חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חברי קפה אירופה לומדים על אנטישמיות מודרנית בערב יום השואה הבינ”ל

 

ביום ב’ השבוע נפגשו ניצולי שואה חברי "קפה אירופה", להרצאה בנושא ההתמודדות מול האנטישמיות העכשווית. את ההרצאה העביר מר גדעון בכר, שגריר ומנהל המחלקה למאבק באנטישמיות במשרד החוץ

 

את המפגש פתחה מנהלת קפה אירופה, גלית איתן, שהציגה את הנושא שכואב לכל ישראל, ובייחוד לניצולי השואה. איתן אמרה: "לצד האנטישמיות הגוברת מתחזקת מדינת ישראל, וניצולי השואה מקבלים בית חם ואהדה גוברת מהציבור הישראלי. לניצולי השואה תפקיד חשוב מאוד כאן בקפה אירופה, להעביר את המידע לצעירים- שכל כך רוצים לשמוע".

גדעון בכר הסביר כי יום השואה הבינלאומי נקבע לתאריך 27/1 ביוזמה של משרד החוץ, מאחר וזהו יום השנה לשחרור מחנה אושוויץ. בכר תיאר את הפעולות הרבות שמקיים משרד החוץ בכל רחבי העולם ביום השואה הבינלאומי, כחלק ממדיניות המלחמה בהכחשת השואה ועיוותה וכדי לשמור על זכר השואה.

בכר תיאר פעולות נרחבות שנעשות בכל רחבי העולם, כמו למשל פתיחת מוזיאונים להנצחת השואה גם בפרו, בדרום קוריאה ובפיליפינים; הכנסת השואה לתכנית הלימודים במדינות כמו הונגריה וקפריסין; חלוקת יומני אנה פרנק ביפן, ועוד יוזמות רבות של משרד החוץ והמחלקה שהוא עומד בראשה.

בכר תיאר את האנטישמיות כפי שהיא מתרחשת כיום באירופה, חלקה בשל ארגון דאע"ש ותנועות מוסלמיות קיצוניות, וחלקה בשל תנועות ימניות קיצוניות וניאו נאציות, ואת הפעולות הנעשות כדי לחשוף את התופעה ולהוקיע אותה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות