נובמבר 2014 רק 190 גלישות ביוב. הירידה נרשמה בעיקר בזכות שטיפות וניקוי קווי ביוב באופן יזום כפעילות מניעתית.

בשנת 2012 היו 90 פיצוצי צנרת מים, ובשנת 2014 רק 43. כל זאת תודות להחלפת צנרת מים בלויה וישנה באזורים שונים בעיר, וניטור מתמיד אחר המערכת.

בשנת 2012 נרשמו 36 פניות של תושבים לגבי מים עכורים. בשנת 2014 רק 10 פניות. זאת בשל עבודה מונעת של ניקוי תקופתי של קווי מים ברחובות הנמצאים בסוף המערכת והמים בהם

מעל ל- 3400 בתי אב בעיר, נזקקו ב- 2014 לשירות התרעה על חשש לנזילה בהודעות סמס או טלפונים. התרעה על נזילה מתקבלת כאשר המערכת הממוחשבת לקריאה מרחוק של מדי המים, הפועלת כיום בכל העיר, מאתרת שימוש רצוף במים לפחות 3 שעות ללא הפסקה.

בנוסף, השלים התאגיד מיפוי GIS של תשתיות הצנרת בעיר, המתממשקת עם מערכת לניהול תקלות. המערכות הללו מאפשרות לתאגיד לקצר באופן משמעותי זמני תגובה בניהול תקלות: על הטלפונים של מנהלים ואנשי שטח מופיעה התקלה, תוך איתורה במערכת ה- GIS ופרוטוקול טיפול והודעה לציבור מתאימים.

שקיפות מלאה- עקבו אחר צריכת המים היומיומית שלכם באתר ייעודי

הפן הטכנולוגי התחזק במיוחד בשלוש השנים האחרונות, כאשר בשנת 2014 החל התאגיד בפרוייקט חדשני המאפשר התאגיד לתושבים לעקוב באופן יומיומי ורציף אחרי צריכת המים שלהם בשקיפות מלאה, באתר חדש שנקרא: READ YOUR METER. ניתן להתחבר לאתר הייעודי דרך אתר תאגיד "מי מודיעין", לערוך הרשמה קצרה, להכניס את מספר הטלפון הנייד, וליהנות הן ממעקב צמוד אחרי צריכת המים, והן משירות ייעודי של שליחת סמס על צריכת מים במקרה והמשפחה מודיעה מראש שהיא בחו"ל- כדי לטפל במהירות וביעילות בכל חשש לנזילה.

במקביל, החל התאגיד בהליך ייחודי של פנייה לתושבים לסייע להם להתקין מדי מים ראשיים במתחמים בנייה המשלבים כמה בניינים. מדובר במתחמים אשר הוקמו בעיר, בהם כמה בניינים- לעיתים מרחובות אחרים אך משיקים, משולבים יחד בתחום מדידת המים כמתחם אחד. התאגיד פונה לדיירי המתחמים הללו באופן יזום, ומציע להם ללוות אותם בתהליך של התקנת מדי מים נפרדים לכל אחד מהבניינים- וסוף לקריאת הצריכה המשותפת של המתחם כולו. העבודה מתבצעת במימון התושבים- שכן מדובר בשטח פרטי- אך אנשי המקצוע של התאגיד מלווים אותם לאורך כל הדרך, וקבלנים מורשים ואיכותיים נבחרים ע"י התאגיד לביצוע העבודה.

אשכנזי שמח לסכם שנה רבת הישגים: "ניהול מהודק של תשתיות המים אפשר לנו מצד אחד לשדרג באופן משמעותי את השירות לתושבים ואת התשתיות, ומצד שני להתנהל באופן "רזה" עם מינימום כוח אדם והוצאות. אנו פועלים לשילוב טכנולוגיות מתקדמות אשר בסופו של יום יביאו להקטנת ההוצאות עוד יותר, והפניית כספי התושבים המגיעים לתשלומי המים, להשקעות במערכת המים והביוב לרווחת תושבי העיר. זו הסיבה בשלה הוקם תאגיד המים, והמקצועיות וההתמקצעות בתחום מוכיחות את עצמן"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות