חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב! אסור לקטוף בטבע

 

שלום ילדים הסתיו הגיע באופן רשמי, וגם היורה הגשמים הראשונים כבר ירדו, שעון החורף גם כבר עובד מיום ראשון השבוע

 

שלום ילדים הסתיו הגיע באופן רשמי, וגם היורה הגשמים הראשונים כבר ירדו, שעון החורף גם כבר עובד מיום ראשון השבוע , החושך מתחיל מוקדם בערב, הרוחות נושבות וגם יש עננים בשמיים, פרח החצב אשר מבשר את בואו של הסתיו כבר פורח, וניתן לראות אותו ארוך ולבן ברחבי הארץ בצידי הדרכים.

 אך אני מזכיר לכם שמותר לראות אך אסור לקטוף, מקומו של החצב הוא בטבע, ולא באגרטל שבבית. הסתיו הוא אחד מארבעת עונות השנה שמציין את המעבר מקיץ לחורף. הסתיו היא עונה שבא רוב הגידולים החקלאים נאספים יש שלכת במהלכה העצים משירים את עליהם מזג האוויר גם קריר ושומעים המון התעטשויות אז צריכים לשמור על עצמנו ולא להיות גיבורים צריך להתלבש בהתאם ולא להתבייש ללבוש ארוך וגם סווצ’ר אם צריך את הסנדלים נחליף לנעלים וגרביים מחממות כי צריך לשמור על חום הגוף, שלנו במיוחד ביציאה ממקום חם למקום קריר יותר.

בקיצור מזג האוויר מאוד מטעה בתקופה הזאת יש ימים חמים עם שמש חמה מאוד ויש ימים מאוד קרים למרות השמש וזה קורה בעיקר בגלל זרמי האוויר המגיעים אלינו ממזרח או מערב או צפון או מדרום וזה כמובן משפיע על הים ומזיז אותו בהתאם. בשבת האחרונה אחרי תוכנית הרדיו שלי נסעתי לים והוא היה סוער עם דגל שחור שהונף על תחנות ההצלה ומצילים שמזהירים לא להיכנס לים כי הוא מסוכן ,יש בו זרמים חזקים וגלים גבוהים וחזקים. הים בתקופה הזאת מאוד מסוכן לרחצה למרות שבחופי תל אביב יש 5 תחנות הצלה שפועלות במהלך כל השנה ובתקופה הזאת כל יום בין השעות 7.00-14.00 וזה באהבה לכל אוהבי הים כמוני. סתיו נעים וחמים לכולנו שלכם איציק הליצן.

פינת המעשה הטוב !

השבוע אספר לכם על עמותת אפשרות ,שבמסגרת העמותה פועל מחסן המזון, "מכל הלב" שמטרתו לספק מצרכי מזון למשפחות נזקקות. המשפחות המגיעות אחת לשבועיים למחסן ומקבלים חבילת מזון גדולה. את המחסן מנהלים אנשים טובים בהתנדבות ,ומכל הלב. את המצרכים מגייסים מתנדבי העמותה מתורמים שונים.  וכעת כולם עוסקים בגיוס מחדש אחרי החגים, שמשפחות רבות נהנו מהמוצרים בתקופה זו של חגי תשרי וכל  התרומות לטובת הנזקקים. לצערנו במדינת ישראל של 2014 יש הרבה ילדים רעבים. ויש מזל שאנו חיים בחברה שיש בה אנשים טובים באמת שעוזרים לזולת.

 

פינת המכתבים !

לאיציק הליצן שלום קוראים לי נטע ואני לומדת בכיתה ד יש לי שיער ארוך ולפני שבוע הלכתי לבקר חברה בבית וכל הלילה לא ישנתי כי הראש גירד לי כל הזמן  כשאימא שלי בדקה את הראש שלי היא מצאה המון כינים בשיער שלי אני מאוד כועסת על החברה שלי ואני לא רוצה לבקר אצלה יותר בבית אמא שלי אומרת שזה לא יפה כי יכול להיות שאני נדבקתי במקום אחר אני בטוחה שזה מאחותה ששיחקה איתנו ואני לא יודעת מה לעשות אם לספר לה או לא מה אתה חושב אותי זה מאוד מרגיז תענה לי דחוף נטע.

תשובה: לנטע החמודה לי אין את הבעיה הזאת כי לי יש קרחת על הראש ....אבל לגביי השאלה שלך אני חושב שלמי שיש שיער ארוך צריך לקחת בחשבון הידבקות בכינים וכינים יכולים להגיע בכל מקום ואולי נדבקת בבית הספר או בקניון או אפילו במעלית בכל מקרה אני מציעה לך לספר לחברה שלך שנדבקת בכינים וכדאי שהיא ואחותה יעשו גם בדיקה וכך תצאי מהעניין  יפה .להידבק בכינים זה לא נעים אבל כיום יש המון תכשירים לטיפול בבעיה וגם במניעה נגד תמיד היו כינים ואני מאמין שיהיו עוד הרבה שנים אבל צריך להישמר ולהיזהר אם משהו מציק צריך לדבר עליו ולכם אני מציע לך לדבר עם החברה שלך ולהמשיך הלאה שלך איציק הליצן.

ההמלצה השבועית !

השבוע אמליץ לכם על ספר הילדים "התרנגולת מצלצלת" שכתב ספי עוזיאל עם איורים של דרור אדם בהוצאת גוונים.

זהו סיפור מחורז, קצבי ומשעשע, מאויר בתנופה ובהומור על ביקורה של ענבל בכפר של סבא וסבתא והחוויות המלמדות אותן צברה בביקורה זה.

"התרנגולת מצלצלת", מספר את סיפורה של ענבל, ילדה עירונית הנוסעת לבקר את סבה וסבתה בכפר, וזוכה לפגוש שם את כל חיות המשק וליצור יחסים מעניינים ומסקרנים איתם.

הספר מספק חוויה כיפית לילד הצעיר, ונושא עמו מתח הבא על סיפוקו בסוף הספר, יחד עם מסרים תזונתיים חשובים הקיימים בין השורות.

מומלץ בחום איציק הליצן  

הבדיחה השבועית!

איש אחד הולך לפסיכולוג ואומר לו: " דוקטור אני חושב שאני כלב!".

שואל אותו הפסיכולוג: " ממתי אתה חושב כך?".

משיב לו האיש: "מאז שאני גור"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות