חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

קיימות במעוז המכבים

 

בית ספר "מעוז המכבים" חרט על דגלו את נושא הקיימות וצמצום טביעת הרגל האקולוגית, מתוך הבנה כי זהו צו השעה. בשל כך בית הספר פיתח תכנית ייחודית הנקראת "לדעת מדע, לחוות את הטבע ולחיות בריא".

 

התכנית מבוססת על הבנת הקשר בין למידה והבניית ידע בתחום המדעים, הסביבה והחברה לחוויית הפליאה מול הטבע והאהבה אליו, ליצירת חיים בריאים מאוזנים ומקיימים. התוכנית מתקיימת במרחבים ייחודיים שנבנו בתוך בית הספר ומחוצה לו, תוך הרחבת הלמידה המשמעותית בלמידה חוץ כיתתית ופיתוח עבודת צוות ולמידה שיתופית אצל התלמידים.

השבוע התקיים ביקור של מפקחת בית הספר במחוז ירושלים של משרד החינוך ונציגות מנהלים ומורים, אשר ערכו מסע טעימות בשיעורים מעניינים ומגוונים ובהם: שיעורי מתמטיקה ואנגלית במרחב לצרכנות נבונה, חקר אריזות במרכז המחזור והמיון, חקר ציפורים בעזרת משקפות ומידע שנאסף, הכרת הסביבה באמצעות צילום תמונה והצגתה במצגת משותפת, פעילות בבוסתן ובגינה האקולוגית, אומנות ויצירה מחומרים בשימוש חוזר ועוד.

האורחים התרשמו מאוד מהיכולות של התלמידים לנהל למידה באופן עצמאי ומהבנתם הרבה את נושאי הצרכנות הנבונה, המחויבות לצאת מאזור הנוחות ולשמור על הסביבה מתוך שאיפה להקטין את טביעת הרגל האקולוגית של כל אחד. בנוסף, בשבוע שעבר התקיימה הרצאה להורים בבית הספר אותה העביר, ראש מחלקת המדעים בסמינר הקיבוצים הזואולוג והאקולוג, דר’ אדיב גל, שדיבר על כך שאיננו מקבלים את העולם בירושה מהורינו אלא בהשאלה מילדינו.

פעילות נוספת תיערך בעוד כשבועיים כאשר רואהן שניר, פרסומאי מצליח שזנח את שדה הפרסום על מנת לעשות שינוי בתודעת האנשים, יגיע להרצות. ההרצאה של שניר תעסוק בצרכנות נבונה, בכוח שיש לפרסומות על הצרכנים ועוד. במעוז המכבים מחנכים את הילדים לשמור על העולם, לחיות בריא יותר ולהבין ולדעת על מנת לצאת לפעולה וליישם ערכים ותרומה לחברה באופן יישומי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות