חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מנקים את התיתורה

 

במודיעין מכבים רעות הצטרפו למיליוני אנשים בכל העולם כאשר תלמידים משישה בתי ספר יצאו לנקות חמישה אתרי מורשת בעיר ובכך לעורר את המודעות לאיכות הסביבה

 

ביום שני האחרון צוין ברחבי העולם יום הניקיון הבינלאומי ה-14. גם פה במודיעין מכבים רעות הצטרפו למיליוני אנשים בכל העולם כאשר תלמידים משישה בתי ספר יצאו לנקות חמישה אתרי מורשת בעיר ובכך לעורר את המודעות לאיכות הסביבה.

חמושים בחולצות, כפפות ושקיות של הארגון Clean Up the World יצאו תלמידים מבתי הספר אופק, אבני חן, חוט השני, מעוז המכבים, עמית ואלונים לאתרי המורשת בעיר: גבעת התיתורה, גבעת ברפיליה, טיילת חוט השני, גבעת הברושים ואום אל עומדן. ההחלטה לנקות דווקא באתרי המורשת נעשתה מאחר ו השנה עמד יום הניקיון הבינלאומי בסימן הכרת הטבע העירוני, המצוי בפתח הבית.

להלן הסבר על המושג טבע עירוני, ומידע מקוצר על "התיתורה", אותה התלמידים מיועדים לנקות. המטרה היא ליצור זיקה בין התלמידים לאתר הטבע, ע"י תרומת התלמידים למקום, ובכך לחנך לתרומה ואהבה לסביבה ולעיר.

באתרים אלה, כחלק מפעילות חינוכית, התחלקו הילדים לקבוצות קטנות וסרקו את האזור על מנת לאסוף אשפה ולשמור על הסביבה. תלמידי בית ספר אלונים אשר ניקו באום אל עומדן קיבלו חיזוק כאשר ראש העיר, חיים ביבס, בהגיע לעזור יחד עם חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר, חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה ורד גל בחרי ומנהל אגף שפ"ע, חיים בלאיש. ביבס בירך את הילדים על תרומתם היפה לאיכות הסביבה ולאתרי המושרת בעיר.

יום הניקיון הבינלאומי הוא אחד המפעלים הסביבתיים הגדולים בעולם שבבסיסם התארגנות קהילתית בה משתתפים מיליוני מתנדבים באירועים סביבתיים בסוף השבוע השלישי של ספטמבר. יום זה החל כיוזמה מקומית באוסטרליה לפני כעשרים שנה, והפך מאז למבצע בינלאומי. את הפעילות בארץ מובילה קק"ל אשר עושה שיתופי פעולה עם הרשויות מקומיות. כאשר אגף שפ"ע בעירייה ריכז את הפעילות מול בתי הספר כאן בעיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות