חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מלחמות השלטים של המחנה הציוני והליכוד

 

המחנה הציוני מאשים את פעילי הליכוד בהסרת שלטיהם, הליכוד לא נותר חייב ומאשים את פעיליו של חרמוני באותם האשמות בדיוק. פורים בחירות שמח

 

שבועיים לפני יום הבחירות, במודיעין החליטו להעלות את מפלס הענין ואיך לא אם לא באמצעות השיטה המוכרת והאהובה, הסרת שלטי היריב והדבקה של שלטים אחרים במקום וחוזר חלילה.

הראשון שהחליט להוציא את הכביסה החוצה היה יו"ר סניף העבודה בעיר, ערן חרמוני. חרמוני שלח למערכת העתק מכתב שהוא שלח ליו"ר סניף הליכוד בעיר שמעון גואטה וכן לראש העיר עצמו. בתגובה שלח לנו גואטה תשובה מוחצת לא פחות אשר בשורה התחתונה רק מאשרת שבעיר השקטה הלהבות מתחילות לטפס.

ותחילה למכתבו של חרמוני לגואטה וביבס:

הנדון: כיבוד הכללים הדמוקרטים במסגרת מערכת הבחירות במודיעין

•1. ביום שישי האחרון (27.02.15) בשעות אחה"צ, בסמוך לכניסת שבת, ראו תושבים אשר נסעו בעיר באופן שגרתי, אנשים התולשים בגסות שלטים של המחנה הציוני אשר נתלו על גבי הלוחות החומים המיועדים להצבת שלטי בחירות של המפלגות. עוד ראו התושבים, כיצד התולשים זורקים את השלטים שתלשו אל עבר התעלות בצד הדרך.

•2. התושבים הנ"ל העבירו לידיעתי את המידע וכן תמונות שהם הספיקו לצלם במקום האירוע,  של אחד מהאנשים שנצפה תולש שלטים.

•3.  לצערי, עולה מהתמונות הנ"ל כי תולש השלטים, הנו פעיל ליכוד בכיר ומוכר היטב בסניף מודיעין.

•4. בשלב זה בחרתי שלא לפנות לגורמים חיצוניים מוסמכים עם התמונות והעדויות הנ"ל, וזאת בעיקר נוכח ההשלכות העלולות להיות לכך ומתוך רצון שלא לפגוע באופן אישי בפעיל זה או אחר - אפילו נהג בדרך פסולה.

•5. יחד עם זאת, אני מבקש להפנות את שימת לבכם לכך ומפציר בכם לפעול להרגעת הרוחות ולהפסקת כל מעשה של תלישת שלטי המחנה הציוני ע"י פעילי הליכוד בעיר.

•6. זאת ועוד, ביום חמישי אחה"צ הופתעתי לשמוע כי ראש העיר מפציר בנו שלא להגיע לאירועי העדליידע המתוכננים להיערך למחרת מאחר ולטענתו לא תתאפשר במקום פעילות פוליטית, וזאת לאחר שנערכנו מבעוד מועד לקיים במקום פעילות הסברתית לגיטימית בלוויית חבר הכנסת עמיר פרץ, האלוף במילואים עמוס ידלין, המועמדת קסניה סבטלובה ועוד.

•7. ברי לכל כי זכותנו - כמו זכותה של כל מפלגה אחרת - לפגוש בתושבים, לבוא עמם במגע, לשוחח עמם, לחלק חומרי הסברה וכו’.

ערן חרמוני

•8. יחד עם זאת, וחרף העובדה כי מוזרה בעיני הדרישה שלא לקיים פעילות הסברתית של מתנדבים בתקופת בחירות באירוע פומבי הפתוח לכלל הציבור, בחרנו לכבד את בקשת ראש העיר וקיימנו את הפעילות בסמוך לכניסה למתחם העדליידע ולאחר מכן במקומות אחרים בעיר.

•9. נדהמתי לגלות מעוברי אורח ותושבים כי באותה העת ממש היה מתחם העדליידע מלא כרימון בחומרי תעמולה של מפלגות אחרות, לרבות מפלגת הליכוד, ומפלגת יש עתיד (וגם לכך יש בידנו אסמכתאות).

•10. אני מבין היטב כי ההתחזקות הדרמטית של המחנה הציוני במדינה בכלל, ובמודיעין בפרט, יוצרת לחץ גדול בקרב הליכוד ואנשי נתניהו החשים גם הם בניחוחות המהפך הקרב ובא, אולם אין בכוונתי להסכים להתנהלות פסולה המבקשת למנוע מפעילי המחנה הציוני במודיעין לפעול בצורה דמוקרטית, המפלה אותנו לרעה, מבקשת להצר את צעדינו, או תולשת בגסות את שלטינו.

•11. אבקש להבהיר: פעילי המחנה הציוני במודיעין נחושים להמשיך ולפעול בהתנדבות, במסירות, ללא לאות ובאמונה למען ניצחון ובחירת ראש ממשלה חדש לעם ישראל, ואין לי ספק כי לא נירתע, ולא נרכין ראשנו אל מול מי המבקשים למנוע מאתנו לפעול למימוש זכותנו וזכותם הדמוקרטית של רבים במדינה.

•12. בחרתי לפנות לכבודכם ולבקשכם שלא להיכנע לפאניקה האוחזת אצל ראשי הליכוד נוכח התחושה כי ישנו סיכוי ממשי למהפך שלטוני בעוד כשבועיים, לא לאפשר לפחדים אלו לחלחל אל עבר מרקם היחסים במודיעין, לזכור כי כולנו נשארים תושבים ושכנים ביום שאחרי, ולפעול להפסקת ההתנכלות כלפי פעילות המחנה הציוני במודיעין.

בכבוד רב ערן חרמוני   יו"ר מטה הבחירות של המחנה הציוני  מודיעין-מכבים-רעות

 

ומכאן למכתב התגובה של הליכוד בעיר:

הנדון : הצבת שלטי בחירות במקומות אסורים במודיעין, קריעת שלטים והשתוללות ברוטלית של פעיליך ברחבי העיר

שלום רב                                                                

קבלתי את פנייתך בנושא ותוהה האם נבחר ציבור המזוהה עם המחנ"צ ממלא פיו מים ושותק בנושא ?

לצערי הרב מכתבך מלא בסתירות ואי דיוקים וזאת לאחר עליית מדרגה מצד פעילי המחנה הציוני  חרף פניותיי לפעילים ובכירי המחנה הציוני בעיר על  שמירה של כללי משחק הוגנים ודמוקרטים .

השחתת שלטי בחירות מטעם הליכוד מדי ערב ועד הקצנה של  השחתת תמונתו השבוע של ראש ממשלת ישראל גם אם אתם לא נמנים כתומכיו, " כל אשר יגורתי בא".

שמעון גואטה

לידיעתך, כיו"ר מטה פוליטי אגף שפ"ע בעיריית מודיעין הוציא הנחיה ברורה לכלל המפלגות הפעולות במודיעין מכבים רעות.

בדבר הצבת לוחות מודעות ברחבי העיר לצורך הצבת שלטי בחירות, הובהר לראשי המטות שמטה שלא יפעל כחוק, הרשות תנהג בהם באופן שנוהגים בפרסום במקומות אסורים.

ראש העיר אף חידד את ההנחיה בישיבת המועצה ודרש מנבחרי הציבור לפעול ולכבד את הכללים הדמוקרטים במודיעין מכבים רעות.

אתה מוזמן לוודא עם ס. ראש העיר המזוהה עם המחנ"צ שנכח באותה ישיבת מועצה.

להלן העובדות:

1. לאחרונה הגיעו אליי תלונות רבות מצד תושבים מתוקף תפקידי בלבד כיו"ר מטה הליכוד בעיר בדבר הצבת שלטי המחנ"צ במקומות אסורים ברחבי העיר על גדרות גני ילדים, ביה"ס, מרכזים מסחריים ושטחים ציבוריים רבים בניגוד לחוק, בזמן שיתר המפלגות המשיכו לשמור על חוק העז העירוני בעיר " מודיעין מכבים רעות ".

2.  ברשותי מס" רב של תמונות של שלטי המחנה הציוני שנתלו בניגוד לחוק  ברחבי העיר, בשלב זה בחרתי שלא לפנות לגורמי הרשות המוסמכים בחוק עם התמונות והעדויות, בעיקר נוכח ההשלכות העלולות להיות לכך אפילו עם נהגו בדרך פסולה ולא חוקית הן ביודעין או ע"י משלח בתשלום.

אין צורך להרחיב על הנזק שהוסב הן לרכוש ציבור, והן לבזבוז כ"א ואמצעים מטעם הרשות להסרתם מדי יום ביומו.

3. בפנייתי לסגן ראש עיריית מודיעין מר אילן בן סעדון בנושא  הודה בפניי שקבלן שילוט מטעם המפלגה פעל לא כשורה ויפעל להנחות את מטה המחנ"צ להסרת השילוט.

הבהרתי שהעדויות המצטברות בשטח מדי לילה מוכיחות שהמחנה הציוני במודיעין מפר את הסיכום הקיים בין המטות בעיר לשמירה על כללי משחק הוגנים ושיש מקום לכולם.

ראייה לכך השלטים הקרועים של מפלגת הליכוד שנמצאים מדי יום זרוקים, ובמקומו נמצא שלט המחנה הציוני שלא היה נוכח ערב קודם  ברשותי תמונות עם תאריך לפני / אחרי.

4.  לצערי טענותייך בדבר איסור פעילות הסברתית  פוליטית באירוע עירוני (עדלאידע ) תמוהה בעיני ? לראשונה כתושב והן כנבחר ציבור.

העדלאידע העירונית הינה אירוע לתושבי העיר, המאורגן ע"י בתי הספר בשטח שסגור מראש לצורך כך, ולכן ראש העיר הנחה שלא לאפשר כל פעילות פוליטית במתחם זה.

5 . ערן ידידי אבקש להבהיר שמטה הליכוד במודיעין ימשיך לכבד את חוק העזר העירוני וההסכם הדמוקרטי הקיים בין נציגי המפלגות המתמודדות במודיעין והעבודה המשותפת תוך כיבוד הדדי הקיים ונעשה באופן מופתי בין פעילי הליכוד, יש עתיד, הבית היהודי, ישראל ביתנו, המפלגות הדתיות ועוד, למעט המחנ"צ.

לא חייבים להסכים על הכול  אבל על דבר אחד לא תהיה בינינו לעולם מחלוקת.

כולנו שכנים ותושבים יקרים. לפני הכל מודיעין יקרה לכולנו לפני ואחרי הבחירות.

אני מבקש ממך להנחות את פעילי המטה שבאחריותך על שמירה וכיבוד הכללים הידועים בין כלל המפלגות, לרבות שמירה על הסביבה בה אנו חיים נקייה.

              בכבוד רב  שמעון גואטה  יו"ר מטה הליכוד  מודיעין מכבים רעות

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות