/home/mcitycoi/public_html/files_media/89e35da42e2953118f4ba41b4f7f3792.jpg not found
חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

על סמים ואלכוהול במודיעין

 

וועדה סטטוטורית לנגע הסמים והאלכוהול התקיימה בשבוע שעבר במרכז ’רטורנו’- מרכז גמילה מסמים ואלכוהול בבית שמש

 

באירוע לקחו חלק כ-60 משתתפים ממקומות  שונים ובהם: השירותים החברתיים, מנהל החינוך, השירות הפסיכולוגי, עיר ללא אלימות, הקתדרה להורים, סיירת הורים, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ותושבים רבים.

הוועדה החלה בהצגת סרטון בו מופיע ראש העיר, חיים ביבס, מברך  את העשייה הרבה והתרומה הגדולה  של הרשות העירונית למלחמה בסמים לעיר.  בנוסף לו, הופיעו  בסרטון סגן ראש העיר, אילן בן סעדון, מנהל האגף לשירותים חברתיים, יעקב אלמוג,  ומנהלת הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול מיטל אשור, כולם בירכו על העשייה המרובה שיש בעיר התחום זה.

 לאחר מכן סיפרה  אשור על הפעילויות ותכניות המניעה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי הרבות שמקיימת הרשות ועל המאמצים הרבים שמקדישה מודיעין מכבים רעות על מנת לספק את הטוב ביותר לעיר. בנוסף, בירכה את שיתופי הפעולה בין הגופים השונים בלעדיהם, פעילויות אלו לא היו מתקיימות.

בחלקו השני של האירוע, הוצג למשתתפים סיכום הפעילות של שנת 2014, והתוכנית השנתית של 2015 הכוללת חידושם רבים ותוכניות שונות בניהן, "יום של תכלת" בגני הילדים- תוכנית להכשרת צוותים חינוכיים בגנים על מנת שיוכלו לאתר מצבים העלולים לגרום לקונפליקטים בין הילדים, ופיתוח היכולת של הילדים לפתירת הקונפליקטים על ידי התחשבות ברגשות האחר. תוכנית "אלטרנטיב בקהילה"- תוכנית הסברה ומניעת שימוש בחומרים מסוכנים בבתי הספר. בנוסף, הוצגה תוכנית "אחרי" - תוכנית המכשירה לצה"ל נוער בסיכון. תוכנית נוספת  שהוצגה היא תוכנית מניעת שתיית אלכוהול בקרב כל תנועות הנוער בעיר.

לאחר הצגת התוכניות עלה מנהל מרכז "רטורנו",הרב איתן אקשטיין, וסיפר על המרכז: ברטורנו הבינו, שהטיפול בהתמכרות אינו מכוון רק להתמכרות בלבד, אלא למכלול הסיבות שגרמו לה. משום כך, הוקם ברטורנו מערך שלם של טיפולים הוליסטיים בכדי לתת את המענה המתבקש לצורך הטיפולי, הנפשי והרגשי של הנגמלים מהתמכרויות. עוד אשר סיפר הרב  היה על קהילת נוער מותאמת ברטורנו,  אשר בה מסגרת טיפול מיוחדת לנוער מכור, ומאפשרת במקביל לגמילה, סיום בגרויות ולימודים, לצד לימודי העשרה. קהילת הנוער של רטורנו מותאמת לנערים בגילאים 14 עד 18 מהמגזר הדתי או החילוני שהגיעו למצב של התמכרות ושימוש קיצוני בסמים ובאלכוהול.

לקראת סיום האירוע עלה נער המתגורר ברטורנו ונמצא בקהילת הנוער מותאמת עליה סיפר הרב קודם לכן,  וסיפר את סיפור ההתמרכות האישי שלו.  הסיפור שלו ריגש את כל הנוכחים באירוע, שכן מדובר בנוער טוב שהתדרדר לשימוש בסמים ובאלכוהול. הנער סיפר את סיפור הגמילה האישי שלו אשר סחף את המשתתפים אחריו וגרם להם להתחבר לסיפורו עד מאוד.

הוועדה תרמה רבות לנוכחים, סיכמה את השנה הקודמת, ופתחה שנה חדשה אשר מוצפת ברעיונות ותכניות חדשות היועילו לעיר מאוד.

סגן ראש העיר, אילן בן סעדון: "משימתנו היא להמשיך בפעילות, כי אני מאמין בעבודה לטווח ארוך מתוך ראיית טובת הציבור בכלל ובני הנוער בפרט. העיר מודיעין מהווה מודל לחיקוי בכל הנוגע למאבק זה וראייה לכך הפרוייקט שהתחלנו במודיעין, בהכשרת הגננות והצוות החינוכי כבר מהגיל הרך לאיתור התנהגות סיכונית. אנו משקיעים רבות במתחם הזולה, שהפך למוקד הבילוי המרכזי של בני הנוער בעיר בימי שישי, ופועלים לעבות, להרחיב ולגוון את הפעילויות והתכנים. אני מבקש להודות לכל השותפים ומאחל המשך פעילות חשובה ומבורכת."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות