חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ללא חוק המע”מ, קבוצות הרכישה במודיעין לאן?

 

החלטתה של ועדת הכספים לא להחיל את חוק מע"מ 0 על קבוצות הרכישה, תביא עבור הזכאים הרוכשים לצמצום רציני בפער בין מחירי הקבלנים לקבוצות הרכישה. האם ולמי זה עדיין כדאי.

 

הבולמוס שאחז באנשי נדלן בעיר ובעלי עניין עם פרסום הידיעה על מכרז לבנייתם של כ 1800 דירות בשכונת "נופים" בעיר, הוביל להקמת קבוצות רכישה רבות שיצאו במבצעים חסרי תקדים כשהם מציעים דירות במודיעין במחירים שרק אפשר לחלום עליהם.

דירות 4 חדרים שמחיריהם  אצל הקבלנים וחב’ בניה האמירו לכדי 1.7 מיליון ומעלה, לפתע נראו ברות השגה כשקבוצות הרכישה הבטיחו מחירים הנמוכים במאות אלפי שקלים. תקוותם של מנהלי הקבוצות והרוכשים הייתה שחוק מע"מ 0 יוזיל עוד יותר את המחירים והציבור בחלקו לא המתין והתנפל על ההזדמנות.

והכל מחכים למכרז. בספטמבר היה אמור המכרז לקרקעות לצאת ואולם מאז המועד נדחה שוב ושוב, והיום מדברים על ה 8 לדצמבר. 

מאז ועד היום, יצאו לאור העולם למעלה מ 15 קבוצות כשחלקם שייכים לאותו יזם או איש נדלן, כמו למשל זאב שומכר. אלה מקווים שריבוי הקבוצות יגדיל את הסיכויים שאחת מהן תזכה.  גם חלק מהרוכשים אומנם קטן, לא רצה לפספס את ההזדמנות ונרשם ליותר מקבוצת רכישה אחת. שיהיה...  

וכך הזרימו מאות רבות של תושבים ורוכשים מחוץ לעיר סכומי "רישום" שלא מוחזרים בני  כ 500 שקל כל אחד, כספים שהוזרמו כך על פי טענת היזמים לצרכי שווק ופרסום הפרויקט.

גם כותב שורות אלה, הוקסם תחילה מהרעיון ומיהר לפנות להתקשר למספרי הטלפונים הרבים שהתפרסמו בתקשורת הכתובה והאינטרנטית וברשתות החברתיות.

בתחילה הכל נשמע מצוין, יותר מידי מצוין... דירת 4 חדרים עם גינה במחיר שהתאים למחירי רמלה והסביבה. אלא שאט אט עם גבור זרם השאלות שלי שהפכו לתהיות, הבנתי שהכלה נראית יותר מידי טוב. לא קיבלתי למשל תשובה מי ערב לתשלום הראשון של  40% ממחיר הדירה בחברה אחת  ולסכומי עתק אחרים בקבוצות רכישה אחרות.

זאב שומכר: "אצלי זה לא יקרה"

"יש עורך דין נאמן על הכספים", זו היתה התשובה של יותר מסוכן סימפטי אחד.

"ונניח במרה הטוב שעורך הדין לא פשט רגל או ברח לחו"ל, אבל נסתרות דרכי הבירוקרטיה ויתכן ולא יינתן היתר בניה בשטח שרכשתי , מה יהיה גורל חצי המיליון שבינתיים שילמתי"?

ומה יקרה במצב אחר, הרבה יותר הגיוני, שחלק מהדיירים בפרויקט לא יוכלו להשלים את התשלומים?

•-        במקרה הזה, הייתה התשובה, "אין לך מה לדאוג, כי הקרקע רשומה על שמך".

רשומה על שמי. יופי, אבל מה אני עושה עם חתיכת חלקה וירטואלית בטאבו כשבינתיים מכרתי את דירתי ואני נמצא בין 2 תהומות... אם יהא מדובר ברוכש אחד אז בוודאי היתר יספגו את ההפרש ויחפשו למכור למישהו אחר את החלקה במחיר שיתאים לאותה עת. טוב או רע... סיכון.

עוד שאלתי אם המחיר הסופי יהיה דומה לנוכחי, והתשובות תמיד דיברו על מינוס פלוס. מינוס קשה לי  להאמין ולך תדע כמה יהיה הפלוס.

בקיצור, היזמים, כך הכל משוכנעים כנים וישרים ובאמת כך הם רואים את הדברים, אבל התחושה היא שהיכן שלא תלך, התשובות יהיו תמיד אופטימיות עד כדי דאגה: הכל יהיה בסדר.

בינתיים כאמור, המכרז על השטחים בשכונת "נופים" נדחה ונדחה ומאידך באשר לחוק מע"מ 0  בכנסת למרות כל ניסיונות  עיכוב קבלת החוק של המפלגות החרדיות ואינטרסנטים נוספים מוצו והיום יום ד’ 12/11, http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4591129,00.html אישרו חברי הוועדה את העברת החוק להצבעה סופית בכנסת.

אישרו, אבל... שכחו את קבוצות הרכישה. מהפרסומים בתקשורת אנו למדים שהחוק אושר אחרי שכל מיני סקטורים נדחפו פנימה, למעט סקטור אחד... קבוצות הרכישה.

אז מה המשמעות של קבלת החוק על הקבוצות. כדי לנסות להבין מה קורה כאן, פניתי לאיש הנדל"ן הוותיק ששמו גם חתום על מס’ קבוצות רכישה כאלה בעיר, זאב שומכר: "על הקבוצות שלי זה לא ישפיע כי הבאנו זאת בחשבון, הרוכשים ידעו זאת ופער המחירים למרות החוק עדיין נשמר סביב ה 25%. פחות מזה לא כדאי".

חשבון פשוט מראה שדירה ששוויה אצל קבלן עומד על 1.7 מיליון שקל , תימכר לזכאים ללא מע"מ ומחירה אז יעמוד על כ 1.43 מיליון שקל. דירה מקבילה אצל קבוצת הרכישה שהיתה זולה מהמחיר כולל המע"מ בכמה מאות אלפי שקלים, מאבדת מכדאיותה בבת אחת 270.000 שקלים ועוד לא דיברנו על שאר סימני השאלה.

לדברי זאב שומכר, אצלו אין בעיה כי הפער מספיק גדול גם כך, ומס’ "הנושרים" אצלו ישאף ל - 0, אבל מה עם הקבוצות האחרות.

אמרנו נושרים, אבל מתברר שכספים אשר הועברו ליזמי הקבוצות ע"ח הדירה ככל הנראה הינם בגדר חלוטים ולא ניתן לקבלם בחזרה במקרה והתחרטם. לכו לברר.

לרוכשים שאינם זוגות צעירים ואין זו דירתם הראשונה,  מימלא כל הסיפור אינו נוגע להם, ונותרנו עם כל אלה שכלולים בחוק המע"מ 0, שרצו לרכוש אבל לפתע הם מגלים שהפער כבר לא משהו, הקבלן נותן ליווי של בנק ושלא לדבר על המחיר הסופי שמוקדם לדעת אם הוא באמת סופי.

אז ללכת לקנות אצל הקבוצות? ההחלטה בידכם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות